• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda

Börjar kännas i ryggen att man går runt i nio timmar varje dag. Idag hade jag två elever som förbjöd mig att lyfta upp stolarna efter lektionen, de var så måna om att bebisen skulle ha det bra. De slet som bara den med att flytta upp allihop - tonåringar är för roliga! =)

Annars flyter allt på, är i vecka 27 och känner mig enorm. Det börjar bli jobbigt att rida, inte så farligt att hoppa upp och rida runt men det knepiga är att hoppa av =).... Vet inte vad man hittar bildtråden men bifogar min mage här istället .

Ha det gott alla!
  • snuppis
    emma78 skrev 2012-03-06 17:08:29 följande:
    21 halvdagar kvar på jobbet:)) nedräkningen har börjat......

jag har också börjat räkna ner 16 dygn kvar he he läängtar för nu är det drygt på jobbet
  • lycka 4

Är trött , så svårt att kunna slappna av å bara vara ledsen när man hela tiden har fullt upp. Jag har packat massor av lådor idag då vi troligen kommer ha fotografen här nästa vecka sen läggs huset ut om två då det är mycke nu å otroligt stressigt då vi inte har hittat nån lägenhet än .

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-03-06 17:40:46 följande:
    Nä oftast handlar det om att barn som vågar trotsa är trygga med omgivning...

Eller har dem barnen diagnos kanske... Jobbigt med kompisar eller hemma så dem hävdar sig mot andra...

Min son kan uppföra sig men när farmor eller mormor tillåter allt så är det jobbigt när lilleman använder sig av hela registret när man är borta eller hemma oxå för den delen...
    De som har värst har inte diagnos och har inte heller sådana problem. Handlar nog tyvärr inte om trygghet heller då det var varit väldigt jobbigt i denna klassen sedan åk 1, nu går de i 5:an. Kommer från stabila familjer också.
  • Elskling123

Åh vill också slippa jobbet snart så man kan njuta av graviditeten nångång :(
    har dock sjukskrivits halvtid så det är bättre än heldagar iaf!!
    är inne i vecka 27 och kom på att jag inte varit aktiv här på extremt länge! Kanske dags att komma igång nu :)
    kram på er alla!   

• gammelmamma

Hur hittar man bildtråden? Jag har varit där en gång men nu hittar jag den inte. ( Jag har den inte bland favoriter) 

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-03-06 19:40:35 följande:
    Gjorde jag nyligen faktiskt.. :)
    Ah okej, kanske lika bra att börja :P Fast vi har ingen byrå till Harrys kläder än...
    gammelmamma skrev 2012-03-06 19:57:29 följande:
    Hur hittar man bildtråden? Jag har varit där en gång men nu hittar jag den inte. ( Jag har den inte bland favoriter) 
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html
  • Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-06 19:37:57 följande:
    När tycker ni det börjar bli dags att tvätta upp stl 50-56 kläderna?

Jag kommer göra det sista veckorna :), när man kan hänga ut kläderna efter tvätten och för att det är en enkel och rolig syssla i väntan på förlossningen :). Nu koncentrerar jag mig på inköp, sista veckorna ställa iordning, tvätta och packa BB väska :).