• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Ja men jag passade på när jag tvättat undan en del... Har alltid mycket tvätt...

• MissFörstånd

Havsjungrfun - jag är hemma men jag skulle bara vilja röja rummet och boa ordentligt! Imorgon åker vi till fjällen och blir borta till söndag så nästa vecka då jäklar ska här boas .

Pojkarnasmamma - jag gjorde det för någon vecka sen, känns skönt att det är klart.

Idag har jag beställt startpaketet på ellos, köpte det till dottern och har varit grymt nöjd, speciellt med snuttefilten. Den har hon fortfarande kvar efter 4,5 år!! Köpte också en skötbädd med tummen , tycker den är så söt!

• Aikotakara

Någon annan än mig som börjar känna att magen är så stoor?

Här uppe i norr är det kallt och det börjar bli drygt att klä på sig. Jag har ju både höga vinterskor och täckbyxor. Blir helt slut då jag har klätt på mig för att gå ut.

Just nu spänner magen en massa och jag förstår inte hur den ska kunna bli mycket större och tyngre, redan nu känner jag att det är jobbigt ;P Pustar och stånkar så himla mycket.

Fick en mega-sammandragning då jag gick i en trappa idag på jobbet. Var tvungen att stanna upp och gå myrsteg. O sen att bli sådär tvär kissnödig fastän man nyss var på toa för att bebis bestämmer sig för att boxas där nere. Inte kul ;P

• gammelmamma
    Aikotakara skrev 2012-03-06 20:40:50 följande:
    Någon annan än mig som börjar känna att magen är så stoor?

Här uppe i norr är det kallt och det börjar bli drygt att klä på sig. Jag har ju både höga vinterskor och täckbyxor. Blir helt slut då jag har klätt på mig för att gå ut.

Just nu spänner magen en massa och jag förstår inte hur den ska kunna bli mycket större och tyngre, redan nu känner jag att det är jobbigt ;P Pustar och stånkar så himla mycket.

Fick en mega-sammandragning då jag gick i en trappa idag på jobbet. Var tvungen att stanna upp och gå myrsteg. O sen att bli sådär tvär kissnödig fastän man nyss var på toa för att bebis bestämmer sig för att boxas där nere. Inte kul ;P
    ja jag känner mig enormt stor, fattar inte hur jag ska kunna gå nästan tremånader till.
  • gammelmamma

Det var någon som tipsade mig om att det fanns en klinik i Jönköping som gjorde könsuljud, tack för tipset, det stämde. Nu ska man bara övertyga mannen. 

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-06 21:13:40 följande:
    Loggade in på försäkringskassans hemsida och såg att det är en utbetalning på väg! Alltså blev min 50% sjukskrivning för fogarna godkänd! Wiii! Nu har jag visserligen blivit sjukskrivning på heltid men det är bara i en vecka till att börja med men oj vilken lättnad...
    vad skönt, grattis eller vad man säger
  • Baby1112
    gammelmamma skrev 2012-03-06 21:01:25 följande:
    Det var någon som tipsade mig om att det fanns en klinik i Jönköping som gjorde könsuljud, tack för tipset, det stämde. Nu ska man bara övertyga mannen. 
    Så bra! :)
    Sådär ja