• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • HulenaOlle
    Ensortsmamma skrev 2012-03-18 08:44:21 följande:
    Nu har jag inte känt bebis sparka på hela morgonen och senaste timmen så har jag aktivt gått in för att känna den/få den att sparka, utan respons. Jag har druckit kallt vatten, buffat på den, men jag känner bara att magen är hård och typ att rumpan?! Ligger uppåt. När bör man ringa, de tar ju en stund för oss att åka, plus att då börjar den säkert sparka lagom tills jag har ringt och är påväg in:/

när man väl börjat stressa upp sig över att den inte rör sig så känner bebisen det, ring en gång för mkt en en för lite!
  • MarieG81

Jag har också funderat över att det kan gå en tid utan att barnet rör sig. Min barnmorska sa att den kan röra sig utan att vi känner det, för då ligger barnet mot ryggen.

Min lilla tjej har levt rövaren i två dagar, det har varit kraftigare och mer än tidigare, så härligt :)

• Ensortsmamma

Vi är påväg in till förlossningen nu. Har fortfarande inte känt något. Men de är säkert som du säger att man jagar upp sig så och då känner bebis de. Både jag och sambon har hjärtat i halsgropen nu, detta kan inte hända oss två gånger!

• Cataleya
    Ensortsmamma skrev 2012-03-18 09:42:00 följande:
    Vi är påväg in till förlossningen nu. Har fortfarande inte känt något. Men de är säkert som du säger att man jagar upp sig så och då känner bebis de. Både jag och sambon har hjärtat i halsgropen nu, detta kan inte hända oss två gånger!
    Det är säkert ingen fara! jag tror som du säger, när ni väl kopplat på ctg:n så börjas de leva rövare där inne! :) 
    Fick också så, kände inget en hel morgon, åkt in kl 12 på förlossningen, så fort hon satt bältet runt magen så sparkade hon som bara den, då skämdes jag nästan lite, men bm tyckte jag gjorde alldeles rätt som kom in. 
    Lycka till iaf :) 
  • MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-03-17 23:17:06 följande:
    Vad jobbar du med då? Man vet ju aldrig hur de tänker på f-kassan..mitt jobb är tungt, superstressigt och med få möjligheter att ens gå på toa osv...men ändå kommer  de säkert att tycka att det inte är tillräckligt :(.
    Men man kanske borde ringa och fråga hur det går med ansökan snart...jag kände oxå så att jag har iaf sökt...då behöver man inte undra OM man skulle hamna i den sitsen att man måste gå hem tidigare.
    Jag jobbar som teckenspråk- och dövblndtolk och även extra som kassörska. Mitt problem är att sitta långa stunder och jag kör ungefär 200 mil/månad. Det är alldeles för tungt för kroppen.
    Ensortsmamma skrev 2012-03-18 09:42:00 följande:
    Förstår din oro! Allt är säkert som det ska, men det är bra att ni kollar upp det! Lycka till.

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Essence
    MissFörstånd skrev 2012-03-17 19:51:45 följande:
    Essence - usch det låter verkligen hemskt! Skönt att du får snitt. Fick du det lätt eller fick du argumentera för det?

Jag fick prata med en barnmorska på Viktoriagruppen i Karlstad. Efter att jag hade berättat om min förlossning för henne så lovade hon mig att jag skulle få mitt snitt. Det var ingen tal om saken, hon förstod direkt varför jag aldrig mer vill föda vaginalt. :)
  • PojkarnasMamma85

Jag får ett snitt pga att jag fick en sfinkerruptur grad 3-4 förra gången och jag vägrar en vaginal förlossning denna gång!

• gammelmamma

Det känns tungt i dag. MIn pappa ligger på sjukhus efter att ha KOL och dåligt hjärta, han har varit dålig till och från i flera år. Nu har han legat inne ett tag och i veckan fick mamma reda på att han fått en rumskompis som hade influensa. I morgon skulle min pappa få komma hem men i natt har han fått influensa. Jag blir så arg och ledsen, hur kan de lägga en med influensa på samma rum som en svårt sjuk hjärtlungpatient?

• Pepita

Ensortsmamma:: Vad bra att ni åker in och kollar. Är som de andra här säger säkert ingen fara. Håller tummarna för att allt ska se fint ut.