• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Jösses man blir trött av att vara en orolig mamma, somnade när vi kom hem ifrån förlossningen och vakande nu.
    Bumman79: ne jag brukar inte känna min så mycket på dagarna utan då den är som mest aktiv är på morgonen och kvällarna. Plus att vaknar jag så brukar den vakna, därför son jag blev så orolig denna gång. Men vi får väl se om de är som sköterskan sa att den förmodligen bara ändrat dygnsrytm!
    Tack för allt fint stöd ifrån er!

• MissFörstånd

Ensortsmamma - Åh vilka glädjande besked! Skönt att ni åkte och kollade så ni kan vara lugna.

Bumman79 skrev 2012-03-18 12:54:27 följande:
    Alla skriver att de blir så oroliga när de inte känt bebisen på några timmar och då börjar jag undra om jag är konstig för jag kan känna rörelser några ggr på eftermiddagen å sen brukar den börja sparka mer på kvällarna när jag ligger i soffan...men det kan gå många timmar varje dag när jag inte känner något.

Känner ni alla bebisen rulla runt å sparka i princip jämt? För mig är det som sagt några ggr på dagen ibland bara på kvällarna. Nu när jag är i v 27 (28 imorrn) börjar jag känna bebisen oftare men för bara några veckor sedan var det kanske bara på kvällarna jag kände bebisen kraftigt.

Hoppas att det är bra med bebisen iaf Ensortsmamma!
    Näe jag känner ofta bebisen en stund på natten, sen på fm, em och mycket på kvällen.
    Havsjungfrun skrev 2012-03-18 13:35:36 följande:
    Kolladee länken och den är inte gallerstickad. Den ska se ut som en väffla i mönstret med nästan som små hål mellan:
    www.barnparadiset.se/sv/barnfiltar-och-galler...

Aha, tack för svaret!

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • PIO

Enortsmamma- ååå va skönt att allt va bra med eran lilla bebis :)

• gammelmamma

Enortsmamma, vad skönt att allt var bra.
    Har varit på sjukhuset hos min pappa, förklaringen till att han har fått ligga i samma rum som en med influensa var att de inte hade fler rum. Vi fick ha munskydd, förkläde och plasthandskar på oss. Det är inte mycket med honom och han har gett upp:( Får åka in i morgon igen om han klarar natten. 

• gammelmamma

Angående fosterrörelser så är det ju också så att det kan skilja ganska mycket beroende på om du ska ha i början eller i slutet på juni. Hur ofta man känner fosterrörelser alltså, även vad du har för kroppsbyggnad. Jag tror att det viktigaste är att man försöker lära känna si´n kropp och sin baby och att man inte går omkring och är orolig. Skönt att enortsmamma blev väl omhändertagen.

• Pepita

Ensortsmamma: härligt att höra att allt var bra

Gammelmamma: Fy, så hemskt! Hoppas vekligen din pappa klarar natten...

• PIO

Va de i den här tråden som någon hade lagt upp bild på tapeter från rusta?? Vi har börjat med bebisrummet idag o ja skulle visa min man den fina tapeten från rusta o så hittar ja inte bilden. Blev så osäker på om de va i den jär tråden lr i bildtråden. :)

• gammelmamma
    Pepita skrev 2012-03-18 18:37:33 följande:
    Ensortsmamma: härligt att höra att allt var bra

Gammelmamma: Fy, så hemskt! Hoppas vekligen din pappa klarar natten...

Tack, ja han är gammal och har varit dålig i många år men det är jobbigt när man märker att det närmar sig
  • Dancia

Gammelmamma: håller tummarna för din pappa. Jag är faktiskt riktigt upprörd och arg över hur de har hanterat din pappa på sjukhuset. Man låter INTE en riskpatient dela rum med någon som bär på en så smittsam sjukdom. Usch! Massa tankar till er!

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-03-18 19:37:02 följande:
    Gammelmamma: håller tummarna för din pappa. Jag är faktiskt riktigt upprörd och arg över hur de har hanterat din pappa på sjukhuset. Man låter INTE en riskpatient dela rum med någon som bär på en så smittsam sjukdom. Usch! Massa tankar till er!
    Ja jag var riktigt upprörd jag med men mina syskon kom före mig till sjukhuset så de hade redan frågat och klagat.