• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-18 18:24:49 följande:
    Har varit på sjukhuset hos min pappa, förklaringen till att han har fått ligga i samma rum som en med influensa var att de inte hade fler rum. Vi fick ha munskydd, förkläde och plasthandskar på oss. Det är inte mycket med honom och han har gett upp:( Får åka in i morgon igen om han klarar natten. 
    Kramar till dig!
  • Havsjungfrun

I eftermiddags hade jag som mensvärk igen långt nere i magen. En timme med TNS och sedan vila på sidan gjorde att det tillslut släppte. Ska till min bm imorgon och får ta upp det då. Har haft mycket mer sammandragningar de senaste dagarna även om de inte brukar göra ont men just sådana med mensvärksliknande smärtor hade jag en del av innan jag födde sonen förtidigt så jag blir lite på min vakt. Ska be att hon tar ett urinprov för att kolla att inte sammandragningarna beror på någon urinvägsinfektion.

• PIO

Å jisses amalia! Jag är ju sjukskriven sen några månader tillbaka o läkaren har sagt till mej att ta de lugnt o vila, men idag fick ja nog! Efter att ha legat i soffan sen nov o glott på allt damm i hyllorna så bestämde ja mej för att damma! Hann sovrummet o hallen sen va mina krafter slut, tänkte då att ha passar på o ta en paus så kan ja sortera lite bebiskläder som vi fått. Så tittar ja ut o solen skiner o de e toppen väder. Ja men då går vi ut o klipper ner lite döda växter. Haha ja ni... Kan säga att ja kommer inte ta mej ur sängen imorgon!! Har redan fruktansvärd träningsvärk i låren. Hahaha även om ja gjort allt i luuuuugn takt för att inte få mer sd så har ja fått världens träningsvärk. Kanske inte så konstigt när ja knappt rört på mej innan. Hahaha herregud! Men ja får ju skylla mej själv när ja inte gör som läkaren sagt åt mej. Men måste säga att ja e ganska så trött på att var gravid nu. Vill kunna göra normala grejer! Men självklart vill ja inte att bebisen ska komma förtidigt! Men tiden får gärna gå liiite snabbare nu :)

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-03-18 22:46:40 följande:
    Å jisses amalia! Jag är ju sjukskriven sen några månader tillbaka o läkaren har sagt till mej att ta de lugnt o vila, men idag fick ja nog! Efter att ha legat i soffan sen nov o glott på allt damm i hyllorna så bestämde ja mej för att damma! Hann sovrummet o hallen sen va mina krafter slut, tänkte då att ha passar på o ta en paus så kan ja sortera lite bebiskläder som vi fått. Så tittar ja ut o solen skiner o de e toppen väder. Ja men då går vi ut o klipper ner lite döda växter. Haha ja ni... Kan säga att ja kommer inte ta mej ur sängen imorgon!! Har redan fruktansvärd träningsvärk i låren. Hahaha även om ja gjort allt i luuuuugn takt för att inte få mer sd så har ja fått världens träningsvärk. Kanske inte så konstigt när ja knappt rört på mej innan. Hahaha herregud! Men ja får ju skylla mej själv när ja inte gör som läkaren sagt åt mej. Men måste säga att ja e ganska så trött på att var gravid nu. Vill kunna göra normala grejer! Men självklart vill ja inte att bebisen ska komma förtidigt! Men tiden får gärna gå liiite snabbare nu :)
    Jag är också trött på att vara sjukskriven. Däremot säger ju min läkare tvärtom, att jag ska röra mig så mycket jag kan/orkar men jag har inte vågat ifall jag ska bli mycket sämre. Men så slog tanken mig att det lär ju inte bli bättre av att soffa ihop totalt. Så i helgen har jag rört på mig mer än vanligt och peppar peppar så klarar kroppen det riktigt bra! Nu har jag fått mer problem med sammandragningar istället, fogarna gör ju fortfarande ont men det blir i alla fall inte värre av en viss rörelse.
  • Ensortsmamma

Jag har vart sjukskriven sen olyckan 2010-04-30 (fast jag arbetstränar ju) och vissa dagar så klättrar jag på väggarna plus att man blir en jävel på att boa sig när man är hemma, pysslar hela tiden, flyttar runt dukar, krukor, prydnadsaker, allt!
    Fast just nu så känner jag verkligen att kroppen tackat mig varje gång som jag stannar i soffan ist för att gå en långpromenad . Men vissa dagar blir man galen..

Gammelmamma: hoppas att de går bra med din pappa, många kramar

• gammelmamma

Tack alla, pappa överledvde natten och är mycket bättre. Det är segt virke i den gubben:)Tyvärr ligger jag med feber och ont i halsen idag, hoppas jag inte smittade honom i går, men vi hade ju munskydd på oss och jag kramade honom aldrig.
    Jag har också varit mycket sjukskriven. Första gången höll jag på att bli tokig men med åren lär man sig leva med detmen det är lätt att deppa ihop. Man vill så mycket, nu längtar jag till juni så att man kan börja göra lite nytta igen.  

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-19 09:53:56 följande:
    Tack alla, pappa överledvde natten och är mycket bättre. Det är segt virke i den gubben:)Tyvärr ligger jag med feber och ont i halsen idag, hoppas jag inte smittade honom i går, men vi hade ju munskydd på oss och jag kramade honom aldrig. Jag har också varit mycket sjukskriven. Första gången höll jag på att bli tokig men med åren lär man sig leva med detmen det är lätt att deppa ihop. Man vill så mycket, nu längtar jag till juni så att man kan börja göra lite nytta igen.  

Vad skönt att höra om din pappa, hoppas det fortsätter åt samma håll.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ