• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-19 10:15:15 följande:

Vad skönt att höra om din pappa, hoppas det fortsätter åt samma håll.
    Tack, ja det får vi hoppas.
    Har fått en tid på Ante.... underbart äntligen kanske jag får lite sömn och värktabletter. Plus att jag förhoppningsvis får en tid för igångsättning, det skulle vara så skönt att få börja räkna ner 
  • PIO

Träningsvärk o gravid är ingen bra kombo.. Usch va ja e trött i ryggen idag. Får bli en dag i soffan. Hade gärnat vela dammat klart men tror att de får vänta lite. Grrrr

• Elvis Mamma

Idag har jag äntligen varit på första besöket hos BM sedan inskrivningen

V.26 idag.

SF mått: 23.

Hjärtljud: 150.

Blodtryck: 105/65.

HB: 128.

Socker: 4,8.

Vikt: + 0,4 kg.                   

Pojke född 060409. BF Flicka Juni-12
  • RocketQueen

Nu har jag varit hos bm igen. Måste ju kolla blodtryck och urin en gång i veckan nu eftersom jag hade proteiner i urinen förra veckan och har svullnat så galet mycket. Men det var goda nyheter, allt låg stabilt och hade inte ändrat sig sen sist så nu kan jag slappna av i en vecka

• PojkarnasMamma85

Vad skönt att allt gått bra för er hos bm!

Var själv iväg idag, det mesta såg bra ut men jag har blivit totalt förvirrad om jag ska göra snitt eller inte. Lille Harry är dessutom redan stor och ligger rätt långt över medel sf-måttet, hade ett sf-mått på 29 idag och är i vecka 28+2. Hade lyckats hålla vikten också sen förra gången! Men det här med snitt eller inte äter snart upp mig! *gah*

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-19 11:55:30 följande:
    Vad skönt att allt gått bra för er hos bm!

Var själv iväg idag, det mesta såg bra ut men jag har blivit totalt förvirrad om jag ska göra snitt eller inte. Lille Harry är dessutom redan stor och ligger rätt långt över medel sf-måttet, hade ett sf-mått på 29 idag och är i vecka 28+2. Hade lyckats hålla vikten också sen förra gången! Men det här med snitt eller inte äter snart upp mig! *gah*

oj mitt mått låg bara på 22 eller 23 eller nåt, så jag blev orolig åt andra hållet. Vad var anledningen till kejsarsnitt för dig? Ursäkta mitt dåliga minne
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-19 12:03:56 följande:
    oj mitt mått låg bara på 22 eller 23 eller nåt, så jag blev orolig åt andra hållet. Vad var anledningen till kejsarsnitt för dig? Ursäkta mitt dåliga minne
    Jag har begärt snitt då jag sprack mycket sist. Fick en sfinkerruptur grad 3-4. Men alla inom sjukvården försöker avråda mig till ett snitt och nu har jag allvarligt börjat tvivla....Finns ju tydligen massa faktorer som spelar in under en förlossning som kan göra att man minimerar risken för att spricka mycket igen. Kanske var det barnmorskans oerfarenhet förra gången som gjorde att jag sprack så mycket...eller så var det epiduralen...eller fick jag värkstimulerande för fort/mycket. Har fått stora hjärnspöken i alla fall!
  • lycka 4

Jag ska snart iväg till bm, tänkte be henne göra en gyn undersökning då mina sd i helgen varit riktigt smärtsamma ska även lämna en ny odling

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-19 12:07:47 följande:
    Jag har begärt snitt då jag sprack mycket sist. Fick en sfinkerruptur grad 3-4. Men alla inom sjukvården försöker avråda mig till ett snitt och nu har jag allvarligt börjat tvivla....Finns ju tydligen massa faktorer som spelar in under en förlossning som kan göra att man minimerar risken för att spricka mycket igen. Kanske var det barnmorskans oerfarenhet förra gången som gjorde att jag sprack så mycket...eller så var det epiduralen...eller fick jag värkstimulerande för fort/mycket. Har fått stora hjärnspöken i alla fall!
    jajust det, det var du;) Jag förstår din tanke precis. Jag sprack inte så illa med mitt första men jag blev klippt och sen sprack jag åt andra hållet när de fick häva sig på magen då hjärtljuden gick ner. Jag var livrädd andra gången men fick en jättebra bm som hjälpte mig enormt mycket, jag har inte sytt ett stygn med de andra tre. Så det måste inte bli lika illa men jag förstår din tanke. Har du fått träffa någon och prata med, vad jobbigt och gå och tänka och inte kunna bestämma sig
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-19 12:46:50 följande:
    jajust det, det var du;) Jag förstår din tanke precis. Jag sprack inte så illa med mitt första men jag blev klippt och sen sprack jag åt andra hållet när de fick häva sig på magen då hjärtljuden gick ner. Jag var livrädd andra gången men fick en jättebra bm som hjälpte mig enormt mycket, jag har inte sytt ett stygn med de andra tre. Så det måste inte bli lika illa men jag förstår din tanke. Har du fått träffa någon och prata med, vad jobbigt och gå och tänka och inte kunna bestämma sig
    Jag pratade med en läkare i torsdags men jag var så inställd på att få ett snitt beviljat då. Men hon pratade ju om att man får en erfaren bm under förlossningen om jag väljer vaginalt igen. Hon tyckte ju inte att jag skulle göra ett snitt då riskerna är mycket större för mig med ett snitt än en vaginal förlossning. Pratade med min bm idag också och hon fick mig ännu mer osäker, då hon pratade om att det finns saker bm kan göra för att minimera risken för sprickning.