• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    lycka 4 skrev 2012-03-19 14:42:54 följande:
    Är på g in till förlossningen då min bm absolut ville att jag skulle kolla upp mina sd.

Lycka till!!!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-03-19 14:30:52 följande:
    då måste ju jag ligga lågt, jag är också i v 28. menmen hon hade väl sagt om det var något att oroa sig över
    Ja, har din bm inte sagt nåt så lär det ju inte finnas nåt att oroa sig över. Det svåraste med allt är väl att inte oroa sig i onödan skulle jag vilja säga
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-19 15:53:05 följande:
    Ja, har din bm inte sagt nåt så lär det ju inte finnas nåt att oroa sig över. Det svåraste med allt är väl att inte oroa sig i onödan skulle jag vilja säga
    Ja precis, jag försöker känna min egen kropp och utgår i från det. Det är lätt att dras med när det diskuteras saker. Missförstå mig inte, det är jättebra att det diskuteras men vissa dagar när jag är låg och nere så ser jag mest problem, andra dagar är bättre.:)
  • JennieJ

Hej alla! Måste fråga en sak? Är så att jag inte riktigt än vet om de blir planerat snitt eller inte? Men om de nu är så att jag kan födda vaginalt hur kan man då gå tillväga för att få planerat igångsättning? Detta pga 2 orsaker och de ena är att jag kommer aldrig orka gå hela vägen pga smärta och andra pga de praktiska då jag har panik vem som kan ta hand om mina barn å hund under förlossning och bb vistelse och de är så att dom som kan hjälpa till bor så pass långt bort?? Känner mer och mer panik inför de praktiska och vet faaan inte vilken fot jag ska stå på och är rädd att jag måste lämna mannen hemma med barn och hund och måste födda själv :(

• gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-03-19 16:43:13 följande:
    Hej alla! Måste fråga en sak? Är så att jag inte riktigt än vet om de blir planerat snitt eller inte? Men om de nu är så att jag kan födda vaginalt hur kan man då gå tillväga för att få planerat igångsättning? Detta pga 2 orsaker och de ena är att jag kommer aldrig orka gå hela vägen pga smärta och andra pga de praktiska då jag har panik vem som kan ta hand om mina barn å hund under förlossning och bb vistelse och de är så att dom som kan hjälpa till bor så pass långt bort?? Känner mer och mer panik inför de praktiska och vet faaan inte vilken fot jag ska stå på och är rädd att jag måste lämna mannen hemma med barn och hund och måste födda själv :(

JAg har pratat med min bm och hon i sin tur har bokat en tid åt mig. Jag ska på samtal på onsdag, då får jag veta ett datum som jag ska komma in på bedömning. Man får vara ganska påstridig och envis, i alla fall på KSS dit jag ska. Med min dotter som är 17 år var det inga problem men då hade jag gått till bf men slapp gå över som jag gjorde med de två första. Lycka till, själklart kan du ju inte gå och vara rädd för dessa saker.
  • JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-03-19 17:12:21 följande:
    JAg har pratat med min bm och hon i sin tur har bokat en tid åt mig. Jag ska på samtal på onsdag, då får jag veta ett datum som jag ska komma in på bedömning. Man får vara ganska påstridig och envis, i alla fall på KSS dit jag ska. Med min dotter som är 17 år var det inga problem men då hade jag gått till bf men slapp gå över som jag gjorde med de två första. Lycka till, själklart kan du ju inte gå och vara rädd för dessa saker.

Ska ta upp detta vid nästa besök och hoppas dom förstår mig. Haft 2 jätte snabba förlossningar och blir de så igen kommer jag aldrig hinna in om jag måste vänta på barnvakten :/
  • Havsjungfrun
    UnderbaraPojke skrev 2012-03-19 13:06:10 följande:

Ser att det är några stycken som skriver om "mens"värk eller molvärk ....
    vad beror detta på ? är det ngt man ska vara observant på ?    

Mensvärk "under" själva magen i kombination med sammandragningar var ett av tecknen innan jag födde vår son förtidigt så för mig gör det mig observant. Molvärk i sidorna är dock mer växtvärk.
  • Havsjungfrun

Har också varit hos bm idag, v. 28+6.

Sf-mått: 29 
    Hjärtljud: 148
    Vikt: +1 kg.

Allt såg bra ut men hon tyckte att jag skulle åka in och kolla upp om jag fick ihållande sammandragningar igen. Ingen urinväginfektion i alla fall. Det superonda jag vaknade av härom natten trodde hon ev. kunde komma från tarmarna och det har jag ju själv också spekulerat i.

• RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-03-19 16:22:58 följande:
    Ja precis, jag försöker känna min egen kropp och utgår i från det. Det är lätt att dras med när det diskuteras saker. Missförstå mig inte, det är jättebra att det diskuteras men vissa dagar när jag är låg och nere så ser jag mest problem, andra dagar är bättre.:)
    Tycker att det låter väldigt sunt, jag är lite likadan. Vissa dagar måste jag nästan hålla mig borta för att inte börja oroa mig och andra dagar vill jag veta precis allt om allting. Men jag försöker ha som grund att lyssna på kroppen, känns det bra så är det antagligen bra.
  • tomisamat
    JennieJ skrev 2012-03-19 16:43:13 följande:
    Hoppas inte att det är akis för dig då. Där kan det vara ganska svårt att få en igång sättning. Jag har fått det den här gången pga att jag förra gången mådde så psykiskt dåligt ( fått ett dödfött barn) att de fick sätta igång mig. Men de drog på det in i det längsta för barnets bästa. Men stå på dig. Förklara din rädsla och vad den bidrar till i vardagen. Tex sömnproblem eller liknande,