• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • UnderbaraPojke

Ser att det är några stycken som skriver om "mens"värk eller molvärk ....
    vad beror detta på ? är det ngt man ska vara observant på ?

Har en supervild pojke i magen och har haft det i några dagar .... han sparkar och snurrar och har boxningsmatch i magen så det gör riktigt ont .... Det är skönt att känna han men eftersom det gör ganska ont när han får in riktiga smällar är det skönt att när han slappnar av och faktiskt sover haha

Men snart orkar jag inte vänta längre .... vill ha bebis NU      

• gammelmamma
    UnderbaraPojke skrev 2012-03-19 13:06:10 följande:

Ser att det är några stycken som skriver om "mens"värk eller molvärk ....
    vad beror detta på ? är det ngt man ska vara observant på ?

Har en supervild pojke i magen och har haft det i några dagar .... han sparkar och snurrar och har boxningsmatch i magen så det gör riktigt ont .... Det är skönt att känna han men eftersom det gör ganska ont när han får in riktiga smällar är det skönt att när han slappnar av och faktiskt sover haha

Men snart orkar jag inte vänta längre .... vill ha bebis NU      

Jag tror att det är att den växer mycket just nu 
  • IdaElinLivia040611

V28 idag och nyss hemkommen från specmvc. Tappen ytterst lite kortare. Ca 1,9 cm har varit 2,2 sen fyra veckor tillbaka. Så får fortsatt ta det lugnt. Det blir nog ingen fullgången bebis det här. UL läkaren sa typ v 34-35 om han fick gissa. Och det e väl vad jag tror också. Positivt att jag inte har några sammandragningar i alla fall. Har den minskat typ 3-4 mm på fyra veckor så ligger jag ju ganska bra till att klara mig över v 32 i alla fall. Min första gräns va den här veckan v 28 nästa plattå blir v 32.

Hade en jätte gullig UL läkare som gav mig super fina 3 D bilder gratis {#emotions_dlg.flower} . Lägger upp i bildtråden. Och dags för ny magbild.

Gammelmamma: Gud va skönt att din pappa klarade natten . Hoppas han kryar på sig ännu mer. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-19 13:29:27 följande:
    V28 idag och nyss hemkommen från specmvc. Tappen ytterst lite kortare. Ca 1,9 cm har varit 2,2 sen fyra veckor tillbaka. Så får fortsatt ta det lugnt. Det blir nog ingen fullgången bebis det här. UL läkaren sa typ v 34-35 om han fick gissa. Och det e väl vad jag tror också. Positivt att jag inte har några sammandragningar i alla fall. Har den minskat typ 3-4 mm på fyra veckor så ligger jag ju ganska bra till att klara mig över v 32 i alla fall. Min första gräns va den här veckan v 28 nästa plattå blir v 32.

Hade en jätte gullig UL läkare som gav mig super fina 3 D bilder gratis {#emotions_dlg.flower} . Lägger upp i bildtråden. Och dags för ny magbild.

Gammelmamma: Gud va skönt att din pappa klarade natten . Hoppas han kryar på sig ännu mer. 

Tack och vad skönt för dig att du verkar klara den värsta krisen
  • IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-03-19 13:48:42 följande:
    Tack och vad skönt för dig att du verkar klara den värsta krisen
    Ja nu känns det mycket lugnare. Runt v 24-26 va jag riktigt nojjig. Nu pekar ju allt på att jag går förbi v 30 i alla fall. Och det e ju en enorm skillnad mot v 25 som dottern kom i.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • RocketQueen
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-19 11:55:30 följande:
    Vad skönt att allt gått bra för er hos bm!

Var själv iväg idag, det mesta såg bra ut men jag har blivit totalt förvirrad om jag ska göra snitt eller inte. Lille Harry är dessutom redan stor och ligger rätt långt över medel sf-måttet, hade ett sf-mått på 29 idag och är i vecka 28+2. Hade lyckats hålla vikten också sen förra gången! Men det här med snitt eller inte äter snart upp mig! *gah*
    Men då ligger du ju inte långt över medel när det gäller sf-mått. Jag ligger på samma och min bm säger att man räknar på antalet fulla veckor, i detta fallet 28 +/- 2 cm. Alltså ska man ligga mellan 26-30 cm i sf-mått. Så då ligger du ju precis lagom? Det var det jag fick höra iaf. Jag ligger också högt på sf-skalan men inom "rätt" gränser så att säga. Sen var hon också noga med att påpeka att det  viktiga är att man följer sin egen kurva, inte nåt fast mått.
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-19 14:20:51 följande:
    Men då ligger du ju inte långt över medel när det gäller sf-mått. Jag ligger på samma och min bm säger att man räknar på antalet fulla veckor, i detta fallet 28 +/- 2 cm. Alltså ska man ligga mellan 26-30 cm i sf-mått. Så då ligger du ju precis lagom? Det var det jag fick höra iaf. Jag ligger också högt på sf-skalan men inom "rätt" gränser så att säga. Sen var hon också noga med att påpeka att det  viktiga är att man följer sin egen kurva, inte nåt fast mått.
    då måste ju jag ligga lågt, jag är också i v 28. menmen hon hade väl sagt om det var något att oroa sig över
  • lycka 4

Är på g in till förlossningen då min bm absolut ville att jag skulle kolla upp mina sd.

• gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-03-19 14:42:54 följande:
    Är på g in till förlossningen då min bm absolut ville att jag skulle kolla upp mina sd.

Lycka till!
  • Zvartaliljan

Idag var jag på glukosbelasning o det gick jättebra, 5.8 visade det. Har n gjort ett försök till en blogg, vet inte hur pass mycket jag kommer orka skriva i den men gör ett försök iaf. Kommer mest handla om min sjukdom, men även allt annat i mitt liv så självklart en hel del om graviditeten också. mittlivsomzebra.blogg.se/