• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    LillaGrynet skrev 2012-03-20 08:44:22 följande:
    Fia87: grattis! Va gulligt av din sambo o föräldrar Ni som sökt GP, har ni fått svar? Hur lång tid tog det?! Har väntat på pengar i över en månad från FK nu, men inte hört ett ljud förutom förra veckan när dem ville ha in min årsinkomst, vilket dem redan fått ett Antal ggr.. Blir sååå trött! Bara krångel.. Så vet ju inte om min sjukskrivning går igenom

När jag ringde så sa de att 30 dagar från att sista papperet kommit in så ska man få svar. Så hon sa till mig att om jag inte fått svar nästa vecka så ska jag höra av mig igen och trycka på lite. Det är inte speciellt kul om man inte har några pengar.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • gammelmamma
    FiaA87 skrev 2012-03-20 07:41:54 följande:
    Åh måste bara berätta! Igår hade jag en för jävlig dag rent ut sagt. Fick även min första bristning (den var väntad, har haft piercing och huden är tunn.. men ändå!).. blev sjukt deppig i ca 30 sek. Finns ju inget att göra åt och i slutändan är det värt vartenda åkomma:) Men iaf, idag fyller jag 25 år och sambon väckte mig med present på sängen. Fick världens finaste Thomas Sabo halsbandHjärta Sen kom mina föräldrar in och av dem fick jag en matchande Thomas Sabo ring.. 

Jag är ingen romantisk person för fem öre och inte han heller egentligen, men den här presenten var så sjukt gullig! Jag blev överlycklig:)   

Ha en bra dag allihopa!

9 veckor kvar till BF!!     
    Grattis på födelsedagen:)

Lycka till alla som väntar besked från FK, för mig gick det jättesnabbt att få besked men nästa vecka ska jag till läkaren och bli fortsatt sjukskriven i stället.
    I morgon har jag tid för samtal på ante och jag är dunderförkyld och ont i halsen... Honungsvatten och mycket citron idag. Nu ska jag kolla min skatt:)  
  • gammelmamma

Ni som har kollat skatten, vad tryckte ni på? Jag hittar inte mitt, det står att det ska synas i dag, den 20e

• Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-03-20 09:57:38 följande:
    Ni som har kollat skatten, vad tryckte ni på? Jag hittar inte mitt, det står att det ska synas i dag, den 20e
    Du måste logga in på deklarationsfunktionen på hemsidan. Sen gå under skatteuträkning...
  • gammelmamma
    Sweet life skrev 2012-03-20 09:58:38 följande:
    Du måste logga in på deklarationsfunktionen på hemsidan. Sen gå under skatteuträkning...

Tack, nuhar jag hittat:) 
  • RocketQueen

Jag tycker att jag pratar med fk flera gånger i veckan. Det som verkat röra till det är att jag har blivit sjukskriven i perioder. Först en vecka, sen ville jag prova att jobba igen, det funkade inte så det en vecka till (det var allt läkaren kunde göra utan att träffa mig) sen var det nytt läkarbesök och längre sjukskrivning. Senast igår ringde dom och frågade vilka datum jag var sjukskriven mellan. Jag frågade lite försiktigt om inte det stod på de intyg som jag skickat in. Jo, det gjorde det ju... Rätt optimistiskt tt förvänta sig att en yr, gravid ska komma ihåg alla datum i huvudet...

• Dancia

Emma78: Här är det en tallrik med multicherrios och iskall mjölk som gäller varje morgon. Otroligt gott!! :)

• Polarlantis
    gammelmamma skrev 2012-03-20 11:04:34 följande:
    Ni är roliga, jag har inte fått några cravings ännu!! Konstigt
    Inte jag heller..