• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-03-20 20:57:14 följande:
    Jag känner mig svimfärdig ibland speciellt om jag ska gå en bit och går fort i uppförsbackar och jag har märkt att det blir värre när jag är väldigt trött och har sovit dåligt. Jag höll ju på att svimma mitt på T-centralen för bara 2-3 v sen såfort jag kom upp ur t banan och jag letade efter någonstans att sätta mig men det finns ju inga bänkar eller något någonstans panik! Läskigt det där jag pratade med barnmorskan om det idag men hon hade inga tips för det det verkar vara lite en gravidåkomma...kanske blodsockerfall att man ska äta ngt snabbt då med energi...

okej jag har inte ansträngt mig, jag kan inte pga fogarna men skönt att veta att man inte är ensam:)
  • PIO

IdaElinLivia- håller med dej. Man kommer aldrig glömma hur de va att få barn så tidigt. Vår son har ju en cp skada som han fick pga den tidiga födseln så ja känner att två barn räcker. De e mycket jobb med sonen o de kommer ju inte bli lättare med en bebis oxå. Jag håller tummarna för oss att vi får gå över v 32 :)
    Idag blev vi så glada. Sonen är 5 1/2 år kan inte gå utan stöd men idag har han gått flera steg helt utan hjälp!!! Drömmen är ju att han ska kunna gå själv till sommaren så vi slipper lyfta så mycket på honom när vi även kommer få bära på bebis. Hela han lyste upp när han såg vad glada vi blev. Tänk vad skönt för honom om han skulle kunna gå till sommaren :) man blir så lycklig när man ser hans framsteg!

• Bumman79
    gammelmamma skrev 2012-03-20 21:03:12 följande:
    okej jag har inte ansträngt mig, jag kan inte pga fogarna men skönt att veta att man inte är ensam:)
    Oki men det kanske är blodsockerfall då eller ngt....men det är nog inget farligt iaf...
  • Ensortsmamma

Ni som får igångsättning , vem avgör när ni ska sättas igång?
    Jag vill gärna bli igångsatt denna gång och ska träffa min läkare och diskutera saken. Men går man (om man kan) 40 fulla veckor innan de sätter igång då? Eller gör dom de tidigare..?

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-20 20:48:25 följande:
    missförstånd och havsjungfrun: vad är det för länkar, är det er emellan eller är det nåt jag har missat;)  

Näe absolut inte, ja la upp en länk här tidigare idag till en tråd jag startat med tips på olika gratis gravidboxar.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-20 21:31:11 följande:
    Ni som får igångsättning , vem avgör när ni ska sättas igång?
    Jag vill gärna bli igångsatt denna gång och ska träffa min läkare och diskutera saken. Men går man (om man kan) 40 fulla veckor innan de sätter igång då? Eller gör dom de tidigare..?
    JAg kan berätta mer i morgon om hur det är här. Det är säkert olika på olika ställen och hos olika läkare
    MissFörstånd skrev 2012-03-20 21:34:14 följande:

Näe absolut inte, ja la upp en länk här tidigare idag till en tråd jag startat med tips på olika gratis gravidboxar.
    Tack då ska jag kolla igeno det. Kan man lägga den i favoriter?

• NinnaBus

29v + 2dgr...
    Besök hos BM idag.
    Såg bra ut.
    Hjärtljud 140 
    Socker 5,4
    Hb 111, så det hade gått ned lite. Dags för järntabletter...
    Sf sa hon aldrig vad det låg på. Men på kurvan låg det strax under mitten.
    Blodtrycket var bra, om än lågt... Det lägsta jag haft som jag vet... Så BM sa att jag behöver ju inte oroa mig för att åka på nån havandeskapsförgiftning i alla fall
    Kanske inte så konstigt om man är lite snurrig ibland då...    

• Dancia

PIO: gud vilken glädje att din son börjat gå lite :). Håller tummarna för att han kan gå till sommaren :). Kan tänka mig att det ger en stor knuff i hans självförtroende också :).

• gammelmamma

Dags för besök på antenatalmotagningen idag:) Hoppas jag får de besked jag vill och att det finns några sömn/värktabletter som jag kan ta