• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Åh här damp det ner en bröllopsinbjudan, stor fest i tre dagar typ 70 mil hemifrån...8-10 juni o jag har bf 14!! Nu vet jag ju med säkerhet att bebisen kommer innan dess, men vågar man ta med en nyfödd på bröllop så långt bort??

• UnderbaraPojke

Ni som har mycket SD, gör dem ont för er ? Och hur länge håller dem i sig ??

Jag har lyckats vara utan SD hela graviditeten ... mer eller mindre. Haft kanske en per vecka max !! 
    Men i två dagar nu har jag fått "kramp" runt naveln, hela magen konstant spänd, och minsta lilla jag använder magmusklerna krampar hela magen. Kan inte säga att det gör ont men det maler ganska rejält ....

Är detta något man ska uppmärksamma eller är det fullt normalt ?        

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-03-20 12:06:17 följande:
    Va inne på veckans kontroll idag. Tappen har blivit kortare. Va 1,9 cm så nu måste ja ligga o vila så mycket ja bara kan. Usch blir orolig att den här bebisen kommer komma för tidigt. 28+0 imorgon. Skulle gärna vilja att den stanna till v 36 iaf.
    Min e också 1,9 nu. Men dom sa till mig att jag får röra mig i lägenheten och ta kortare promenader. Ska du bara ligga???
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • JennieJ

Åh inte lite avis man är nu!! Fick mms av en vän att hon födde sin lille son idag kl 14:10 och han var verkligen hur söt som helst!! Åh vill oxå ha ut min lille gosse så jag kan pussa och gosa med honom!! Längtan är enorm verkligen! Och om någon vecka bara ska min kusin ha sin lille pojke/flicka oxå och hur ska jag kunna träffa dom utan att dö av saknad efter min lille prins? På tal om annat var jag i kontakt med min bm idag och ska imon träffa mvc läkaren för att igen mätta tappen och är faktiskt smått orolig efter all sd man åter fått. Fick även veta att jag ska göra "belastning" va sjutton heter de nu igen när dom ska kolla sockret? Ja ja vilket fall som helst ska jag göra de någon gång nästa vecka och de beror på att min son var så stor. Hon berätta att har man fött ett barn som vägde över 4500 gram så vill dom gärna kolla upp detta med sockret nästa graviditet! Jag som trodde jag slapp då mitt socker sett bra ut men shii fick jag! Nä nu ska jag lägga mig och saknar järnet efter lillen i magen som sparkar på som sjutton

• gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-03-20 13:40:59 följande:
    Åh här damp det ner en bröllopsinbjudan, stor fest i tre dagar typ 70 mil hemifrån...8-10 juni o jag har bf 14!! Nu vet jag ju med säkerhet att bebisen kommer innan dess, men våågar man ta med en nyfödd på bröllop så långt bort??

å vad roligt med bröllop och fy vad svårt att veta
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-03-20 14:53:26 följande:
    å vad roligt med bröllop och fy vad svårt att veta

Nä kom fram till att med mina leder och nyförlöst med kejsarsnitt så lär den bilfärden vara rena tortyren:-/ fast det "bara" var 40 mil. Men tror varken jag eller bebis lär orka med den resan...en så liten får ju inte ens sitta i bilstol så länge....
  • gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-03-20 15:33:09 följande:

Nä kom fram till att med mina leder och nyförlöst med kejsarsnitt så lär den bilfärden vara rena tortyren:-/ fast det "bara" var 40 mil. Men tror varken jag eller bebis lär orka med den resan...en så liten får ju inte ens sitta i bilstol så länge....

Det förstår jag. Vi har ju 35 mil till Öland, jag funderar på att ta tåget istället för bilen sista resan innan bebisen kommer.
  • PIO

IdaElinLivia- ne ja behöver inte ligga ner hela tiden men läkaren sa till mej att ja måste ta det lugnare. Allt eftersom veckorna har gått så har jag mer o mer börjat bete mej som vanligt igen men nu fick ja en påminnelse om att ja måste ta det lugnt. Hon sa till mej att vila så mycket som möjligt o hålla mej hemma o pyssla o sånt. Blev lite skrämd idag när tappen va kortare eftersom den hela tiden har varit oförändrad. Promenader sa hon inget om lät som att hon tyckte att ja skulle vila mest.
    Jasså va din tapp oxå 1,9. Har de sagt nått om att du kommer gå hela tiden ut? Min läkare säger inget om det men märkte på henne idag att hon tror bebisen kommer titta ut tidigare.

• lycka 4
    UnderbaraPojke skrev 2012-03-20 13:58:01 följande:
    Ni som har mycket SD, gör dem ont för er ? Och hur länge håller dem i sig ??

Jag har lyckats vara utan SD hela graviditeten ... mer eller mindre. Haft kanske en per vecka max !! 
    Men i två dagar nu har jag fått "kramp" runt naveln, hela magen konstant spänd, och minsta lilla jag använder magmusklerna krampar hela magen. Kan inte säga att det gör ont men det maler ganska rejält ....

Är detta något man ska uppmärksamma eller är det fullt normalt ?        
    Obehagliga kan dom vara men dom ska inte göra ont .
    Mina gör ont å vissa måste jag andas igenom.
    Tycker man ska uppmärksamma dom om dom inte är som dom brukar . Kan ju behöva göras en urinodling om inte annat.