• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

[quote=64081312][quote-nick]gammelmamma skrev 2012-03-20 10:58:08 följande:[/quote-nick]Någon som har erfarenhet av Brio Zento bilbarnstol?[/quote

Jag har inte haft den till mina barn men en vän till mig blev tvungen att byta då den var urvuxen vid ca 3 års ålder.

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-03-20 11:31:56 följande:
    [quote=64081312][quote-nick]gammelmamma skrev 2012-03-20 10:58:08 följande:[/quote-nick]Någon som har erfarenhet av Brio Zento bilbarnstol?[/quote
    Jag har inte haft den till mina barn men en vän till mig blev tvungen att byta då den var urvuxen vid ca 3 års ålder.

okej, min lilla är ju i och för sig liten men då ska jag kolla det, tack!
     Jag kan ju åka och kolla men det är alltid bra att veta vad andra tycker och jag har ju så svårt att ta mig till affärerna så jag vill inte åka i onödan. Om jag är frisk i morgon ska jag till KSS så då får jag väl passa på och kolla lite. Var det du som tipsade om en annan stol en annan dag? Jag har så dåligt minne;)

• Dancia

Gammelmamma: ja det bästa är ju att ta sig dit och prova hur din dotter sitter i olika stolar och så kan man även få ta med sig stolen ut

och prova montera och få hjälp med det. Ja det var jag som tipsade om britax tho-way som är väldigt rymlig och alltså funkar bakåtvänd länge.

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-20 11:04:34 följande:
    Ni är roliga, jag har inte fått några cravings ännu!! Konstigt

Inte jag heller. Hade inte när jag väntade dottern heller faktiskt.

Nu är jag hemkommen från akupunkturen och det var ok. Gjorde lite ont att sätta nålarna, men ingen fara. Ska dit på torsdag nästa vecka igen. Han sa att jag kommer få blåmärken och "no kidding", det gör redan skitont! Nålarna sattes bak i svanken typ.

Har varit och köpt blöjor också, Liberos nr 1. Vad jag minns fanns det bara Pampers på BB när vi fick dottern och det vill jag inte ha så jag tar med de små . Så otroligt söta och små!

Kikade på deklarationen igår och jag får tillbaka rätt mycket , men det bästa var att jag såg att jag ska öka årsinkomsten ytterligare 30 000, har redan höjt den men inte tillräckligt. Det tackar vi för när jag ska vara hemma         
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • PIO

Va inne på veckans kontroll idag. Tappen har blivit kortare. Va 1,9 cm så nu måste ja ligga o vila så mycket ja bara kan. Usch blir orolig att den här bebisen kommer komma för tidigt. 28+0 imorgon. Skulle gärna vilja att den stanna till v 36 iaf.

• MissFörstånd
    PIO skrev 2012-03-20 12:06:17 följande:
    Va inne på veckans kontroll idag. Tappen har blivit kortare. Va 1,9 cm så nu måste ja ligga o vila så mycket ja bara kan. Usch blir orolig att den här bebisen kommer komma för tidigt. 28+0 imorgon. Skulle gärna vilja att den stanna till v 36 iaf.
    Fy då! Så nu får du vila, vila, vila och kolla fl och serier på tv. En kompis sa åt mig att vila och köpa big brother 24/7 . Nu är jag inte sååå intresserad av bb att jag skulle betala för att se på det men det kan du göra om du vill
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • AAEV
    gammelmamma skrev 2012-03-20 10:58:08 följande:
    Någon som har erfarenhet av Brio Zento bilbarnstol?
    Vi har den till sonen och tycker den är jättebra. Han är snart 3.5 och sitter bra. Förhoppningen är att han kan ha den tills bebisen behöver den och då får han en framåtvänd stol. 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV

MissFörstånd: Jag har också börjat på akupunktur. Får en nål i varje hand, i varje fot, en i huvudet och 8 i svanken. Är öm på ett ställe i svanken annars har jag inte känt av nåt.

Känns ju puckat o berätta att vi åker på semester imorgon, Sälen Jag har ju en hel del foglossning men har tä'nkt o försöka åka skidor nån dag iaf. Ska bli så skönt o komma iväg  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • lycka 4

Usch va mycke sd jag har, hela tiden . Räcket med att Lill skruttan rör sig. Läkaren sa igår att jag va lätt retlig. Tar på krafterna suck

• gammelmamma
    AAEV skrev 2012-03-20 12:22:59 följande:
    Vi har den till sonen och tycker den är jättebra. Han är snart 3.5 och sitter bra. Förhoppningen är att han kan ha den tills bebisen behöver den och då får han en framåtvänd stol. 
    Vad bra, ja vi har en liten tjej som blir 3 i juli. Den nya kommer nog i slutet på maj eller början på juni. Vi har två bilar i dag och det är lite småjobbigt att planera vem som behöver bilstolen, så vi känner att vi lika gärna kan köpa en till nu. Det blir ju på gränsen att vi kan vända tjejen när bebisen har vuxit ur babyskyddet. Hon är i dag 2 år och 8 månader och väger 11 kilo, så hon är liten till växten.