• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-03-20 16:44:57 följande:
    IdaElinLivia- ne ja behöver inte ligga ner hela tiden men läkaren sa till mej att ja måste ta det lugnare. Allt eftersom veckorna har gått så har jag mer o mer börjat bete mej som vanligt igen men nu fick ja en påminnelse om att ja måste ta det lugnt. Hon sa till mej att vila så mycket som möjligt o hålla mej hemma o pyssla o sånt. Blev lite skrämd idag när tappen va kortare eftersom den hela tiden har varit oförändrad. Promenader sa hon inget om lät som att hon tyckte att ja skulle vila mest.
    Jasså va din tapp oxå 1,9. Har de sagt nått om att du kommer gå hela tiden ut? Min läkare säger inget om det men märkte på henne idag att hon tror bebisen kommer titta ut tidigare.
    Dom tror inte jag går hela vägen, förhoppningsvis till v 34 men inte mycket längre. Min progress e ju väldigt långsam men ju tyngre bebis blir så tror jag att det blir svårt att hålla hela vägen. Men å andra sidan finns det dom som e öppna och ändå klarar sig.

Har läst lite gamla trådar här om folk som haft påverkade tappar och som legat mycket hemma och dom flesta klarade sig hela vägen . Man brukar ju få börja leva lite mer som vanligt efter v 32. Jag e lite lugnare nu när jag kommit in i v 28 men kommer inte pusta ut förrens i v 30. Nu har jag ju en sån jävlig foglossning också så några långa promenader e ändå omöjligt. Trodde inte det kunde vara så här jobbigt, göra så här ont att vara gravid:( ABSOLUT SISTA!!!! Flört
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-20 17:22:22 följande:
    Dom tror inte jag går hela vägen, förhoppningsvis till v 34 men inte mycket längre. Min progress e ju väldigt långsam men ju tyngre bebis blir så tror jag att det blir svårt att hålla hela vägen. Men å andra sidan finns det dom som e öppna och ändå klarar sig.

Har läst lite gamla trådar här om folk som haft påverkade tappar och som legat mycket hemma och dom flesta klarade sig hela vägen . Man brukar ju få börja leva lite mer som vanligt efter v 32. Jag e lite lugnare nu när jag kommit in i v 28 men kommer inte pusta ut förrens i v 30. Nu har jag ju en sån jävlig foglossning också så några långa promenader e ändå omöjligt. Trodde inte det kunde vara så här jobbigt, göra så här ont att vara gravid:( ABSOLUT SISTA!!!! Flört

Det sa jag efter trean, nu ska jag ha femte;) Man glömmer, som tur är. Men jag håller med, nu är det absolut sista:) tur att jag är så gammal
  • lycka 4

Här är det absolut sista också , fyra får räcka ;)

• PIO

IdaElinLivia- okej. Ja vi har oxå som mål att komma till v 30. Går ju in i v 29 imorgon så ja hoppas få gå någon vecka till. Jag har ju ingen foglossning men ja tycker psykiskt att detta är skit jobbigt. Har längtat så efter att bli gravid o så har man fått legat på sofflocket sen v 12 lixom. Inget man direkt räknade med. Men men va gör man inte för bebisens skull :) här blir det inte fler barn. Två räcker gott o väl :) kommer inte orka gå igenom den här ständiga oron igen. Alla säger att ja kommer glömma det men de tror ja faktiskt inte att ja kommer göra.
    Åå de kliar i fingrarna på mej. Vill hjälpa gubben att tapetsera o göra fint i bebisrummet men men ja får se på när han gör fint :)

• Aikotakara

UnderbaraPojke: Jag har rätt mycket sammandragningar.. om jag rör mig för mycket eller går i trappor. Ibland kommer dom bara när jag ligger i soffan och inte gör något speciellt. Jag blir stenhård och om jag går i trappor tex så måste jag stå still tills det gått över.
    Ibland känns dom knappt, men ibland är det jättejobbigt.. stramar och gör lite ont, iaf om jag försöker röra på mig under tiden. Sen får jag sammandragningar om jag är lite kissnödig, då måste jag gå på toa. Annars blir det olidligt.

Någon mer än mig som är gasig? Jag måste rapa hela tiden tycker jag.. speciellt då jag är på jobbet. Inte särskilt trevligt att sitta i ett kontorslandskap och rapa hela tiden. Blir ju bara värre då man kväver dom så att säga. Ursäkta :P

• gammelmamma

Någon mer som känner en tendens att svimma? Sista tiden känner jag mig svimfärdig vid alla möjliga tillfällen. Kanske ska ta upp det på ante i morgon?
    Ja visst känns det hopplöst att vara hjälplös och inget kunna göra.  

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-20 10:58:08 följande:
    Någon som har erfarenhet av Brio Zento bilbarnstol?
    Den har vi haft till båda barnen, har funkat bra.
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-20 11:36:59 följande:

okej, min lilla är ju i och för sig liten men då ska jag kolla det, tack!
     Jag kan ju åka och kolla men det är alltid bra att veta vad andra tycker och jag har ju så svårt att ta mig till affärerna så jag vill inte åka i onödan. Om jag är frisk i morgon ska jag till KSS så då får jag väl passa på och kolla lite. Var det du som tipsade om en annan stol en annan dag? Jag har så dåligt minne;)

Våra har kunnat sitta i sina tills 4,5-5 årsålder och dottern är i alla fall av normallängd och kan nu vid 4,5 år fortfarande ha den.
  • Ensortsmamma

Gammelmamma:
    Jag svimmade till och från(överallt, när som) till och med vecka 23, sjukt jobbigt. Va låg i blodtryck men nu är de mycket bättre..
    Doktorn på Mvc sa att detta bara va mitt sätt att vara gravid på, precis som vissa spyr. Men sen beror de mycket på hur man mår psykiskt. Men de är bra att få de uppkollat, kan ju vara något.