• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Ja jag glömmer mig ibland faktiskt oxå... Just korv o salami är jag inte vidare förtjust i faktiskt...

Men lite lax o brie ost har slunkit ner...

Är oxå mitt tredje barn så jag tar det rätt lugnt jag med...

Det är sån hysteri med kostråd osv så gravida inte ens vågar äta fisk alls... Vilket är otroligt trist med tanke på hur nyttigt det är

• Dancia

Jag äter ofryst conjaksmedwurst dagligen och det är ingen fara :). Det enda jag ser till är att det inte är nära utgångsdatum som de andra säger :).

• AAEV

Hemkommen från barnmorskan. V 25+4.
    Vikt: +3.6 kg
    Blodsocker: 4.2
    Järnvärde: 120
    Blodtryck: 100/50
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 25.  

Första gången nånsin jag ligger över kurvan med sf-måttet.  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • JennieJ

Då var man på väg till förlossningen :/ min tapp har minskat 3 cm och kraftiga sd så läkaren sa åt mig att direkt åka ditt!! Får se vad som nu händer?

• FiaA87
    JennieJ skrev 2012-03-21 12:14:37 följande:
    Då var man på väg till förlossningen :/ min tapp har minskat 3 cm och kraftiga sd så läkaren sa åt mig att direkt åka ditt!! Får se vad som nu händer?
    Håller tummarna för att det inte är en förlossning på G och att bebis vill stanna inne några veckor till!!! 
  • Lenis21
    gammelmamma skrev 2012-03-19 21:31:07 följande:
    Välkommen hit, ja det kan vara skönt att "prata" av sig lite i bland. Är det ditt första barn?

hej! nej det är inte mitt första barn. Jag har en undferbar dotter på 3 år. hon är så glad att hon ska bli storasyster. vet inte om hon blir lika glad sedan när hon inser att bebisen är här för att stanna.
    nästan varje dag så pussar hon på magen och myser med den. hon säger också att pappa kan få LÅNA hennes bebis ibland. dom är så söta.
  • Lenis21

oj, det var lite obehagligt att höra förstår jag. Min syster hade samma sak, de sa att hon absolut skulle få för tidigt och att hon inte fick göra någonting mer än att ligga och vila. Inte lätt när man har fler barn i 3- årsåldern. slutresultatet blev att hon gick över tiden med 8 dagar. så man vet aldrig när bäbis vill titta ut.

hoppas att det går bra för dig.  

• IdaElinLivia040611
    Neej men inte du också. Förbaskade bebbar å vara nyfikna på världen. Uppdatera gärna hur det går. Hur lång e tappen nu då??
    Knip knip knip!!!! 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618