• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

JennieJ- nej va e de du säger!! Håller tummarna för dej.

Jag blir kvar på förlossningen en natt till. Fick kortisonspruta för bebbens lungor idag o ska ha en till imorgon. Har fortfarande värk bak i ryggen o de moler i magen på mej. Sd kommer lite titt som tätt. Ååå lilla lilla bebis stanna kvar i min mage ett tag till!!

IdaElinLivia- ska svara på dina frågor men tar det en annan dag :) vi väntar ju en tjej nu så om hon tittar ut förtidigt så känns de ju lite bättre att tjejer är starkare :) har oxå hört det.

• Pepita

Fy, så tråkigt att läsa att en del av er har påverkad tapp.

Håller tummarna för att era bebisar ska stanna i magen i några veckor till åtminstone.

• Uddabus

Har haft lite mer sd nu ett tag men i morse var det ett par st som gjorde ont men det lugnade sig igen...

Hoppas att ni får behålla dem i magen ett tag till iaf... Kram på er...

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-03-21 14:35:30 följande:
    JennieJ- nej va e de du säger!! Håller tummarna för dej.

Jag blir kvar på förlossningen en natt till. Fick kortisonspruta för bebbens lungor idag o ska ha en till imorgon. Har fortfarande värk bak i ryggen o de moler i magen på mej. Sd kommer lite titt som tätt. Ååå lilla lilla bebis stanna kvar i min mage ett tag till!!

IdaElinLivia- ska svara på dina frågor men tar det en annan dag :) vi väntar ju en tjej nu så om hon tittar ut förtidigt så känns de ju lite bättre att tjejer är starkare :) har oxå hört det.
    Förstår att du inte orkar svara nu:)
    Men va skönt att du får sprutorna nu i alla fall. Dom diskuterade det men mig att om tappen förkortas ytterliggare på nästa kontroll så får jag troligtvis dom jag med. Hoppas bara att jag inte behöver ligga inne då.
    Lycka till Hjärta 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Ensortsmamma

Nedrans bebisar till att inte vilja stanna inne i värmen då! Håller tummarna för er alla!

Själv har jag haft nära döden upplevelse idag, tänkte ge mig på att cykla ( tänkte att de nig skulle vara bättre än att traska) tji fick jag för det, de tog mig närmare en timme att ta mig upp till graven ( tar vanligtvis 20 min) och nu ligger ja här och gråter pga av smärta i underlivet och hemska sammandragningar! Blir så ledsen, vill bara få vara normalt gravid.
    Ringde nyss till antemot med vi fick en tid idag om ultraljud 7/5 och ja sa att jag även ville diskutera igångsättning, hon sa att de brukar inte alls vara några problem att få de beviljat i mitt fall. Men de är ju så långt dit, då kommer jag vara i v.33..
    Skönt att de förstår en, hoppas även att läkaren då gör det..

• Dancia

Oj, håller tummarna för att era bebisar iaf stannar ett tag till PIO och JennieJ!

• PojkarnasMamma85

Hoppas det går bra för er PIO och JennieJ och att bebisarna stannar kvar ett tag till!

Själv har jag fått groteskt ont i ryggen/svanken som går ut i låren och så gör magen lite ont också. Har tagit Alvedon för en timme sen men det har inte hjälpt...vill inte vara nojjig men blir lätt det. Förmodligen är det väl bara fogarna som spökar då jag har varit rätt aktiv idag.

• zenoble

Hoppas bebisarna stannar några veckor till!! Håller tummarna.

Skönt cataleya att du fått beviljat! När skickade du in? Jag väntar fortfarande på svar, 3 veckor nu. Förhoppningsvis bara nästa vecka +2 dagar kvar innan man får gå hem, längtar..

Idag har jag verkligen känt av de där "ilningarna" långt ner på blåsan typ nät bebis krafsar där som nån skrev, riktigt obehagligt!

Imorgon ska vi kolla på en bostadsrätt/radhus, vill så gärna ha den! Håller tummarna för att det är fint :)

• Baby1112

Nä, nu får ni knipa tjejer! :) Nä, men hoppas verkligen alla bebisar stannar kavr i magen några veckor till!!!

Känner mig mer och mer sur och grinig. Är trött på att vara gravid!!! Vill ha juni... NU!!!  

Sådär ja
  • Lina007

Jag har tid hos BM i morgon klockan 8 och bl.a så ska det ju göras urinprov och helst av morgonurinen. Dock fick jag inte med mig något rör sist jag var dit och jag kliver upp klockan 05.50 i morgon för att hinna skjutsa sonen på dagis innan. Med (stor) risk för att kissa på mig så undrar jag om det är OK att kissa i en liten flaska? :P Eller det kanske inte är så himla noga med att ta proverna på första, eller andra, kisset...

Måndagen 2/4 har jag och sambon unnat oss och bokat tid för 3D-ultraljud på Tittut-kliniken i Sthlm, det ska bli så roligt! :) 

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 lina007.blogspot.com