• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-03-20 21:09:14 följande:
    IdaElinLivia- håller med dej. Man kommer aldrig glömma hur de va att få barn så tidigt. Vår son har ju en cp skada som han fick pga den tidiga födseln så ja känner att två barn räcker. De e mycket jobb med sonen o de kommer ju inte bli lättare med en bebis oxå. Jag håller tummarna för oss att vi får gå över v 32 :)
    Idag blev vi så glada. Sonen är 5 1/2 år kan inte gå utan stöd men idag har han gått flera steg helt utan hjälp!!! Drömmen är ju att han ska kunna gå själv till sommaren så vi slipper lyfta så mycket på honom när vi även kommer få bära på bebis. Hela han lyste upp när han såg vad glada vi blev. Tänk vad skönt för honom om han skulle kunna gå till sommaren :) man blir så lycklig när man ser hans framsteg!
    Vad underbart! Måste kännas som ett fantastiskt framsteg för er alla!
  • lycka 4

Pio och Jennie jag håller tummarna för att era små mirakel får stanna ett tag till.

• lycka 4

Har fortfarande mycke sd så fort jag rör mig :(

• Havsjungfrun

PIO & JennieJ: Håller tummarna för er!!!

Var på gravidyoga idag. Hon drog över tiden rejält och eftersom övriga familjen väntade på mig utanför var de inte så glada när jag kom ut nästan 20 min efter att det skulle sluta. Fick efter en liten stund i bilen sådär jäkla ont i magen som jag fick en natt för en vecka sedan. Hade ju barnen med oss så vi åkte hem i alla fall. Har duschat varmt och sitter med värmedynan på magen, känns bättre nu i alla fall.  

• Lina007

Hade önskat att Ullared hade en mer överskådlig hemsida över deras produkter istället för deras blogg som man får mejla till... Jag har för mig att jag har läst här att någon/några köpt gallerfiltar där, eller har jag drömt då? :P Hur mycket kostade de och fanns de i olika färger?

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 lina007.blogspot.com
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-03-21 21:05:26 följande:
    Hade önskat att Ullared hade en mer överskådlig hemsida över deras produkter istället för deras blogg som man får mejla till... Jag har för mig att jag har läst här att någon/några köpt gallerfiltar där, eller har jag drömt då? :P Hur mycket kostade de och fanns de i olika färger?
    Fråga annars i Gekås-tråden: www.familjeliv.se/Forum-19-88/m50894523.html
  • gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-03-21 20:13:17 följande:
    Jag har tid hos BM i morgon klockan 8 och bl.a så ska det ju göras urinprov och helst av morgonurinen. Dock fick jag inte med mig något rör sist jag var dit och jag kliver upp klockan 05.50 i morgon för att hinna skjutsa sonen på dagis innan. Med (stor) risk för att kissa på mig så undrar jag om det är OK att kissa i en liten flaska? :P Eller det kanske inte är så himla noga med att ta proverna på första, eller andra, kisset...

Måndagen 2/4 har jag och sambon unnat oss och bokat tid för 3D-ultraljud på Tittut-kliniken i Sthlm, det ska bli så roligt! :) 

kissa i en diskad glasburk och ställ i kylen, det brukar funka
  • Bumman79

Oj vad många det verkar vara som riskerar att föda för tidigt..hoppas att det går bra!
    Man blir ju lite orolig att det ska hända en själv...

• Dancia
    Lina007 skrev 2012-03-21 21:05:26 följande:

Jag ska dit imorgon och hade tänkt köpa en gallerfilt så jag kan kolla pris och färger :).