• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Ooooj vilken lång dag... Började med ett besök på Bauhaus för att köpa färg, rollers mm. Sen blev det Ikea för att köpa en stor byrå och en massa småkrafs. I helgen så ska vi renovera det som ska bli bebisens rum så jag ville få allt köpt som vi behöver innan dess Envis som synden så kan man ju inte vänta tills nån har tid att hjälpa mig så jag kan ju bara tänka mig synen när jag försöker få in 50kgs-paketet med byrån från bilen, jag fick ställa det på fötterna och vagga in! Haha. Sex timmar tog hela dagens projekt så nu sitter jag i soffan och försöker vila upp mig efter en lång dag med foglossningar och sammandragningar på ett stökigt Ikea...Huuu.... men oj vad fint det kommer att bli

• PojkarnasMamma85

Igår kväll fick jag ju ruskigt ont i ryggen som strålade ut i ben och mage. Under natten har jag varit tvungen att kissa ofta och har känt spänningar i mage och rygg men kunnat sova vidare. Men ju mer jag vaknar nu på morgonen så börjar det göra mer och mer ont igen, i typ ländryggen (heter det så...ovanför svanken typ) och sen strålar det ut i benen men och i nedre delen av magen känns det som mensvärk. Inte alls lika kraftigt som igår kväll, inte än i alla fall. Bör jag oroa mig eller är det bara "normalt"?

• gizmolarson

Havsljungfrun-jag har köpt filtar där men för nåt år sen.. Köpte både en vagnfilt å en till spjälsängen.. Var inte alls dyr den 40-60 kr ca

• IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-22 06:47:57 följande:
    Igår kväll fick jag ju ruskigt ont i ryggen som strålade ut i ben och mage. Under natten har jag varit tvungen att kissa ofta och har känt spänningar i mage och rygg men kunnat sova vidare. Men ju mer jag vaknar nu på morgonen så börjar det göra mer och mer ont igen, i typ ländryggen (heter det så...ovanför svanken typ) och sen strålar det ut i benen men och i nedre delen av magen känns det som mensvärk. Inte alls lika kraftigt som igår kväll, inte än i alla fall. Bör jag oroa mig eller är det bara "normalt"?
    Ring förlossningen och fråga vad dom tycker. Man ska vara lite vaksam på värk i rygg och mage. När jag frågade min BM på specmvc så sa hon att just kombinationen värk i ryggslut och mage kan vara ett tecken på att någonting e på g. Skadar ju inte att ringa. Antagligen e det bara foglossning eller ligaments smärtor men jag skulle ringa och höra i alla fall.

JennieJ och PIO: Tänker på er. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-22 08:43:15 följande:
    Ring förlossningen och fråga vad dom tycker. Man ska vara lite vaksam på värk i rygg och mage. När jag frågade min BM på specmvc så sa hon att just kombinationen värk i ryggslut och mage kan vara ett tecken på att någonting e på g. Skadar ju inte att ringa. Antagligen e det bara foglossning eller ligaments smärtor men jag skulle ringa och höra i alla fall.

JennieJ och PIO: Tänker på er. 
    Tack för svaret!
    Nu har det lugnat ner sig så jag avvaktar, men kommer det igen så ringer jag nog.
  • emma78

Är supertrött efter en natt på förlossningen....hade massor av sammandragningar hela dagen igår,efter samtal med bm,alvedon,bricanyl och vila kändes det fortfarande inte ok... men efter ctg och undersökning konstaterades det att tappen inte var påverkad iaf ! Tack och lov! Men nu hoppas jag att det ska lugna ner sig i magen,två turer på fem dagar till förlossningen tar på krafterna! Hoppas det går lika bra för er andra som det gjort för mig!

• gammelmamma

JenieJ och PIO; håller tummarna

Jag var på ante i går och skulle prata om igångsättning. Jag hade laddat och tänkt igenom vad jag skulle säga och var beredd på att strida för min sak. Jag kom dit och fick träffa en jättegullig läkare. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, det blev planerat snitt, känns lite konstigt men det är bara att gilla läget. Jag fick även sömntabletter och värktabletter så nu kan jag göra något, vissa dagar i alla fall:) Det känns bra, så dagarna går lite fortare  

• RocketQueen

Gammelmamma: Vad skönt att det känns bra. Och att du äntligen fick träffa en vettig läkare och har fått hjälp att sova ordentligt. Snitt är inte helt illa heller, allt har ju sina fördelar.

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-22 09:53:48 följande:
    Gammelmamma: Vad skönt att det känns bra. Och att du äntligen fick träffa en vettig läkare och har fått hjälp att sova ordentligt. Snitt är inte helt illa heller, allt har ju sina fördelar.

Tack, ja jag försöker tänka på det. Att det finns för och nackdelar med allt. Just nu kommer det mycket frågor bara. När man har flera barn som jag har så tror man ju att man liksom ska veta vad som händer. Alla mina förlossningar har varit ganska lika så jag har omedvetet tänkt att det är så det ska bli:) Nu kan jag planera lite bättre, vilket jag gillar.
    Är det någon som har gjort planerat snitt? När får man åka hem efter förlossningen, jag hatar nämligen att ligga på sjukhus.