• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    fyrklöver81 skrev 2012-03-28 09:32:56 följande:
    Emma , coccilana är det morfin i så den ska du hur eller hur inte ta, sen finns ingen annan effektiv hostmedicin, då medicinen måste påverka hjärnans "hostreceptorer" 
    Men vanligt varmt vatten med honung och pressad lime i tycker jag fungerar.

Receptfria läkemedel är bara skit, enl mig =) 

Hoppas du snart mår bättre! Själv hostade jag i 3 veckor tills jag kräktes och kissade på mig, gick och köpte bindor med gravidmage haha. 
    Coccilana är helt ok att ta som gravid. Morfin i den lilla mängd som coccilana innehåller är inte skadligt varken för dig eller barnet.
  • fyrklöver81

Jaha sorry, har lärt mig att man absolut inte ska ta morfin inte heller citodon om det inte är absolut nödvändigt, då bebisen kan bli abstinenet.
    Men jag har ofta fel =)

Eller citiodon fick jag inte alls ta denna graviditet för min migrän.

Jaja ,  coccilana är ju det bästa, så det är ju bra!! =)

• MissFörstånd
    fyrklöver81 skrev 2012-03-28 09:41:03 följande:
    Jaha sorry, har lärt mig att man absolut inte ska ta morfin inte heller citodon om det inte är absolut nödvändigt, då bebisen kan bli abstinenet.
    Men jag har ofta fel =)

Citodon får man ta men bara i värsta nödfall. Jag fick det utskrivet för min huvudvärk men vågade aldrig ta. Bebisen kan få abstinens när den föds.

Nu har jag en hickande bebis i magen    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Sweet life
    fyrklöver81 skrev 2012-03-28 09:41:03 följande:
    Men jag har ofta fel =)

Ja, jag var supernojjig. Men sen så gick jag till läkaren när jag hostat sönder lungorna i en vecka och hon var helt förskräckt över att jag inte kommit tidigare och att jag inte tagit coccilana när jag faktiskt haft det hemma.

Appropå abstinensen så är det ju oftast bara om man tar prepparat kontinueligt under hela graviditeten och speciellt inom x antal dagar/vecka innan förlossningen..
  • IdaElinLivia040611

Ja åderbråck e inte roligt. Jag har en åder som sväller upp litegrann när jag varit å rört mig förmycket men har inget besvär av det.

Jag blev snittad förra gången och jag är glad att jag får föda vaginalt den här gången om allt går som det ska. Inte för att det var otäckt att snittas, tycker det gick otroligt bra och dom e så lugnade och duktiga dom som är med. Men tiden efter var ju as jobbig i jämförelse med vaginalt. Ont som satan första dygnen och halvt invalidiserad första veckan. Och då hade jag ju inte ens en bebis att ta hand om eftersom hon låg i kuvös.
    Men jag respekterar verkligen om man vill bli sövd för är man rädd så är man och det är ju ingenting man rår på. Och vill man ha snitt så är det ju självklart att man skall få det. Även om det nog alltid är bra att prata med någon om det först.
    Synd bara att vissa läkare verkar så hänsynslösa och behandla folk som skit.

Jag har inte fått nån remiss än till UL som jag ska på på onsdag så jag ringde specmvc. i morse. Och läkaren som jag träffade då hade glömt bort. Så nu hoppas jag att dom kan klämma in en tid för jag vill inte vänta längre än 2 veckor emellan gångerna. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Lina007

Snacka om att detta har tagit musten ur mig totalt...

Sonen kräktes sista gången igår efter lunchtid och till slut var det så klart min tur också, trodde jag skulle komma undan med endast dålig mage...

Har dock inte kräkts mer sen 16 igår.

Sambon tror det är något vi har ätit, för han mår prima den lyckosten! Vet inte vad det kan ha varit i matväg däremot som kan ha gjort oss dåliga. :-P

Men för att vara på den säkra sidan så blir vi hemma veckan ut, var trots allt ett barn på sonens förskoleavdelning som hade kräkts där i måndags.

Men oj vad jag har sovit dessa 1,5 dagarna och trött är jag fortfarande...

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • IdaElinLivia040611

Dessa satans sjukdomar blir man ju galen av. Verkar vara som allra värst den här perioden feb-mars. Och milda vintrar ska ju vara ännu värre.
    Fick precis veta att min 6 åring kräkts 2 ggr på morgonen hos sin pappa och mina stora tjejer kommer alltid hit på ons-tor på pappa veckan. Kanske bra att hon bara kräkts där så vi kanske klarar oss. Jag och lillskruttan e ju inte friska från influensan än. Hon äter fortfarande jätte dåligt. Så kräksjuka slipper jag helst.

Vill ha vår och sommar vara ute mycket och få vara frisk. Ibland känns livet inte så ljust. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PIO

Usch va ja har börjat mått dåligt igen. Känner mej yr o konstig i huvudet, mår illa till o från o har fått svårt att andas. Lr de känns konstigt att dra djupa andetag o blir väldigt lätt flåsig. Blir så orolig att nått ska va fel på mej. Någon mer som känner såhär. Går in i v 30 idag :)

• MissFörstånd

Pio - Jag blir väldigt lät flåsig också, det är väl den ökade blodmängden som bidrar till det. Hur ligger du i blodtryck då? Bebisen är ju ganska stor nu och trycker en del på lungorna så ibland känns det som andnöd.

• PIO

Jag hade 125/60 igår när ja va hos bm. Blir säkert mer yr av att ja får panik över andningen. Fy sjutton alltså! Vill bara att vi ska vara tio veckor fram nu