• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81

Tack Dancia =) Nej de var inte oroliga utan ska göra det vanliga ultraljudet v 32, men läkaren som utförde det var inte direkt talförd =( 
    Jag ska be dem göra ett ultraljud av hans hjärta när han är född,så jag kan släppa tanken.

Jag gillar MInnah, sött <3

• Dancia

Har känt mig lite skakis idag. När min dotter som snart är 2,5 år hade gjort nr 2 på toaletten kom det blod på papperet när jag torkade henne. Det såg precis ut som mens. Det var liksom blodklumpar och slem i så det var inte vara rent blod, vilket oroade mig. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle ringar vc eftersom hon även har problem med reflux och känslig mage. För knappt ett år sedan fick vi åka ambulans in till sjukhuset för att hon hade så ont i magen att hon skrek hejdlöst i flera timmar och hade stenhård mage. Då fick hon antagligen extremt mycket gaser av ärtsoppan hon fick på dagis.

Iaf så ska vi bara avvakta nu och se om blodet var en engångsföreteelse (hoppas), eller om det händer fler gånger, då ska det isf göras en utredning på hennes mage och tarmar.

Någon som varit med om att era barn haft blod i avgöringen nån gång?

• Lina007
    Dancia skrev 2012-03-28 17:18:56 följande:
    Har känt mig lite skakis idag. När min dotter som snart är 2,5 år hade gjort nr 2 på toaletten kom det blod på papperet när jag torkade henne. Det såg precis ut som mens. Det var liksom blodklumpar och slem i så det var inte vara rent blod, vilket oroade mig. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle ringar vc eftersom hon även har problem med reflux och känslig mage. För knappt ett år sedan fick vi åka ambulans in till sjukhuset för att hon hade så ont i magen att hon skrek hejdlöst i flera timmar och hade stenhård mage. Då fick hon antagligen extremt mycket gaser av ärtsoppan hon fick på dagis.

Iaf så ska vi bara avvakta nu och se om blodet var en engångsföreteelse (hoppas), eller om det händer fler gånger, då ska det isf göras en utredning på hennes mage och tarmar.

Någon som varit med om att era barn haft blod i avgöringen nån gång?

Sonen har haft blod i avföringen några gånger, dock inte den "mängd" som du berättar, men det beror på att han blir förstoppad väldigt ofta (har haft detta problem sen ungefär 2-års ålder) och kärl sprängs.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Upptäckte nu en liten vätskefylld blåsa bak i nacken på sonen, vad kan det vara?

Har inte "sökt igenom" resten av kroppen ännu för att se om han fått fler på andra ställen.

• Sweet life
    Lina007 skrev 2012-03-28 17:40:02 följande:
    Upptäckte nu en liten vätskefylld blåsa bak i nacken på sonen, vad kan det vara?
    Har inte "sökt igenom" resten av kroppen ännu för att se om han fått fler på andra ställen.
    Har han haft vattkoppor?
  • sophieand

Blid i avföringen hade min son från 5 veckors ålder till typ 8 månader. Har gått igenom allt från mjölkallergier till blodkärl. Fortfarande ingen som vet, det kom tillbaka för typ 1 år sen, men bara ngn dag. Enligt mig(och hans läkare) är det nog ingen fara så länge han mår bra allmäntiilståndet och går upp i vikt som han ska.

• Emmelie Lindén
    En som hoppar in i denna tråd, om man får? =)
    Har läst den från och till, kommer ihåg att ni tagit upp väskan som ska packas med till förlossningen. Men hittar de inte, ni skriver ju hur mkt som hellst =)
    Så vad vill eller ska ni packa? 

Mår toppen, men lite sliten och trött på em & kvällar. Har min lilla Vilmer på 3,5 som man måste pyssla om när man kommer hem från jobbet.

Jag är i vecka  28 i morgon
    Beräknat förlossningsdatum Tors 28 jun 2012.

• gammelmamma
    Emmelie Lindén skrev 2012-03-28 18:24:23 följande:
    En som hoppar in i denna tråd, om man får? =)
    Har läst den från och till, kommer ihåg att ni tagit upp väskan som ska packas med till förlossningen. Men hittar de inte, ni skriver ju hur mkt som hellst =)
    Så vad vill eller ska ni packa? 

Mår toppen, men lite sliten och trött på em & kvällar. Har min lilla Vilmer på 3,5 som man måste pyssla om när man kommer hem från jobbet.

Jag är i vecka  28 i morgon
    Beräknat förlossningsdatum Tors 28 jun 2012.

välkommen hit
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-03-28 07:59:52 följande:
    Men du kommer inte känna att de skär i magen. Har du gjort snitt förut? Jag tyckte det var ok, men då är jag inte rädd för operationer eller sjukhus. De kändes inte att de slet i magen, bara att man rörde sig lite fram och tillbaka på sängen.
    Nej, det är första snittet men andra förlossningen. Vill nog förbereda mig på det värsta, alltså gällande hur det kommer att kännas, för att sedan förhoppningsvis bli positivt överraskad.
  • Lina007
    Sweet life skrev 2012-03-28 17:50:17 följande:
    Har han haft vattkoppor?

Nej det har han inte, så troligen är det det. Men den måste ha dykt upp under dagen för den var inte där i morse och några andra än den i nacken har han inte heller.