• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Pio: jag mår precis lika. Var och handlade nyss och fick öppna både dricka och godis för att få bort värsta yrseln. Måste varit en syn där jag kröp ihop med min "picknick" jämte vagnen mitt bland fruktdiskarna...

Men att köra hem var läskigt då illamåendet blev kraftigt och yrseln vägrade släppa. Ligger nu i sängen och hoppas kunna vila bort det.
    Är andra gången detta händer nu på två dagar. Är ju läskigt att ge sig ut, känns inte som att det är säkert att man kommer hem igen... :(

• Ginny

Ett tips till alla som bor i närheten av Jönköping! Babyproffsen på Solåsen har erbjudandekväll idag mellan 18-20. Det finns en bild på deras Facebook-sida om vad rabatten gäller.

V. 31 idag - det närmar sig!

• Tre Flickor
    Aikotakara skrev 2012-03-27 22:02:52 följande:
    Någon annan än mig som har värk o kramp i benen? Vad ska man göra? Massera och hålla högt? Det är så himla irriterande..

Jag har väldigt mycket besvär med kramper på kvällar och nätter. Min barnmorska tipsade om stödstrumpor dagtid för att minska trycket som kan reta i sig. Får du kramp i vaden så böj foten uppåt så gott det går och är det foten som krampar så försök att sträcka ut foten och tårna.
  • Aikotakara

Tack för tipsen om krampen o smärtorna i benen :)

Har en annan fråga, är det någon mer än mig som har haft ont i mellangärdet i bröstkorgen?? Iofs är jag förkyld nu och har inte känt av det innan. Kändes som att det högg och som att man har svalt för mycket luft.

Kan det vara bebis eller livmodern? Känner inte så längre som tur är :)

• PIO

Ringde bm angående min yrsel o svårt med andningen hon sa att ja skulle åka direkt till akuten! Så nu sitter ja i väntrummet på akuten o hoppas snart få träffa läkare. Herregud när ska alla problem ta slut!!!

• Baby1112

Ojdå pio. Hoppas det inte är något allvarligt...

Nyss hemkommen från BM. Ät mer järn och drick mer vatten för att undvika yrselattacker. Hade med mig dottern och stackarn började gallskrika när vi skulle lyssna på bebisen... Hon gillade inte alls att höra sin lillebror... :)

• Dancia

Fyrklöver81: välkommen hem från resan :). Förstår att det känns lite nervöst med hjärtat, men det verkar som att de inte var så bekymrade över det? Ska du få ett andra Ultraljud eller ska de kanske göra UL på hans hjärta när han kommit ut? Viggo är ett jättefint namn :). Vi har också bestämt namn. Vi väntar en flicka och hon ska heta Minnah :).

PIO: Hoppas allt är bra med dig. Jag upplever också mycket yrsel och att det känns tungt att andas. Jag brukar bli extremt orkeslös vid denna delen av graviditeten och framåt. Jag tror att livmodern börjar komma upp och trycka nu och sen blir jag trött av sammandragningarna och foglossningen. Känner ofta att jag inte orkar sitta på en stol eller stå upp. Hör av dig sen om hur allt är med dig.

• JennieJ
    PIO skrev 2012-03-28 14:40:28 följande:
    Ringde bm angående min yrsel o svårt med andningen hon sa att ja skulle åka direkt till akuten! Så nu sitter ja i väntrummet på akuten o hoppas snart få träffa läkare. Herregud när ska alla problem ta slut!!!

Lycka till!!! Hoppas de inte är något allvarligt? Känner mig själv yr ofta och kan ha problem me andningen och vet hur äckligt de kan vara!!
  • lycka 4

Sitter på tåget upp till Stockholm , i morgon är det begravning för fina lilla farfar. Känns alltid så konstigt att vara helt själv eller ja jag har ju lilla Lee m mig vildbattingen . Pio håller tummarna för dig.