• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Ska till MVC om en kvart. Jag har inte börjat med järn än fast jag borde gjort det. HB på 136 men depåerna e dåliga. Hatar Niferex men antar att jag måste börja nu :( hon kommer nog skälla på mig lite.

Ska bli mysigt å lyssna på hjärtat på lillkillen. Han va riktigt snäll i natt, sparkade inte alls så mycket. Tackar man för.
    Vaknade till härlig sol men nu ser det ganska molnigt ut. Jag som skall plugga ville sitta på balkogen med mina böcker. Men inte då, jäkla vårväder. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • MissFörstånd

Ang. järn. Varför tar alla Niferex och inte duroferon?

Idag är det dags för andra gången av akupunktur, får se hur det går. Har sjukt ont i höften, ryggen idag.    

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-03-29 09:30:42 följande:

Idag är det dags för andra gången av akupunktur, får se hur det går. Har sjukt ont i höften, ryggen idag.    
    Jag har alltid fått rådet att ta niferex, och min BM på specmvc sa att den e bäst.  Så bara därför.

Hemkommen från MVC
    V28+2
    HB 142 (??? Järnet har gått upp utan att jag börjat med järn...skönt)
    Socker 4,9
    Blodtryck 129/65
    SF mått: 27
    Hjärtljud 155

Allt bra med andra ord. Nu väntar jag bara på tappkontroll på Onsdag 29+1 då så känns inte alls lika oroande om den krympt ytterliggare, så himla glad att jag klarat mig ifrån v 23-24...phuuuu!!!!

Har världens finaste man. Han säger varje dag att han älskar att se mig med magen och att han vill behålla mig så ett tag till :) Vackraste gravida kvinnan  han sett Tungan ute känns så himla bra när man själv bara fokuserar på kilona på den där jäkla vågen. Fast nu har jag slutat att väga mig helt.
    Äter bra mat och rör mig så mycket som jag får mer kan man ju inte göra.
    Har väl gått upp 8 kg hittills och lär väl bli minst  4 till, men det får man amma och springa av sen. 
  • Ensortsmamma

Ska till Mvc idag och lyssna på liten, förra veckan låg hjärtljuden på 154.

Tycker synd om oss alla som ska behöva lida sig igenom hela grav. Varför kan vi inte bara få må bra. Jag är så less på allt nu. vill inte att den ska komma förtidigt, utan vill bara spola framtiden tills juni. Är trött på att ha ont, och att inte kunna göra något. Hatar egentligen att gnälla så. Men nu har jag tröttnat på det, tycker om min mage och älskar när bebis busar med oss på insidan, men är så trött på denna konstanta smärta och rädala av att den ska komma förtidigt.    

• IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-03-29 11:08:28 följande:

Ska till Mvc idag och lyssna på liten, förra veckan låg hjärtljuden på 154.

Tycker synd om oss alla som ska behöva lida sig igenom hela grav. Varför kan vi inte bara få må bra. Jag är så less på allt nu. vill inte att den ska komma förtidigt, utan vill bara spola framtiden tills juni. Är trött på att ha ont, och att inte kunna göra något. Hatar egentligen att gnälla så. Men nu har jag tröttnat på det, tycker om min mage och älskar när bebis busar med oss på insidan, men är så trött på denna konstanta smärta och rädala av att den ska komma förtidigt.    

Jag me.
    Har precis ratat med förlossningen. Jag var på toa och hade fått en sig flytning, typ 1 cm lång men lixom segare än vanligt. Och efter det så blev magen helt plötsligt stenhård som en fotboll. Inga sammandragningar eller så, bara hård.
    Fick typ panik å tänkte att "jaha nu kommer han", men på förlossningen sa dom att det var normalt men förstod min oro. Om det börjar göra ont eller kommer mer flytningar som har blodstrimmor i sig så skulle jag ringa igen.
    Hon var jätte gullig och sa att det finns väldigt många kvinnor som har en förkortad tapp utan att det betyder någonting. Finns inga bevis för att det skulle ha å göra med att föda för tidigt. Även om kvinnor som ha det ombeds ta det extra lugt.

Så avvaktar hemma, ligger ner nu och känner inget mer än en svag svag molande känsla, men det kanske är för att herrn i magen konstant sparkar neråt. Hoppas inget mer händer. 
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-29 12:20:05 följande:
    Jag me.
    Har precis ratat med förlossningen. Jag var på toa och hade fått en sig flytning, typ 1 cm lång men lixom segare än vanligt. Och efter det så blev magen helt plötsligt stenhård som en fotboll. Inga sammandragningar eller så, bara hård.
    Fick typ panik å tänkte att "jaha nu kommer han", men på förlossningen sa dom att det var normalt men förstod min oro. Om det börjar göra ont eller kommer mer flytningar som har blodstrimmor i sig så skulle jag ringa igen.
    Hon var jätte gullig och sa att det finns väldigt många kvinnor som har en förkortad tapp utan att det betyder någonting. Finns inga bevis för att det skulle ha å göra med att föda för tidigt. Även om kvinnor som ha det ombeds ta det extra lugt.

Så avvaktar hemma, ligger ner nu och känner inget mer än en svag svag molande känsla, men det kanske är för att herrn i magen konstant sparkar neråt. Hoppas inget mer händer. 
    Håller tummarna för dig!
  • Aikotakara

Carwho: Usch vad tråkigt med barnmorskan och hela blodhistorien där :( Vad skönt att det har blivit bättre och att du har bytt BM! :)

• Lina007

Från det att man upptäckt första vattkoppan (blåsan), hur lång tid dröjer det innan de andra dyker upp?

Vissa drabbas ju mer och andra mindre.

Men om blåsan jag upptäckte igår inte är en vattkoppa så vettetusan vad det kan vara. Ser inte ut som en svinkoppa heller.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • snuppis
    MissFörstånd skrev 2012-03-29 09:30:42 följande:

det va de min bm sa att jag skulle ta, vad är skillnaden?
  • JennieJ

Jag bara älskar att vara gravid :/ som de inte våre nog med att jag har sd, foglossningar från helvetet, 3 st urinbäckeninflamationer, förkortad tapp och div smärtor fick jag idag veta när jag var på bm att mitt blodtryck var mycket högre än innan (kolla de på måndag igen) så fick jag även veta att i mitt senaste urinprov jag tog förra veckan fanns de höga halter av Steptokocker så de blir ett inbokat möte med mvcläkaren! Imon är de dax för ul igen för att se dels tappen och om moderkakan flyttat sig uppåt eller inte, ber till Gud att den har de för vill inte behöva snittad :/ Som sagt älskar vara gravid