• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Usch vad jobbigt ni har det. Jag sa just till min läkare att jag är så glad att jag "bara" har svår foglossning. Det är ju inget som är farligt 

• Baby1112

Kan stämma in i gnällkören!!! Är helt slut, orkar inget. I två dagar har jag gått som i koma. Känns sådär när man har en bebis att ta hand om på dagarna... :(

Någon mer som känner att det är trångt i magen?! Känns som att jag inte kan sitta eller ligga för hela tiden kläms magen. Bebis får liksom inte plats... Längtar så tills magen sjunker ner lite så man kan andas igen! :(

• zenoble

Bm besök idag v.30+3

Sf: 30  
    hb: 116     
    blodtryck: 126/78
    hjärtljud: 140

hade inte gått upp något i vikt, men magen har växt mycket sen sist.. äter ju som en kratta så det får man ju lida för själv. bebis ligger nu med huvudet långt ner också. känns verkligen med de trycket man har nu, måste bara sätta mig ibland för det är sånt tryck neråt..
    Nu har fk ringt 2 dagar i rad och sagt att de har min grav penning på handläggning fast det gått över tiden. skulle få svar denna vecka så imorgon antar jag, nervös nu. är ju från nästa vecka man ansökt så det är ju på tiden. 
    håller just nu på att buda på en lägenhet med, vill verkligen ha den. hoppas hoppas de andra lägger sig nu!! grr. vill bara få ordning på allt nu Glad

• MissFörstånd

Snuppis - vet inte om det är någon jättestor skillnad. Här ska alla ta duroferon och innan inte klarar den för magen så är det niferex, kanske bara en smaksak av bm. Niferex tas upp i tarmen och inte i magsäcken vet jag men om det spelar någon roll vet jag inte

• Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-03-29 19:58:20 följande:
    Längtar inte till morgondagen då jag ska glukosbelastas... 
    Min BM sa att jag oxå skulle få göra en sån för kanske 2 mån sen men sen har hon inte nämnt mer om saken...
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-03-29 18:54:27 följande:
    Känner likadant... Gråter, gnäller, skäller osv hela tiden
    Mitt humör har oxå blivit värre senaste 2 veckorna kanske..är känsligare igår tex började jag gråta för allt möjligt...
  • Bumman79

Jag gnäller lite jag oxå då ;).

För bara kanske 2 v sedan kände jag att jag ville jobba på för ekonomins skull osv det kändes som att man inte har ngt val (då killen är arbetslös.)
    Men nu börjar man tänka om....det är tungt å jobbigt magen är i vägen när jag sitter i kassan det gör nästan ont i magen för att det är så trångt å stolarna är aldrig ngt vidare bra...man får sjukt ont i ryggen ibland det bränner i ryggen och strålar mot sidorna och så kan jag samtidigt ha smärta i sidan av magen som håll ungefär...man får svårt att andas när det gör så ont.
    Sen några dagar har jag haft ont på insidan av låren från ljumskarna å neråt och det gör att jag har svårt att stå upp i kassan för det smärtar där då.
    Vet inte hur länge man ska stå eller hur mycket smärta man ska tåla innan man ger upp...jag VILL ju egentligen kunna jobba men jag vet inte hur jag ska göra.

Inget svar från f-kassan heller angående gravidpenningen. Snart 1 månad sedan jag skickade in ansökan.
    Åsså missförstånd mellan chefen och mig. Jag berättade idag att jag ringt f-kassan och frågat om gravidpenningen men att de inte tagit beslutet ännu. Jaha men det är väl inte förräns i maj någon gång? svarar chefen då. Nej jag har ju sökt from 19 april säger jag då. 19:e april????? sa chefen chockat.
    Jag snackade ju med min chef om att söka gravidpenning för över en månad sedan varav hon skickade mig vidare till en tjej på kontoret som har hand om det administrativa. Så hon visste ju om att jag sökte gravidpenning men hon har inte heller frågat mig om det exakta datumet. Jag var lite orolig angående detta innan men tänkte att tjejen på kontoret borde ha talat om det för chefen isåfall. Men icke så nu verkar chefen tycka att jag är ett pucko. Jag sa att jag iaf hade tänkt att jobba hela april ut det är ju 1 månad kvar och sedan kanske man kan jobba halvtid i maj eller något...
    Jag har aldrig varit gravid förr jag vet inte hur det funkar jag antog väl att när hon skickade mig till en annan person att det räckte men nä jag skulle tydligen gå tillbaka till henne å snacka med henne igen något hon inte talade om för mig...inte så jäkla lätt att veta allt det är mycket man har i huvudet nu mycket tankar, oro, planering...suck.

Samtidigt är man så glad över bebisen man snart ska få....

• Cataleya

Nu ska jag bara gnälla ! Jag har vart dunder förkyld i över 1 vecka nu, och nu har det satt sig i huvudet de senaste 2 dagarna har jag haft extrem huvudvärk. Och i morse hade jag näsblod, vilket jag aldrig har, men det bara forsade blod.
    Igår hade jag så ont i magen, sammandragningar titt som tätt, och i samband med det så blev jag hård precis under magen, och är fortfaranade, kan de innebära att bebisen fixerat sig ? Känner nu buffar och rörelser precis under högra brösten, alltså väldigt högt upp.
    Efter igår så  känner jag att de trycker och spänner där nu hela tiden, och så har jag inte känt innan. 
    Detta är vårat första barn, så jag vet inte riktigt hur det "ska kännas eller vara" .  

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-03-29 20:44:33 följande:
    Kan stämma in i gnällkören!!! Är helt slut, orkar inget. I två dagar har jag gått som i koma. Känns sådär när man har en bebis att ta hand om på dagarna... :(

Någon mer som känner att det är trångt i magen?! Känns som att jag inte kan sitta eller ligga för hela tiden kläms magen. Bebis får liksom inte plats... Längtar så tills magen sjunker ner lite så man kan andas igen! :(
    Jag tycker också att det börjar bli trångt i magen! Fast jag tycker det är lite tidigt, har ju ungefär 10 veckor kvar. Men jag måste variera sittpositionerna rätt så ofta för att det ska kännas okej. Annars sparkar han och bökar så det gör riktigt ont. Det bästa är att halvligga eller stå, men det är ju inte så kul när man vill sitta vid datorn :P Har hänt flera gånger att jag fått gått och lagt mig och vila på sängen för att det gör ont att sitta.

Imorgon går jag in i vecka 31 (30+0), det känns helt sjukt!
    Magen rusade iväg i storlek i början men nu tycker jag inte att den ser så stor ut även om jag känner mig som ett hus emellanåt :P
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-03-29 23:51:32 följande:
    Min BM sa att jag oxå skulle få göra en sån för kanske 2 mån sen men sen har hon inte nämnt mer om saken...
    Här gör man den normalt sett i .v 28 men eftersom jag hade influensa då och man inte ska vara förkyld ens blir det idag v. 30+3. Blä...