• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Ber om ursäkt att jag gnäller är bara så trött på allt just nu!! Gråter i tid å otid

• JennieJ
    RocketQueen skrev 2012-03-29 18:47:58 följande:
    Gnäll på bara, det är ju därför vi finns här!
    theawesomelifeofanordinaryrocksthar.blogspot....

Tack :))) Känns som de finns mycket förståelse å man e inte ensam
  • IdaElinLivia040611

Jennie J: men fy ska det aldrig vara nog för dig. Vad betyder det att du har streptokoker i urinen.....vad kan det leda till???? Önskar oss typ 4 veckor framåt då känns det som att det kommer gå bra oavsett. Visst klarar sig be ben om den kommer nu men vårdtiden blir ju så lång och det blir tragligt med amning osv. Man vill ju bara kunna åka hem med bebis å mysa utan att oroa sig. Gnäll på bara, vi lyssnar:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Dancia

JennieJ: men fy vilken fruktansvärd otur du har :(. Streptokocker, är det grupp B streptokocker då? Tänk på att isf nämna att du ska ha antibiotikadropp under förlossningen för att undvika att bakterierna förs över till barnet när det kommer ut, om du ska föda vaginalt?

• JennieJ
    Uddabus skrev 2012-03-29 18:54:27 följande:
    Känner likadant... Gråter, gnäller, skäller osv hela tiden

Låter som du pratar om mig!!!
  • Havsjungfrun

Längtar inte till morgondagen då jag ska glukosbelastas... 

• JennieJ

Fick inte allt för mycket info av bm idag? Men de jag fick veta är att man får behandling i början och under själva förlossningen för att undvika att de förs över på Theodor. Men som hon sa kan de bli att mvcläkaren vill behandla mig nu redan innan de sätts igång men på vilket sätt vet jag inte? Antar de är vanlig antibiotika? Blev så snurrig när jag satt där nere och tårarna kom för jag känner de finns inget stopp!! Dok måste jag berätta att hon ska hjälpa mig iaf träffa en aroma terapeut (tror de hette så) för att diskutera igång sättning men de skulle vi prata mer om på måndag eftersom jag då först vet hur de blir med snitt?