• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Jennie! Eftersom gbs som du troligen har ger sd bl.a. Som symptom och kan faktiskt leda till för tidig födsel så ger dom dig nog atibiotika nu, jag hade gbs under förra grav å har även denna .

• IdaElinLivia040611

Trångt här med. Får svårt att andas när jag sitter upprätt. Att ligga på vänster sida e det enda som är skönt. Får dra djupa andetag iblan för det känns som att man inte får luft.
    Min hårda konstiga känsla i magen gick över igår. Fy jag hann verkligen tänka att nu e det kanske dags. Hoppas på några lugna veckor nu.
    Längtar så efter nya vagnen, på söndag står den här hemma.

Jag känner mig också helt sänkt mentalt. Allt e bara tråkigt, vill ha varmt skönt väder nu e trött på att frysa. Vi har haft det riktigt soligt men jag vill ha den riktiga våren.

Det e fan inte lätt att bara vara hemma och knappt ta sig ut. 10 veckor har det varit så nu. Mina första grav jobbade jag och tränade ända till nån vecka innan Bf. Gnäll gnälll gnäll, nej nu måste jag plocka upp dottern som ligger och jollrar efter mig. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85

Är det någon slags tillväxtfas för bebisen runt vecka 30? Är ju mer eller mindre konstant hungrig...försöker hålla igen pga vikten men kan inte då hungern blir för stor. *suck*

• MissFörstånd

Bumman79 - ring fk och fråga om det finns något beslut, om det inte finns så kan du fråga om det är på gång. När jag ringde så sa de att andra april har det gått 30 dagar så mitt beslut borde vara på väg nu. Passade också på att fråga om sjukskrivning eller graviditetspenning går först och det var sjukskrivningen. Så om jag får avslag på gravpenningen kommer jag nog att bli sjukskriven tiden ut... Ang. att det är trångt i magen så är det inte så konstigt. Visst att det är tio veckor kvar , men bebisen är ändå ca 40 cm lång, sen att den inte väger så mycket än är väl en sak men att ha en "klump" på 40 cm i magen gör väl att det blir trångt

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • JennieJ

Äntligen lite positiva besked :) var på ul på speciallist mödravården och jag kommer kunna födda naturligt :) så skönt!! Och just nu vägde lille Theodor exakt 1,6 kilo

• JennieJ
    lycka 4 skrev 2012-03-30 07:49:42 följande:
    Jennie! Eftersom gbs som du troligen har ger sd bl.a. Som symptom och kan faktiskt leda till för tidig födsel så ger dom dig nog atibiotika nu, jag hade gbs under förra grav å har även denna .

Inväntar samtal från mvcläkaren och jag hoppas på att kunna få behandling direkt! Har du haft några problem med din gbs?
  • MissFörstånd
    JennieJ skrev 2012-03-30 10:15:10 följande:
    Äntligen lite positiva besked :) var på ul på speciallist mödravården och jag kommer kunna födda naturligt :) så skönt!! Och just nu vägde lille Theodor exakt 1,6 kilo

Vad kul!!!!
  • MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-30 09:41:19 följande:
    Är det någon slags tillväxtfas för bebisen runt vecka 30? Är ju mer eller mindre konstant hungrig...försöker hålla igen pga vikten men kan inte då hungern blir för stor. *suck*

Jag är i v30 och alltid hungrig så jag "hoppas" det är tillväxt .
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-03-30 10:15:10 följande:
    Grattis, vad skönt för dig!!
    MissFörstånd skrev 2012-03-30 10:28:30 följande:
    Jag är i v30 och alltid hungrig så jag "hoppas" det är tillväxt .
    Hehe, då säger vi att det är det Flört
  • UnderbaraPojke

Trångt är bara förnamnet =/ *pust*
    Tycker man är livrädd för att "klämma" bebisen nu om man sitter konstigt eller ligger konstigt ... och som sagt måste byta ställningar då han sparkar och bökar runder så det gör riktigt ont...

Är det bara jag som är fruktansvärt nervös över att något ska hända?
    Har "bekanta" som fick missfall v38 =/ jag är riktigt livrädd och stressad över detta.