• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt

Jag har bf 14april enligt rul, 10 enligt min uträkning (plussade några innan bim) nu väntar jag på att bli frisk sen ska jag till bodyshop och köpa härliga produkter, köpa lite nya skor och kläder som är amningsvänliga och somriga. Klipp och slingor ska jag boka tid för också. Behöver ordentligt med egoboost nu! Tänkte tjuvstartade shoppandet med att beställa hallonbladste!! Är ju dags att börja dricka det snart! :)

• Tre Flickor
    stjärnfrukt skrev 2012-04-01 13:05:27 följande:
    Jag har bf 14april enligt rul, 10 enligt min uträkning (plussade några innan bim) nu väntar jag på att bli frisk sen ska jag till bodyshop och köpa härliga produkter, köpa lite nya skor och kläder som är amningsvänliga och somriga. Klipp och slingor ska jag boka tid för också. Behöver ordentligt med egoboost nu! Tänkte tjuvstartade shoppandet med att beställa hallonbladste!! Är ju dags att börja dricka det snart! :)
    Oj ska du ha redan i mitten på april?
    Då är det ju dags när som helst Skrattande 

Jag tänkte ta slutet på månaden till att unna mig hårklippning, lite väldoftande hudkrämer och annat så jag kan rå om mig själv innan bebis kommer för efteråt lär jag inte ha så mycket tid. Vad gör hallonbladste för nytta? 
  • gammelmamma
    stjärnfrukt skrev 2012-04-01 13:31:19 följande:
    Haha nej, juni så klart! Skrev väldigt fel!!!

ha ha önsketänkande, tänk när vi är sååå nära:)
  • zenoble

Jag har tänkt på det där en del sen jag var hos bm i veckan, för hon sa att bebis låg med huvudet ganska långt ner men att jag inte skulle bli orolig, men drt blir jag ju! Har bf den 3 juni. Sonen kom 2 veckor tidigare. Och hur blir det denna gång? Ännu tidigare? Eller är de lika stor chans att jag går över typ? Tycker det är lite läskigt att inte ha kontroll över de där..

• NinnaBus

31 fulla veckor idag  :)
    62 dagar kvar till BF

Funderar så det knakar på namn...
    Vi vet ju att det är en liten pojke där inne.
    Enligt 3 ultraljud är det en pojk i alla fall... Så då borde det ju stämma  
    Några av förslagen som hitintills finns på listan är:
    Alfons
    Ludvig
    Simon
    Elliot
    Albin
    (Oskar)

Men det är ju så svårt att bestämma sig... Och sen kanske det inte alls passar när den väl föds...
    Storebröderna heter Hugo och Victor...
    Just nu lutar det lite mer åt Alfons... Men för en vecka sedan lutade det mer åt Ludvig... Så vi får se vad det blir i slutändan... 

Har nog hamnat i det där berömda boa-stadiet... Bara måste städa och plocka och fixa och ordna...
    Och att fogarna gör ont så jag knappt kan röra mig efteråt lyssnar inte huvudet på...

Har fått den berömda gravid-deg-hjärnan också... Är glad så länge jag minns vad jag heter och var jag bor... Så uselt är minnet just nu...   

• zenoble

Hallonbladste kan stärka livmodern sedan när det är dags och skynda på allt. Detta är dock inte vetenskapligt ;) men jag drack det massa från v36 förra gången och när mina värkar hade börjat. Jag tyckte det hjälpte men kan ju inbillat mig :)

• stjärnfrukt

Jag har läst att hallonblads te kan ge/ökade sammandragningar, effektivare värkar så förlossningen blir snabare/lättare och att man blöder mindre både under och efter förlossningen och underlätta för amningen. 
    Tänkte börja dricka v.35+0. Sen om det hjälper eller inte det får man väl se Tungan ute Provade aldrig förra gången men tänkte göra det nu, kul o sysselsätta sig med något Flört

• stjärnfrukt
    gammelmamma skrev 2012-04-01 13:56:50 följande:
    ha ha önsketänkande, tänk när vi är sååå nära:)
    hihi troligtvis, blandade nog ihop med min syster som har bf 28 april.
    I slutet går man verkligen (iallafall jag) och känner efter hela tiden, men nu vet man ju hur det ska kännas, och det är som alla säger, när det väl sätter igång på riktigt så bara VET man Skrattande 
  • gammelmamma

på namnfronten står det helt still ra stycken hos oss. Pojknamn har vi inget och flicknamn några stycken men inget som vi har nån aha känsla för.. Lite jobbigt tycker jag. Det ska ju passa med de andra också