• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

PojkarnasMamma85: Ring och rådfråga. Det gjorde jag och hade ungefär som du. Hade jag varit i vecka 38 eller så hade jag bara väntat på att det skulle hoppa igång på riktigt! :) Men det släppte efter mycket vila och ett gäng Alvedon. Vilket var det hon rekommenderade . De bad mig dock återkomma om det blev värre!
    Så ring och rådfråga!

• LillaGrynet

Bumman79: Just nu är jag sjukskriven men hoppas på att grav.penningen går igenom from nästa vecka:)

• RocketQueen

Lilla Grynet och Bumman: Jag tycker att det låter precis som foglossning. Sjukgymnast kan faktiskt vara en bra ide. Jag önskar att jag hade gått dit tidigare, då hade jag kanske kunnat jobba ett par veckor till. Nu är jag sjukskriven på heltid sen lite mer än en månad istället.

Pojkarnas Mamma: Jag tycker definitivt du ska ringa. Hellre ett samtal för mycket än för lite.

• PojkarnasMamma85

Nu har jag ringt och rådfrågat förlossningen. Skulle avvakta och vila så mycket jag kunde, går det inte över eller blir värre så skulle jag höra av mig igen.

• zenoble

På väg hem från ullared nu, köpt lite smått till bebis och annat till sonen. Men valde verkligen fel dag ;) fy så trångt det var.. Enda saken jag glömde kolla efter var ett babynest, någon som vet var man kan beställa det för en rimlig peng? Tror inte jag är så händig att jag kan sy en själv :)

• Ginny
    zenoble skrev 2012-04-06 14:13:36 följande:
    På väg hem från ullared nu, köpt lite smått till bebis och annat till sonen. Men valde verkligen fel dag ;) fy så trångt det var.. Enda saken jag glömde kolla efter var ett babynest, någon som vet var man kan beställa det för en rimlig peng? Tror inte jag är så händig att jag kan sy en själv :)
    Googla efter mönster. Jag tror inte att det är så svårt om man bara får veta hur man ska göra, annars kanske du har en sykunnig mamma/mormor/kompis... Jag var i Ullared förra veckan och såg inga mjuka ovala baby nest, så du kanske inte missade något om det var ett sådant du var ute efter.
  • Baby1112

Gizmolarson: dom brukar säga att förvärkar går över med vila och Alvedon. "Riktiga" värkar gör det inte...