• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Här ligger vi jag å min man på radison blue i våran king size bed å bara njuter, ska svida om till mina ny inköpta kläder å bara äta gott . Puss på er tjejer å glad påsk, klappa alla fina magar . Åhhhhj va jag är lycklig :)

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-06 11:31:33 följande:
    Lilla Grynet och Bumman: Jag tycker att det låter precis som foglossning. Sjukgymnast kan faktiskt vara en bra ide. Jag önskar att jag hade gått dit tidigare, då hade jag kanske kunnat jobba ett par veckor till. Nu är jag sjukskriven på heltid sen lite mer än en månad istället.

Pojkarnas Mamma: Jag tycker definitivt du ska ringa. Hellre ett samtal för mycket än för lite.
    Jag har misstänkt att det är foglossning men varken sjukgymnast eller barnmorska kunde säga att det var det...de visste inte..måste man kanske prata med en läkare om saken?
    Jag går hos en sjukgymnast då och då men hon behandlar mest min nacke å axlar...jag vill verkligen kunna jobba lite till iaf april ut men det gör ont när man går å står mycket...bara man ska gå till jobbet gör det ont...
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-04-06 20:29:25 följande:
    Jag har misstänkt att det är foglossning men varken sjukgymnast eller barnmorska kunde säga att det var det...de visste inte..måste man kanske prata med en läkare om saken?
    Jag går hos en sjukgymnast då och då men hon behandlar mest min nacke å axlar...jag vill verkligen kunna jobba lite till iaf april ut men det gör ont när man går å står mycket...bara man ska gå till jobbet gör det ont...
    Min bm skickade mig till en läkare när hon misstänkte att det var foglossning. Läkaren gör då ett provokationstest för att se om det stämmer. Och den undersökningen gör minst sagt skitont :-/
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-04-06 20:29:25 följande:
    Just det, sjukgymnasten kan inte göra så mycket mer än att ge tips om hur man ska stå, sitta och röra på sig men allt som kan hjälpa är bra för det brukar bara bli värre.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-06 20:40:51 följande:
    Just det, sjukgymnasten kan inte göra så mycket mer än att ge tips om hur man ska stå, sitta och röra på sig men allt som kan hjälpa är bra för det brukar bara bli värre.
    Denna veckan har det bara blivit mer å mer smärtsamt för varje dag...
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-06 20:37:29 följande:
    Min bm skickade mig till en läkare när hon misstänkte att det var foglossning. Läkaren gör då ett provokationstest för att se om det stämmer. Och den undersökningen gör minst sagt skitont :-/
    Aha..men annars kanske man själv kan boka tid hos en husläkare direkt? Oj ja det kan jag tänka mig då det gör ont bara man ska resa sig ut soffan ibland :P.
  • LillSnurr82

Har sjukt ont i ryggslutet och som mensvärk i magen, vad kan det vara? Något man ska oroa sig över tro?

• Baby1112

LillSnurr: låter som förvärkar som många av oss drabbats av! :) Ta några Alvedon, vila och ring till förlossningen om det inte går över! :)

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-04-06 17:03:26 följande:
    Gizmolarson: dom brukar säga att förvärkar går över med vila och Alvedon. "Riktiga" värkar gör det inte...
    gizmolarson skrev 2012-04-06 17:29:38 följande:
    Nä det har jag oxå hört.. Det var till pojkarnasmamma85
    Absolut är det så! Men "mensvärken" gick inte över med Alvedon så jag ringde förlossningen men jag skulle avvakta och sen försvann det sakta men säkert. Men så fort jag anstränger mig så får jag "mensvärk" igen så det är väl en indikation på att jag måste vila mycket om dagarna.