• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Tack för tipsen, får väl ta mig tålamod å tid å sätta mig och sy och ev. få lite hjälp hihi.

Många som verkar ha förvärkar, det har jag också mycket nu om dagarna speciellt när man varit igång lite för mycket.. Har också en punkt ovanför naveln runt där livmodern slutar som spänner är ömt och gör sjukt ont att jag bara vill sätta mig ner hela tiden och sjunka ihop lite. Någon som känner igen? Märker det mer om jag lyft lite för mycket och så..

• PIO

Tipsar om att de har 10% på hela sortimentet (gäller även på nedsatta varor) på jollyroom den här helgen :) beställde en skötväska. Den hade kostat 599 o va nedsatt till 349 så va de 10% på de så ungefär 300 blev de för väskan. Verkligen värt de.

• MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-04-06 00:04:34 följande:
    Hur känns foglossning? Vart sitter smärtan? Det verkar inte vara kul alls å många som drabbas :(. Hoppas att den värsta smärtan går över tills imorrn...
    För mig gör det ont i höfterna, mittfram över blygdbenet och bak typ i svanken. Det är oftast en molande smärta som man inte kan trycka till så blir det bra. Alvedon hjälper ingenting på mig iaf. Det är en smärta som inte går att ta på. Om jag trycker mitt fram på blygdbenet känns det som att jag ska gå sönder, gör jätteont när bm ska mäta SF-måttet för då "letar" hon efter blygdbenet där hon ska starta mätningen. SÅ känns det lite för mig, men jag tror många har olika. Själva foglossningen i sig är ju att bäckenet luckras upp för att man ska kunna genomgå en förlossning, alla är olika byggda och därför känner vissa ingenting medans andra drabbas av det.

Jag behövde aldrig göra något provokationstest utan de lyssnade på hur det kändes óch sa direkt att de var foglossning men då har jag haft det förut. Kanske därför de inte gjorde något test.  
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Just det! Fick brev från försäkringskassan igår om att graviditetspenningen jag sökt INTE är beviljad. Tydligen så står jag för lite i mitt jobb (står hela dagarna). Jag orkar helt enkelt inte överklaga heller. Skulle ha varit beslutat senast i måndags men handläggaren ringde mig och sa att de inte hunnit titta på mitt ärende sen ägnade hon några timmar åt den i tisdags em och bara avslag direkt. Kändes som att luften gick ur mig då. Jag skickade ändå in alla papper i FEBRUARI för att allt skulle vara klart i tid, men icke!

Däremot
    Jag loggade nyss in på försäkringskassans hemsida och såg att en utbetalning ligger och väntar på mig till på tisdag för min sjukskrivning för foglossning blev GODKÄND! . Känns jätteskönt så vi vet att vi får in lite pengar i april iaf. Så man kan iaf få godkänt trots att man "inte är sjuk" utan "bara" har foglossning. Men jag brukar kontra med att säga att ett brutet ben inte heller är någon sjukdom, då blir de flesta tysta

• MissFörstånd

Vi har börjat köpa på oss lite blöjor för det kommer ju gå åt en del. När man handlar här så om man handlar för 300 så får man köpa blöjorna för 99 så varför inte när man ändå måste handla?! MEN igår upptäckte jag att det första paketet vi köpte förut var 90 blöjor i och igår stod det slim fit på förpackningen och då har de "snålat" in på 2 blöjor. Lite lustigt tycker jag.

• LillaGrynet

Vi har också köpt lite blöjor för dem hade ett erbjudande på Ica om du köpte 2 pkt blöjor så fick du 50 kr rabatt.. Så när vi köpte nyfödd blöjorna betala vi 32 kr för 2 pkt:) Kostade 42 kr st!

• snuppis

Vi på jobbet brukar köpa något litet till varandra när någon fyller..Oftast har det vart blommor, men de känns så självklart hela tiden..Nu var de två som fyllde 60 och  34.   whiskey och vin skulle inhandlas. jag var den enda som hade tillfälle att besöka "det gröna apoteket" Men åhh så pinsamt de känns att gå in där med sonen och magen i vädret...Va ska de tro?? att jag köper ut till minderåriga eller att jag jag super fast jag är gravid?? Bad om hjälp om vilket vin och whiskey jag skulle köpa till de som fyllde, La i att de kändes dumt att handla på systemet i mitt tillstånd ha ha ..uch 

• RocketQueen

Snuppis: Jag var på bolaget idag och skulle köpa lite alkoholfritt bubbel till mig som är den enda nyktra på kvällens påskfest. Står i kassan med magen rätt i vädret och mitt alkoholfri vin i handen. Då vill dom se leg! Haha det hade jag inte förväntat mig!

Jag tror faktiskt att det är så vanligt med vin och dyl som presenter att ingen ens lyfter på ögonbrynen när nån gravid handlar. Dessutom kan man ju lika gärna köpa till sin man eller nån.