• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Jag var på systemet förra helgen och skulle handla till middag. Har med mig dottern i vagnen och magen i vädret. Då passar de också på att fråga efter leg... :)
    Nåväl, skönt att jag inte ser alldeles för gammal ut iaf! :)

• MarieG81

Idag har jag shoppat en del bebiskläder :) Vi har svårt att få vårt hus sålt o det gör mej superstressad eftersom vi redan har köpt ett nytt. Så för att göra mej lite gladare så köpte jag lite fina kläder :)

Idag såg jag en dokumentär på svt om olika familjer som hade fått barn under 2010 o det var en hel del små bebisar med. Jag satt o grät o längtade jättemycket efter min egen bebis! Min sambo gav mej en kram o sa att det är ju bara ca 80 dagar kvar. Just nu känns 80 dagar jättemycket!!! Längtar så efter att få hålla bebisen i min famn :)

Glad påsk till er alla!

• Bumman79
    MarieG81 skrev 2012-04-07 14:00:42 följande:
    Idag har jag shoppat en del bebiskläder :) Vi har svårt att få vårt hus sålt o det gör mej superstressad eftersom vi redan har köpt ett nytt. Så för att göra mej lite gladare så köpte jag lite fina kläder :)

Idag såg jag en dokumentär på svt om olika familjer som hade fått barn under 2010 o det var en hel del små bebisar med. Jag satt o grät o längtade jättemycket efter min egen bebis! Min sambo gav mej en kram o sa att det är ju bara ca 80 dagar kvar. Just nu känns 80 dagar jättemycket!!! Längtar så efter att få hålla bebisen i min famn :)

Glad påsk till er alla!
    Å jobbig sits med huset...hoppas att det löser sig!

Jag kollar oxå på den där dokumentärem född 2010 den är väldigt intressant ju :). Ja man längtar verkligen nu efter sin lilla bebis ibland känns det fortfarande overkligt att man ska få en liten....samtidigt som man för fullt planerar å handlar saker till den osv...det känns som ett stort mirakel om allt går som det ska :).

Glad påsk!
  • gammelmamma

Har varit en sväng på förlossningen i dag för att kolla så det inte är vattnet som sipprar. En framfallsoperation är troligtvis att vänta efter förlossnigen. Nu är det bara 6 veckor kvar till samtalet om snitt sen är det inte länge kvar. Längtar längtar
    Vår boxer strulade när jag skulle spela in född 2010, någon som vet om det går i repris? Skulle så himla gärna vilja se den. Vilken dag var det på?
    Glad Påsk önskar jag er alla  

• Dancia
    gammelmamma skrev 2012-04-07 17:11:02 följande:
    Har varit en sväng på förlossningen i dag för att kolla så det inte är vattnet som sipprar. En framfallsoperation är troligtvis att vänta efter förlossnigen. Nu är det bara 6 veckor kvar till samtalet om snitt sen är det inte länge kvar. Längtar längtar

Vår boxer strulade när jag skulle spela in född 2010, någon som vet om det går i repris? Skulle så himla gärna vilja se den. Vilken dag var det på?

Glad Påsk önskar jag er alla  

Bra att du åkte in och kollade. Mindre kul med en operation efter förlossningen dock :(. Jag missade också det och vill också veta om och när det isf går i repris :)
  • Dancia

Hur har ni alla det nu på påskhelgen? Själv sitter jag hemma idag och min man åkte till sin syster med våra barn för att äta god mat och umgås. Känns så tråkigt att sitta hemma men jag vågade inte sätta mig i bilen idag då jag har väldigt mycket förvärkar sen igår efter att vi hade campat en natt. Så nu rår jag bara om mig själv och tar det lugnt i soffan. Snart ska jag ta ett bad och sen ska jag slänga in två piroger i ugnen :P. Inga onödiga ansträgningar här inte ;). Sen blir det väl film och lite godis ikväll och lite surfande på tradera och bebissidor :). Synd bara att jag redan har lyckats köpa allt vi behöver till bebisen så om jag vill klicka hem nåt idag så blir det ju bara för att jag inte har nåt annat att göra...lite onödigt kan man tycka ;). Funderar på om jag ska börja skriva förlossningsbrevetfr att fördriva lite tid också? :)

• PojkarnasMamma85

Jag har också varit in en sväng på förlossningen idag pga ihållande och tilltagande molvärk som strålade ut i rygg och lår. Dessutom massa tjockt slem imorse och en känsla av sipprande vatten. Men allt såg bara bra ut som tur var, så nu vet jag att det är okej att ha ont :P

Blev dock prat om min förra förlossning som slutade i ruptur och hur jag såg på denna förlossning etc. Fick förmaningar om att inte gå upp mer i vikt, har redan gått upp för mycket enligt läkaren. Fick rådet att skippa allt socker och satsa på frukt, grönsaker, fisk och kyckling. Så från och med imorrn är det "strikt diet" som gäller för att inte förvärra förlossningen oavsett hur jag väljer. Vet inte alls just nu vad jag vill, vaginal eller snitt. Att det ska vara så jäkla svårt! Huvudet säger snitt medan hjärtat gärna vill prova på vaginalt igen *suck*

• Polarlantis

BM innan påsk: BT 100/70, SF 28, hjärtslag 140, HB 116 (tur det håller sig stabilt med tabletter iaf!).

Måste bara fråga er som har åderbråck i underlivet...klarar ni av sex ändå? Eller eg vill jag fråga er alla om det här med sex, hur pigga är ni nu när vi har två månader kvar? Jag känner mig osexig de lux och åderbråcken gör det inte bättre. Får så dålgit samvete för att jag inte har ork eller lust, tycker synd om sambon som "inte får ngt" och att det kommer säkert bli månader till innan man själv är med på banan...Att inte ha sex så här stressar mig kopiöst! Blir oroad för relationen och allt, suck! Hjälp mig med lite tankar och råd, snälla!!! 

• LillaGrynet

Polarlantis: Här är sexlivet hyffsat aktivt än så länge.. Går i perioder.. Men just nu blir det 3-4 ggr/v.. När jag vänta sonen hade jag inget intresse för sex alls o det höll i sig bra länge efter förlossningen också.. Så det kan ju skilja sig väldigt mkt.. Men tror inte eller det bör inte vara någon fara för relationen.. Man får visa närhet genom pussar å kramar osv. Istället