• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Pojkarnasmamma - skönt med ett beslut som känns rätt för dig.

Ang sex så är jag inte alls intresserad. Sen plusset har vi haft sex två gånger tror jag . Är inte speciellt intresserad av sex i övrigt heller, lusten försvann när dottern föddes för fyra år sedan och vi är ganska dåliga på närhet också, men det verkar funka för oss

• gizmolarson

Vi har sex så fort det går ( på kvällarna) men när man har småbarn kan det vara svårt att få till det..så stor som jag är nu har hg aldrig varit någonsin å jag mår dåligt Över min kropp men min maken överröser mig med Komplimanger så framför honom så kan jag visa mig visst, sexlivet är väl inte lika vilt som före grav.. Blir mest samma ställning osv.. men det funkar det med..

• PIO

Vårat sexliv e så gott som dött! Fick sexförbud i v 12 o har haft de sen dess. Självklart får ja tillfredställa min man då o då men de har oxå blivit längre mellan gångerna. Blir bara irriterad på tjatet om sex. Vart tog goset vägen lixom?? Hahaha. Men men va gör man inte för sin bebis ;)

Igår blev min man klar med tapetseringen i bebisrummet så idag har han skruvat ihop spjälsängen o vi har ställt in skötbordet. Ååå de blir så fint!!! Älskar att inreda! Just nu är allt typ vitt :) sen när bebisen kommer ska ja köpa lite inredning som är mer färg. På ul sa ju bm att de va en flicka men ja vill inte köpa för mycket rosa om de skulle komma ut en pojk. Men ja älskar vitt o de blir sååååå fint!! Ååå va ja längtar efter våran bebis!!

• zenoble

Här är det mesta sexet som bortblåst med.. Har inte den lusten alls! Så konstigt det kan bli, helt tvärt emot i vanliga fall. Har också dåligt samvete ibland när man känner att man inte har lusten till det alls. Såhär var inte förra graviditeten :( hoppas den kommer tillbaka sen

• MissFörstånd

Igår sydde jag ett babynest, finns bild i bildtråden, och tänkte att jag skulle sy en amningskudde MEN jag loggade in på ellos och såg att jag hade 50% på valfri vara så det blev en amningskudde för 199,50. Perfekt! Min rygg klarar inte riktigt att sy och sambon frågade: är det värt att få ont i ryggen eller betala 200 Jag betalade

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • PojkarnasMamma85

Någon mer som fått/har hemorrojder?
    Verkar som att jag fått det nu...inget skoj. Dessutom har jag inte skött magen på typ 5 dagar. Får väl åka till apoteket imorrn och köpa lactulos eller nåt, hatar min mage!

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 20:15:04 följande:
    Någon mer som fått/har hemorrojder?
    Verkar som att jag fått det nu...inget skoj. Dessutom har jag inte skött magen på typ 5 dagar. Får väl åka till apoteket imorrn och köpa lactulos eller nåt, hatar min mage!

jag har klarat mig den här graviditeten men hade det förra gången, inget vidare
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-04-08 19:39:24 följande:
    Igår sydde jag ett babynest, finns bild i bildtråden, och tänkte att jag skulle sy en amningskudde MEN jag loggade in på ellos och såg att jag hade 50% på valfri vara så det blev en amningskudde för 199,50. Perfekt! Min rygg klarar inte riktigt att sy och sambon frågade: är det värt att få ont i ryggen eller betala 200 Jag betalade

under vilken kategori hittar du amningskudde?
  • Bumman79

Har shoppat lite babykläder och saker och kollat lite på en sån där sovpåse till bebisar men undrar om det verkligen är nödvändigt med en sådan? Å speciellt under sommaren när det kanske är värmebölja?

• LillSnurr82

Jag har hemorojjder , fick det förra grav (2010) som inte hunnit försvinna och blossade upp nu igen:( inte alls kul! Använt mig av xyloproct men tycker det är skit. Även provat huskuren med socker och varmt vatten. Bägge funkar mot smärtan men inget som tar bort dem tyvärr..