• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-04-08 10:45:22 följande:
    Måste bara fråga er som har åderbråck i underlivet...klarar ni av sex ändå? Eller eg vill jag fråga er alla om det här med sex, hur pigga är ni nu när vi har två månader kvar? Jag känner mig osexig de lux och åderbråcken gör det inte bättre. Får så dålgit samvete för att jag inte har ork eller lust, tycker synd om sambon som "inte får ngt" och att det kommer säkert bli månader till innan man själv är med på banan...Att inte ha sex så här stressar mig kopiöst! Blir oroad för relationen och allt, suck! Hjälp mig med lite tankar och råd, snälla!!! 
    Konstigt nog stör inte mina svullo-åderbråck sexet alls.De blir mycket värre av att bara sätta mig ner på toalettstolen. Älskar fortfarande att ha sex men känner mig helt klart mer otymplig och osmidig nu. Ingen idé att tvinga sig till sex om man inte känner för det! Ett par månader utan dör man inte av. Vi har haft sex ca. 1 månad efter förlossningen så det måste inte gå flera månader innan man kommer igång igen, beroro självklart på hur förlossningen gått och hur man läkt ihop också. Det viktigaste är att man har närhet och beröring! 
  • gammelmamma
    Emma Stark skrev 2012-04-07 18:09:12 följande:
    Född 2010 finns ju på svt play för er som missat det :D

Tack då ska jag kolla på det. Såg att det gick i repris dagen efter så förra veckans avsnitt är nog bara play som gäller.
  • PojkarnasMamma85

Efter mycket grubblande, ältande, sömnlösa nätter och diskuterande har jag kommit fram till vilken förlossning som känns bäst innerst inne. Tog beslutet imorse och det känns fortfarande bra så det är nog det rätt beslutet för mig. Så trots allt blir det en vaginal förlossning för mig, men ska skriva en lång eller i alla fall innehållsrik förlossningsplan.

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 13:48:30 följande:
    Efter mycket grubblande, ältande, sömnlösa nätter och diskuterande har jag kommit fram till vilken förlossning som känns bäst innerst inne. Tog beslutet imorse och det känns fortfarande bra så det är nog det rätt beslutet för mig. Så trots allt blir det en vaginal förlossning för mig, men ska skriva en lång eller i alla fall innehållsrik förlossningsplan.

Skönt att beslutet är taget:)
  • IdaElinLivia040611

Vi har ju sexförbud och har haft sen v 18, fuskade nån gång i veckan men när tappen började kortas i v 23 så slutade vi helt. så 8 veckor snart utan och det e skit. Jag tillfredställer ju mannen 4-5 ggr i veckan men jag vågar inte ens få orgasm ifall det skulle påverka.
    Har ett väldigt aktivt sexliv i vanliga fall och efter snittet med Livia var vi igång efter kanske 3 veckor.
    Tycker inte du ska känna dig stressad, det är naturligt att inte ha lika mycket lust och ännu mer efter förlossningen. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • fyrklöver81

Glad påsk alla!

Angående sex så är jag inte ett dugg intresserad av det just nu, min plan är att leva med mannen livet ut, så det hinns med senare ;)

Är det ngn mer som bli illamående lätt när ni äter godis och andra sötsaker? Jag gör det, men jag gillar ju godis, hmmm ett stort problem detta.

Haha.

Trevlig eftermiddag / kväll

• Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 13:48:30 följande:

Vad skönt att du nu tagit ett beslut som du kan luta dig mot och fokusera på :).
  • Dancia

Här är det väldigt varierat med sexlivet. Det beror mycket på vad vi hinner och orkar med. Ibland kan det gå 1-1,5 vecka emellan och ibland hinner. I med 3-5 gånger på en vecka. Sexet är ju lite krångligare nu men det blir också en hel del skratt och roliga ställningar :). Det bästa är att min man tycker jag är lika sexig nu när jag är gravid så jag behöver inte skämmas över min otympliga kropp :).

Idag har jag gjort iordning ordentligt på bebisens rum och kunde då inte låta bli att bädda både säng och vagn :). Jag får väl byta sängkläder när bebisen kommit om det har blivit dammigt :). Nu känns det så mysigt när man tittar in där :). Barnen tycker också det är roligt och det börjar nog bli lite mer verkligt även för dem att det kommer en bebis snart :).

• Emma Stark
    Är det ngn mer som bli illamående lätt när ni äter godis och andra sötsaker? Jag gör det, men jag gillar ju godis, hmmm ett stort problem detta.
    Jag blir lätt illamående, fast av ALLT typ :P Jag har en bebis som ligger och trycker på magsäcken så jag kan äta typ 1/4 av vad jag brukar =( Det leder till att jag hela tiden äter för mycket eftersom jag vill få i mig mer än 1 dl mat åt gången :P Jag som älskar mat... typiskt :P