• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 20:15:04 följande:
    Någon mer som fått/har hemorrojder? Verkar som att jag fått det nu...inget skoj. Dessutom har jag inte skött magen på typ 5 dagar. Får väl åka till apoteket imorrn och köpa lactulos eller nåt, hatar min mage!

Har inte nu med fick efter förra förlossningen. Köpte xyloproct slavar,men var jättebra!
    gammelmamma skrev 2012-04-08 20:18:48 följande:
    under vilken kategori hittar du amningskudde?

Jag sökte på amningskudde i sökrutan för jag hittade den inte . Jag köpte den med tummen på, köpte en lika skötbädd för några veckor sen
    Bumman79 skrev 2012-04-08 20:25:03 följande:
    Har shoppat lite babykläder och saker och kollat lite på en sån där sovpåse till bebisar men undrar om det verkligen är nödvändigt med en sådan? Å speciellt under sommaren när det kanske är värmebölja?

Jag ska inte ha någon sovpåse för jag tror det blir för varmt. Men min dotter har alltid varit varm. Vi ska köpa en gallerfilt som kyler/värmer bebisen. Min dotter var så varm så hon hade bara blöja på sommaren.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-04-08 20:25:03 följande:
    Har shoppat lite babykläder och saker och kollat lite på en sån där sovpåse till bebisar men undrar om det verkligen är nödvändigt med en sådan? Å speciellt under sommaren när det kanske är värmebölja?
    Hade en sovpåse men av varianten där man drar ihop en snodd längst ner, tycker att de andra verkar varma och klumpiga...
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 20:15:04 följande:
    Någon mer som fått/har hemorrojder?
    Verkar som att jag fått det nu...inget skoj. Dessutom har jag inte skött magen på typ 5 dagar. Får väl åka till apoteket imorrn och köpa lactulos eller nåt, hatar min mage!
    Japp, fick tidigt. Använde Xyloproct. Viktigt att dricka mycket och att äta typ dadlar och fikon som håller magen igång. Många tipsar om kiwi också.

• Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-04-08 20:31:48 följande:
    Har inte nu med fick efter förra förlossningen. Köpte xyloproct slavar,men var jättebra!
    Jag sökte på amningskudde i sökrutan för jag hittade den inte . Jag köpte den med tummen på, köpte en lika skötbädd för några veckor sen
    Jag ska inte ha någon sovpåse för jag tror det blir för varmt. Men min dotter har alltid varit varm. Vi ska köpa en gallerfilt som kyler/värmer bebisen. Min dotter var så varm så hon hade bara blöja på sommaren.
    Det var så jag tänkte oxå..om man nu skulle behöva en till vintern får man väl köpa en senare man måste ju inte köpa allt direkt :)
  • PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-04-08 20:45:18 följande:
    Hade en sovpåse men av varianten där man drar ihop en snodd längst ner, tycker att de andra verkar varma och klumpiga...
    Japp, fick tidigt. Använde Xyloproct. Viktigt att dricka mycket och att äta typ dadlar och fikon som håller magen igång. Många tipsar om kiwi också.

Blir en sväng till apoteket imorrn med andra ord. Dessvärre tål jag inget av det som du skrev upp...katrinplommon kan jag äta men har inte gett några större resultat förut. Får försöka äta mer fibrer och köpa linfrön eller nåt och dricka mer vatten.
  • MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-04-08 20:46:48 följande:
    Det var så jag tänkte oxå..om man nu skulle behöva en till vintern får man väl köpa en senare man måste ju inte köpa allt direkt :)

Det har du rätt i. Tror att det lätt blir så att man köper för man antar att man behöver. Bättre tror jag att bo in sig med bebisen lite först och har man en frusen bebis är det säkert jättebra.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Lina007

Hittade Niferex-tabletter i medicinskåpet nu som jag tog mig en av. Har mått jättekonstigt hela dagen: hjärtklappning, huvudvärk, andfådd (fastän jag inte gjort något. ansträngande?), yrsel och trött...

En märklig grej som jag upptäckte tidigare idag när jag och sonen kollade på film. Av ren vana lade jag ena handen på magen och känner hur den rör sig så jag kollar ner och då är det en rytmisk rörelse som kommer från bebisen. Hon hade inte hicka, för det känner man ju, och hon hade inte ett av sina gympass, det var mer som att hon var andfådd! :-P mycket märkligt! någon som varit med om liknande?

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma

Jag har använt sovpåse till alla mina barn och tycker det är jättesmidig. Alltså en såndär tunn som man drar åt en snodd nertill. Barnen är födda mars, maj, maj och juli.
    Tack för tipset om amningskudden på Ellos, de hade ganska mycket mammakläder med, tyckte jag. Eftersom jag ska göra snitt så känner jag att det nog kan vara skönt att ha lite mammakläder även efter. Plus att jag inte är känd för att gå ner snabbt i vikt;) 

• Baby1112

Sexandet är det min sambo som håller uppe. Blir 2-3 gånger i veckan. När vi väl kommit igång kommer lusten, men hade han inte varit drivande hade det inte blivit nåt... :) När jag väntade dottern hade vi sex typ 2-3 gånger under hela tiden. Däremot kom vi igång två veckor efter förlossningen.

Har köpt en sovpåse man drar ihop i botten, är i bomull. Men blir det lika varmt som förra året får mini sova i bara blöja. Köpte däremot en tjockare sovpåse i höstas till dottern och den gillade hon länge...