• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-04-08 21:26:48 följande:
    Jag har använt sovpåse till alla mina barn och tycker det är jättesmidig. Alltså en såndär tunn som man drar åt en snodd nertill. Barnen är födda mars, maj, maj och juli. Tack för tipset om amningskudden på Ellos, de hade ganska mycket mammakläder med, tyckte jag. Eftersom jag ska göra snitt så känner jag att det nog kan vara skönt att ha lite mammakläder även efter. Plus att jag inte är känd för att gå ner snabbt i vikt;) 

Det var så lite så, bara kul om Man kan tipsa varandra om bra priser på olika saker .
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Lina007

På tal om sovpåsar; med eller utan ärm?

Är så rädd att det ska bli kallt om armarna om vi skulle skaffa en utan ärmar?

Vi hade inte sovpåsar med sonen men funderar på det denna gång.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • zenoble

Nu har jag haft sammandragningar sedan kl 19. Ibland regelbundna som gör lite ont långt ner och bak i höfterna. Borde jag ringa? Svårt och veta om det är kraftiga förvärkar..

• PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-04-08 22:36:02 följande:
    Nu har jag haft sammandragningar sedan kl 19. Ibland regelbundna som gör lite ont långt ner och bak i höfterna. Borde jag ringa? Svårt och veta om det är kraftiga förvärkar..
    Om det är tydliga sammandragningar som är regelbundna ska du definitivt ringa! Vilken vecka är du i nu?
  • zenoble

Ja detta var verkligen som svaga tydliga värkar. Lyckades somna och det var borta när jag vaknade. Nu är jag mest öm i magen och bebis har inte vaknat till så mycket än känns det som.. Är övertygad om att jag fick detta p.g.a att vi hade sex igår, var några veckor sen sist och med sonen var jag lika känslig! Någon mer som är det? Är i v.32+0 idag. Skönt att det gick över i alla fall..

• Ensortsmamma

Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på.
    Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår?

Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag?
    På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit..
    Vill bar att allt ska vara över nu!

• LillSnurr82
    Ensortsmamma skrev 2012-04-09 10:08:28 följande:
    Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på. Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår? Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag? På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit.. Vill bar att allt ska vara över nu!

Beklagar, usch så jobbigt det måste vara. Vet inte vad jag tänker säga/skriva.. För finns ju inga ord som kan få dig att må bättre. Kan bara säga att jag tänker på dig , din familj och nära och kära och skickar över en massa kramar! Kämpa på!!
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-04-09 07:21:54 följande:
    Ja detta var verkligen som svaga tydliga värkar. Lyckades somna och det var borta när jag vaknade. Nu är jag mest öm i magen och bebis har inte vaknat till så mycket än känns det som.. Är övertygad om att jag fick detta p.g.a att vi hade sex igår, var några veckor sen sist och med sonen var jag lika känslig! Någon mer som är det? Är i v.32+0 idag. Skönt att det gick över i alla fall..
    Det är mycket möjligt att det beror på sexet. Jag är i vecka 31+2 idag och har sedan några veckor tillbaka inte kunnat få orgasm utan att få rejäla sammandragningar som gör riktigt ont. Så min roliga bit av sexet är borta sedan några veckor tillbaka, dock håller vi igång sexlivet så relationen frodas. Mysigt med närhet för min del och maken är glad att få komma till :P
    Ensortsmamma skrev 2012-04-09 10:08:28 följande:
    Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på.
    Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår?

Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag?
    På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit..
    Vill bar att allt ska vara över nu!
    Usch, stackare! Förstår att det är jobbigt! *kramar om*
  • Polarlantis

TACK alla för att ni delade era sexliv med mig Skrattande Fattar ju själv att jag inte är ensammen om att inte ha så mkt lust men det känns å mycket bättre att faktiskt få ta del av era tankar och kännslor om detta, både ni som fortfarande vill och ni som inte vill/kan. Tack än en gång!!!

Ensortsmamma: många kramar, hoppas på ngt vis att oron och sorgen kan lätta lite när datumet passerats..tänker på dig!  

• Dancia

Ensortsmamma: Det är verkligen en fruktansvärd sak ni var med om för snart ett år sedan och det är helt normalt att du har de känslorna du har. Det är inte alls längesedan och som du säger är du gravid i nästan exakt samma tidpunkt och då kan det bli ännu tyngre och svårare att hantera. Ta hand om varandra och jag hoppas att det snart kommer kännas lite bättre när ni passerat de värsta datumen. Sen kommer den här bebisen få ett helt annat datum om ett litet tag som istället kommer bringa massor med glädje :). <3