• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Pojkarnasmamma85: nej jag vågar inte heller få orgasm för då gör det riktigt ont på mig också. Tror att det är sperman som sätter igång sånna förvärkar! Så det verkar vara effektivt på mig i alla fall sen när det väl får sätta igång :p tur att det inte är så länge kvar nu hörrni.. :)

• Ensortsmamma

Tack allihopa, det värmer när ni ger mig dessa ord. Känns som att ni förstår bättre än vad många andra gör i min omgivning.

Ang sexet, så har jag hört när de pratas om att man vill att bebisen ska komma ut så finns de ju en himla massa kurer. Men de enda som faktiskt hjälper så är de att ha sex och att mannen kommer i dig för sperman innehåller de ämnen som de ger dig när man bli igångsatt. Så sen när de väl ska ut är de bara att sätta igång med sexet igen :)

• Havsjungfrun

Ensortsmamma: Hoppas att det kommer att kännas lättare för er när dessa dagar är passerade... Kramar till dig!

Har dock hört att det behövs typ 8 utlösningar för att det ska bli tillräckligt stor mängd av dessa ämnen... 

• MissFörstånd

Usch vad barn ser saker som man tror man döljer såååå bra! Jag vill helst inte visa J hur ont jag har i fogarna men plötsligt säger hon: när jag blir stor vill jag inte ha någon bebis i magen. Jag: men det får du välja själv när du blir stor. J: men då vill jag inte ha det!!
    Precis innan frågade hon om jag hade ont i ryggen så hon förstår att det hör ihop

• Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-04-09 10:08:28 följande:
    Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på.
    Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår?

Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag?
    På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit..
    Vill bar att allt ska vara över nu!
    Läste lite i din blogg å började nästan gråta måste hålla in tårarna för nu ska jag gå å jobba hela kvällen..shit vad jobbigt jag skulle oxå vara lika orolig att något skulle hända om jag hade upplevt en sådan sorglig sak. Det är ju inget konstigt med det.
    Jag är själv nojjig och undrar om allt ska gå bra och att jag verkligen ska få en frisk liten bebis i mitten av juni...
    Hoppas att dessa veckor går fort och att allt går bra för oss alla i tråden!
    Försök att göra saker som du mår bra av som får dig att tänka på annat om så bara för en liten stund...kram.
  • RocketQueen

Den här veckan kommer att bli helt vidrigt jobbig, jag vill inte skriva ut vad som väntar av hänsyn till att man inte är särskilt privat här men jag får ångest bara jag tänker på det. Så ikväll blir det restaurang och bio för mig och maken. Bara mys och bara vara med varandra.

Vet inte riktigt vad jag ville säga med det, bara få skriva av mig lite antar jag... Hoppas ni haft en toppenpåsk alla fina tjockisar

• JennieJ

Vecka 32 idag :) är så glad för varje vecka som går och lillen väljer stanna kvar!! Så 3 veckor till hoppas jag på ;)

• Ginny

Jag tänkte fråga er hur mycket kläder till bebisen ni packar ner i BB-väskan. Behöver man ha med egna blöjor eller är det något som de står för under hela vistelsen? Är det något klädesplagg som man absolut måste ta med sig själv, t.ex. mössa?

Kunde också vara kul att veta om någon annan ska föda i Jönköping.

• LillSnurr82

Kommer nog ha med två ombyten. När jag fick dottern hade hon bb-s bodys under hela vistelsen, fick nya kläder till hemfärd. Dock låg vi ju på spec bb så hon sov ju ej inne hos oss. Så två ombyten och två pyjamasen kanske det blir. Här i lkpg får man bara 8 blöjor så jag tar med egna oxå.
    Mössa att ha under vistelsen brukar man väl få?
    I maj-juni räcker det ju om man tar med en hjälmmössa till hemfärd om man känner att man vill ha det.

• PojkarnasMamma85
    Ginny skrev 2012-04-09 16:17:33 följande:
    Jag tänkte fråga er hur mycket kläder till bebisen ni packar ner i BB-väskan. Behöver man ha med egna blöjor eller är det något som de står för under hela vistelsen? Är det något klädesplagg som man absolut måste ta med sig själv, t.ex. mössa?

Kunde också vara kul att veta om någon annan ska föda i Jönköping.
    Här behöver man inte ta med blöjor eller handdukar. Hur mycket bebiskläder du ska ta beror ju på hur länge du ska stanna på BB och om du har tänkt använda egna kläder från början så att säga. Med första sonen använde vi BB:s kläder tills vi skulle åka hem då det kändes onödigt att han bajsade ner våra kläder innan vi ens kommit hem :P Men det tycker man ju olika om.

Vi kommer nog ta med ca 2-3 bodysar, byxor, strumpor och mössor.