Ensortsmamma skrev 2012-04-09 10:08:28 följande:
Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på.
Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår?
Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag?
På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit..
Vill bar att allt ska vara över nu!
Låt dig ta dig tid att sörja! Det är viktigt... Annars kan man inte gå vidare. Dessutom tror jag att du måste förbi alla årsdagar innan du kan skapa nya med den här bebisen. Tror inte bebisen i magen mår dåligt av att du sörjer. Låt dig sörja och ta dig förbi alla tråkiga datum, SEN kan du börja fundera på bebisen i magen och verkligen göra dig redo att möta den... :)
Fast det måste man heller inte vara. :) När jag väntade dottern förra året förberrede jag inte en enda pryl för bebisens ankomst. Jag hatade när folk pratade om graviditeten och tyckte det var jobbigt att alla andra runt mig började prata namn och sånt. Jag förnekade det hela lite, mycket pga av rädsla att något skulle gå fel. Men det betydde inte att jag inte älskade min dotter när hon väl föddes och jag fick henne i min famn.
Först DÅ blev jag redo och ville jag visa henne för allt och alla och tala om att jag hade blivit mamma och fått en dotter...
Så jag ville bara säga att allt är en process. Man hanterar allt olika. Du kommer att komma förbi alla datum och hitta ditt eget sätt att skapa band till bebisen du har i din mage nu... :)
*kramar om*