• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Också varit hos bm idag, v32+1 och bebis är fixerad redan.. Känns lite tidigt. Brukar ju dessutom bli senare med omföderskor men för mig är det tvärt om. Någon som har erfarenhet av det? Hon sa att jag skulle ringt förlossningen när jag hade kraftiga sd i 4 timmar. Det ska lugna sig efter 2 timmar med vila sa hon.. Hoppas bebis vill stanna några veckor till :)

Sf:31

Socker:7,4

Blodtryck:120/69

• fyrklöver81

Men brukar inte babyn fixera sig tidigare andra, tredje graviditeten osv, det ska min bm då jag väntade dottern  (1a barnet)då hon fixerade sig precis dagarna innan förlossning.

Ja va kul att alla börjar gå på TUL, är det alla som gör det??

Här nere är det rutin, runt v 32, jag har inte fått tid än, men längtar med skräckblandad förtjusning då inte hjärtat var helt ok på ul1 och xtra undersökningen.
    Eller okey var det men vinklat lite fel, va nu det betyder!
    Dock en indikation!   =( 

• zenoble

Nej senare som omföderska då det finns mer plats, de kan ju ligga ruckbara ända fram till förlossning. Här får man inte gå på tul utan anledning, tråkigt tycker jag. hoppas det går bra för dig på tul och att hjärtat ser bra ut!

• Dancia

Jag har också nästan allt färdigt. Enda som är kvar att köpa är amningspump och det sista som blöjor m.m. jag tycker inte det är tidigt, för mig är det helt normalt att gå o h förbereda, ibhandla och fixa under graviditetens gång :). Jag hade nog inte orkat med graviditeten om jag inte hade fått tvätta bebiskläder, ställa iordning spjälsäng o.sdet är ju tanken på vad som komma skall i hoch att göra plats till det lilla livet som gör att man orkar med alla krämpor :). Dessutom har jag märkt att det är en bra förberedelse även för barnen att få se alla saker och föreställa sig att det snart kommer en bebis :).

Nu längtar jag efter att packa BB- väskan och skriva förlossningsbrev m.m. men det väntar jag lite med eftersom jag ändå bara kommer packa om sen om jag skulle göra det nu :).

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-04-10 17:28:45 följande:
    Jag har också nästan allt färdigt. Enda som är kvar att köpa är amningspump och det sista som blöjor m.m. jag tycker inte det är tidigt, för mig är det helt normalt att gå o h förbereda, ibhandla och fixa under graviditetens gång :). Jag hade nog inte orkat med graviditeten om jag inte hade fått tvätta bebiskläder, ställa iordning spjälsäng o.sdet är ju tanken på vad som komma skall i hoch att göra plats till det lilla livet som gör att man orkar med alla krämpor :). Dessutom har jag märkt att det är en bra förberedelse även för barnen att få se alla saker och föreställa sig att det snart kommer en bebis :).
    Nu längtar jag efter att packa BB- väskan och skriva förlossningsbrev m.m. men det väntar jag lite med eftersom jag ändå bara kommer packa om sen om jag skulle göra det nu :).

Vad roligt att man är så olika. Jag tänker att jag köper allt eftersom jag märker att jag saknar nåt. Pump köpte jag till fjärde, eftersom jag hade slängt allt efter de andra, jag har aldrig använt den:) Förlossningsbrev känner jag inte att jag behöver eftersom det blir snitt, väskan kan vänta tills jag vet när det blir. Det enda är att jag behöver kläder både till mig och bebis eftersom jag troligtvis får vara kvar lite på BB. HAr åkt hem direkt förut. Sängen väntar jag med att bädda tills jag vet vilken färg det ska vara. Däremot vill jag tvätta och stryka de kläder, filtar och lakan jag har. Sen har vi faktiskt köpt vagn.... Till saken hör att jag i princip är sängliggande så jag får fokusera på sakerna i tur och ordning. För 20 år sedan såg det helt annorlunda ut, då var allt klart tidigt;)
  • Ensortsmamma

En liten fråga, ser att många skriver ett förlossningsbrev. Vad skriver man i ett sånt? Är de vanligt att man gör det?
    Jag som ska bli igångsatt ska jag skriva ett och vad ska jag skriva?

• PojkarnasMamma85

Vecka 32 (31+3) idag och har varit hos bm. Allt såg bra ut dock var Harry lite ilsken på bm då hon tog sf-måttet så hans hjärtljud var höga (160) men det var okej sa hon. Sf-måttet låg på 31, så 2 cm ökning sen sist.

• Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-04-10 19:07:17 följande:
    En liten fråga, ser att många skriver ett förlossningsbrev. Vad skriver man i ett sånt? Är de vanligt att man gör det?
    Jag som ska bli igångsatt ska jag skriva ett och vad ska jag skriva?
    Det där är jag oxå nyfiken på...vet inte alls vad jag ska skriva då jag aldrig har varit med om detta förut...
  • Dancia

Gammelmamma: Jag är också väldigt begränsad i hur mycket jag kan röra mig så jag har beställt det mesta från internet och fått en del av vänner och släktingar, så det mesta är ändå fixat från soffan ;). Är så himla skönt att man kan handla så mycket hemifrån nu, annars hade det varit mycket jobbigare.

Ensortsmamma: I ditt förlossningsbrev kan du skriva lite vad du har för förväntningar, rädslor m.m. Om du vill ha mycket guidning eller vill sköta det mesta själv. Om du önskar dig en viss ställning vid utdrivningsskedet. Vad du önskar dig för smärtlindring och vad du helst vill undvika. Det kan också vara bra att tillägga om man vill ha sen avnavling, så det står svart på vitt. Och hur man vill ha det efter förlossningen med amningen, hjälp eller ingen hjälp? Vill man avstå någonting som ges på rutin, t.ex. livmodersammandragande efter förlossningen? Etc.

• gammelmamma

Grejen är att jag har inte mycket jag måste handla, däremot göra, så jag får snällt invänta maken;) Efter nästa helg ska jag däremot ställa lite krav på honom, måste fatta lite beslut och så. Just nu ligger fokus på att få allt klart till husvagnen sen kommer bebisfix. Jag brukar få lite oanade krafter på slutet. Jag tycker inte man behöver så mycket, är lite nyfiken, vad är det ni köper? Jag känner att jag måste ha glömt för jag känner inte behov av nåt. ( Har drömt nån natt att bebisen har kommit och vi inte har haft nåt hemma)