Dancia skrev 2012-04-10 17:28:45 följande:
Jag har också nästan allt färdigt. Enda som är kvar att köpa är amningspump och det sista som blöjor m.m. jag tycker inte det är tidigt, för mig är det helt normalt att gå o h förbereda, ibhandla och fixa under graviditetens gång :). Jag hade nog inte orkat med graviditeten om jag inte hade fått tvätta bebiskläder, ställa iordning spjälsäng o.sdet är ju tanken på vad som komma skall i hoch att göra plats till det lilla livet som gör att man orkar med alla krämpor :). Dessutom har jag märkt att det är en bra förberedelse även för barnen att få se alla saker och föreställa sig att det snart kommer en bebis :).
Nu längtar jag efter att packa BB- väskan och skriva förlossningsbrev m.m. men det väntar jag lite med eftersom jag ändå bara kommer packa om sen om jag skulle göra det nu :).
Vad roligt att man är så olika. Jag tänker att jag köper allt eftersom jag märker att jag saknar nåt. Pump köpte jag till fjärde, eftersom jag hade slängt allt efter de andra, jag har aldrig använt den:) Förlossningsbrev känner jag inte att jag behöver eftersom det blir snitt, väskan kan vänta tills jag vet när det blir. Det enda är att jag behöver kläder både till mig och bebis eftersom jag troligtvis får vara kvar lite på BB. HAr åkt hem direkt förut. Sängen väntar jag med att bädda tills jag vet vilken färg det ska vara. Däremot vill jag tvätta och stryka de kläder, filtar och lakan jag har. Sen har vi faktiskt köpt vagn.... Till saken hör att jag i princip är sängliggande så jag får fokusera på sakerna i tur och ordning. För 20 år sedan såg det helt annorlunda ut, då var allt klart tidigt;)