• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Förlossningsbrev, det enda jag skrev sist var att jag ville ha lavemang, lustgas och ryggbedövning.

• Dancia

Jag har köpt vagn, babyskydd, spjälsäng och tillbehör till sängen och vagnen. Skötväska, filtar, skötbädd, kläder ), babygunga (guldvärd enligt mig), babysitter, badhjälp, sängmobil och sen lite smått och gott så som kräklappar, nappar, flaskor, nässug o.s.v. Jag har köpt det jag vet att jag använde mycket med första barnen, och även sånt jag saknade :).

• Lina007

På tal om amningspump. Amningen med sonen gick helt käpprätt åt skogen och då hade jag en sån där vanlig, manuell handpump från apoteket.

Denna gången kommer jag verkligen ge amningen ett ytterligare försök och hoppas på att det går bättre. Vet dock inte vilken pump jag ska införskaffa (fått för mig att pumpa ska hjälpa amningen lite extra på vägen) och om det ens är någon mening egentligen?

Har tittat lite på Avent-pumpen som också finns på apoteket, någon som haft den och vet om den är bra?

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-04-10 20:06:38 följande:
    På tal om amningspump. Amningen med sonen gick helt käpprätt åt skogen och då hade jag en sån där vanlig, manuell handpump från apoteket.
    Denna gången kommer jag verkligen ge amningen ett ytterligare försök och hoppas på att det går bättre. Vet dock inte vilken pump jag ska införskaffa (fått för mig att pumpa ska hjälpa amningen lite extra på vägen) och om det ens är någon mening egentligen?
    Har tittat lite på Avent-pumpen som också finns på apoteket, någon som haft den och vet om den är bra?
    Kan du inte avvakta och prova bb:s amningspump och se vad du tycker om den? Om det hjälper eller inte menar jag.
  • lycka 4

Hej tjejer ! Tänkte bara visa att jag lever :) vi har haft riktiga slapp dagar å det har varit så skönt. Vi har köpt det mesta bara säng å skötbord kvar å det köpet vi nog när vi flyttat. .

• LillSnurr82
    Lina007 skrev 2012-04-10 20:06:38 följande:
    På tal om amningspump. Amningen med sonen gick helt käpprätt åt skogen och då hade jag en sån där vanlig, manuell handpump från apoteket. Denna gången kommer jag verkligen ge amningen ett ytterligare försök och hoppas på att det går bättre. Vet dock inte vilken pump jag ska införskaffa (fått för mig att pumpa ska hjälpa amningen lite extra på vägen) och om det ens är någon mening egentligen? Har tittat lite på Avent-pumpen som också finns på apoteket, någon som haft den och vet om den är bra?
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com

Advent pumpen hade jag med dottern, den funka bra tycker jag. Fast sen har jag ju ej något att jämföra med..
  • fyrklöver81

Avent pump den manuella tycker jag med fungerar bra...

Angående förlossningsbrev så är det ju inte nödvändigt, inte enligt mig iallafall. De har ju ankomstsamtal när man blir inlagd då sånt gås igenom.
    Jag skrev inget sist och kommer inte göra det nu heller.

Men känns det tryggare att ha med sina tankar nerskrivet så ska man förstås det =) 

Någon som börjar fundera kring smärtlindring, ställningar osv???

Själv önskar jag bara lustgas och tens om det blir en lika "lätt" förlossning denna gång. Jag brukar reagera  konstigt när jag använder mediciner så jag slipper helt det.

Jag kan få panik om jag inte har full kontroll på min kropp.

Men blir det en utdragen förlossning, är eda förstå välkommet! =) 

• PojkarnasMamma85

För mig kommer ett förlossningsbrev vara nödvändigt då jag denna gången kommer ställa en hel del "krav" med tanke på vad som hände sist. Plus att jag förra gången hade tänkt att jag ville prova bad/dusch etc innan epiduralen men så när vi kom in så var typ allt bortblåst...så den här gången ska jag skriva detaljerat hur jag vill ha det. Även efter förlossningen, då jag sist fick ett väldigt dåligt mottagande/bemötande under min vistelse på bb.

• Baby1112

Har en Avent manuell pump som jag använde till dottern. Gillar den!

Jag hoppas på en lika lätt och smidig förlossning denna gång som med dottern. Då klarar jag mig med lustgas. Men man får ju anpassa efter vad som händer. Tar det lång tid kanske man behöver något "starkare".
    Har en önskan om att stå på knä mot huvudändan av sängen. Fixar inte att ligga ner. De försökte ha mig liggande sist, men jag mest "studsade" runt tills jag hittade knä positionen.
    Det är nog det jag tänker notera i förlissningsbrevet. Resten tar jag vartefter...

• LillSnurr82

Jag vill bara ha lustgas.. Hade en lång och jobbig förlossning med dottern men tänker ändå ej ta Eda eller dyl. Lustgas is My friend :) Kommer nog inte heller skriva förlossningsbrev denna gång. Vet bara att det är endast lustgas jag vill ha, vill föda i gynställning och sambon/eller mamma (beror på om sambon hinner hem tills jag ska föda eller ej. Han sommarjobbar i Göteborg och vi bor i Linköping ) ska under hela förlossningens gång stå vid mitt huvud, vill inte ha dem nere mellan benen. Sambon/mamma ska klippa navelsträngen och händer något så ska någon av dem följa bebisen. Innan värkarna kommer igång vill jag gärna ha en sån där stor boll att sitta på :) det är nog det jag vill.. Och det kan jag framföra genom att prata :)