• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    Baby1112 skrev 2012-04-10 22:31:49 följande:
    Försökte få min sambo att läsa inför första barnet. Men han hatar att läsa så jag berättade det viktigaste istället. Ändå visste han precis vad han skulle göra för att vara bästa stödet för mig under förlossningen. Tror det är "inbyggt" liksom... :) Däremot nu när vi väntar andra barnet så tätt så känner jag mig lite bortglömd. Han känner knappt på magen och bara ler varje gång jag säger att det är en ny vecka. Inte riktigt lika intresserad som första... Kan köpa det, men det är ju inte mindre jobbigt att vara gravid bara för att det är andra barnet. Kan ibland känna att jag skulle vilja ha lite mer engagemang? Typ? Nån som känner igen sig?

Min sambo är mycket mer intresserad denna gång, men jag tror att det faktiskt har med åldern att göra. Han var 22 när dottern föddes och nu (på söndag) blir han 27 så han har lite mer koll nu. Vi ska på tul på måndag och igår sa han att det skulle bli spännande. Däremot är det snålt med kommentarer om att jag är fin osv, kanske därför sexet inte funkar .
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • PojkarnasMamma85

Min man säger till mig varje dag att han tycker att jag är så fin när jag är gravid! Men han är inte alls lika intresserad den här gången med att känna på magen eller så, får säga till han ibland att han ska känna och då gör han det :-P

• mycketsaft

Både sambon och jag är mycket mindre intresserade denna gång, vi har väl fullt upp med sonen vi redan har. Får lite dåligt samvete av att jag inte känner likadant som vid förra graviditeten, dock så går tiden fortare nu. Sambon fick nästan en chock när jag sa att det bara är 8 veckor kvar. Han hade inte ens sagt till sin chef att han skulle vara föräldraledig för att vi skulle ha barn igen :p

• FiaA87

Barnmorske besök idag v 34 (33+3)

Hjärtlud: 146
    SF-mått: 32
    Järnvärdet hade sjunkit lite igen, ligger nu på 120 (124 sist).
    + 6 kg sen inskrivning.  

Lillpyret ligger med huvudet neråt, ännu längre ner än sist. Men är fortfarande ruckbar! 
    BM sa till mig att försöka att inte ligga på rygg, h*n blev irriterad då. Det känns riktigt kasst med tanke på att jag får så ont i höfterna när jag ligger på sidan. Men men, allt för bebis ska må så bra som möjligt:)           

• Baby1112

Skönt att inte vara helt ensam med att känna sig bortglömd... Men måste ändå tillägga att han ofta säger att jag är fin som gravid och lika sexig som innan. Så han ser mig, han har bara inte lika stort intresse för just graviditeten... :)

• Baby1112

Fyller år idag och fick en fin tröja av min sambo som det står BEBIS på. Har velat ja en sån ett tag men varit för snål att köpa... :)
    Så då fick jag den och så sa han, ja, du kan liksom inte vänta hur länge som helst innan du köper en! :) har han ju rätt i... :)

• mycketsaft
    FiaA87 skrev 2012-04-11 12:29:16 följande:
    Barnmorske besök idag v 34 (33+3)

Hjärtlud: 146
    SF-mått: 32
    Järnvärdet hade sjunkit lite igen, ligger nu på 120 (124 sist).
    + 6 kg sen inskrivning.  

Lillpyret ligger med huvudet neråt, ännu längre ner än sist. Men är fortfarande ruckbar! 
    BM sa till mig att försöka att inte ligga på rygg, h*n blev irriterad då. Det känns riktigt kasst med tanke på att jag får så ont i höfterna när jag ligger på sidan. Men men, allt för bebis ska må så bra som möjligt:)           

Jag kan inte ens ligga på rygg längre, blir så illamående då. Får oxå ont i höfterna av att ligga på dem så det är pest eller kolera :/
  • FiaA87
    mycketsaft skrev 2012-04-11 12:38:14 följande:

Jag kan inte ens ligga på rygg längre, blir så illamående då. Får oxå ont i höfterna av att ligga på dem så det är pest eller kolera :/
    Ja de senaste dagarna har jag haft en fruktansvärd halsbränna (kan bero på att jag äter för sent på kvällarna nu när vi renoverar), känns som att jag ska spy hela tiden när jag lägger mig. Vaknar flera ggr med spykänsla. 
    Undra varför man får ont i höfterna, har inte haft det innan!  
  • fyrklöver81

haha en blöt handduk för stjärthålet hahaha det var roligt ;) va ska den där att göra??? =)

idag har jag köpt en weleda havandeskapsolja för attt motverka bristningar.
    Mina bröst kliade så mkt igår så tänkte att denna även kan mjuka upp huden där lite.

=)

Imorgon bm och glukosbelastning, så långtråkigt! 

• mycketsaft
    FiaA87 skrev 2012-04-11 12:48:45 följande:
    Ja de senaste dagarna har jag haft en fruktansvärd halsbränna (kan bero på att jag äter för sent på kvällarna nu när vi renoverar), känns som att jag ska spy hela tiden när jag lägger mig. Vaknar flera ggr med spykänsla. 
    Undra varför man får ont i höfterna, har inte haft det innan!  
    Jag har antagit att det är foglossningen som gör att man får ont i höfterna av att ligga på dem. Fast jag har iofs ont hela tiden men det blir värre när jag ligger på dem.