MissFörstånd skrev 2012-04-10 21:26:04 följande:
Känner ni att era män är med er mycket i tänket kring att det snart är dags för förlossning? Jag försöker få sambon att läsa E T T kapitel ur en bok för att jag vill att han ska ha samma info som mig och att han vet vad jag tycker, men det verkar svårt. När jag sa: läs detta så sa han typ att jag inte kunde tvinga honom....

, sånt gör mig ledsen. Jag vet hur jobbigt en förlossning kan vara och vill ha bästa stödet som finns!
Min man har hittills inte blivit uppspelt för något. Varken ultraljuden eller sparkarna. Jag tror att det hela är så abstrakt för de flesta män eftersom de inte riktigt får samma band till bebisar som vi får, som bär dem inom oss. Men det innebär ju inte att våra män inte kommer vara ett stöd. Jag är övertygad om att din man kommer ställa upp till 100% när du väl behöver honom, men han kanske resonerar som så att ingen bok kommer kunna lära honom om en händelse som är så individuell och olika för alla personer? Han kanske inte ser samma betydelse i att läsa ett kapitel som du gör. Jag tycker inte att du ska bli ledsen. Din man älskar dig och kommer göra allt för dig när stunden är inne, det är jag övertygad om. =)