• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor

50 dagar kvar till BF idag Glad

Jag upplever också att killen inte är lika intresserad av graviditeten denna gång. Han ställer inga frågor när jag varit hos BM och har ingen som helst koll på vilken vecka det är. Jag frågade för ett par dagar sedan och då drog han till med vecka 26 (gravid i vecka 32+). Även om jag önskar att han vore lite mer intresserad så känner jag att jag inte kan tvinga honom heller även om hans ointresse gör mig ledsen. För mig är varje graviditet ett mirakel och unik i sig, jag önskar att han kände det samma.

• emma78
    gammelmamma skrev 2012-04-10 21:54:34 följande:
    Min man har väldigt svårt att "förstå" innan det är dags. Ändå är det femte;) Jag blir också ledsen i bland men försöker tänka att han är en fantastisk pappa när de väl är ute ( och under förlossningen)
    Min man vill inte ens känna på magen! Han tycker att det är läskigt.......Men eftersom vi har två sedan innan vet jag att han är toppen vid förlossning och om möjligt ännu "bättre" efter! Vi gjorde tom en "vänta barn fotografering" nu i påskhelgen! ska se om jag lyckas lägga in några bilder!Dom blev helt fantastiska!!
  • snuppis
    Tre Flickor skrev 2012-04-10 23:27:36 följande:
    50 dagar kvar till BF idag Glad

Jag upplever också att killen inte är lika intresserad av graviditeten denna gång. Han ställer inga frågor när jag varit hos BM och har ingen som helst koll på vilken vecka det är. Jag frågade för ett par dagar sedan och då drog han till med vecka 26 (gravid i vecka 32+). Även om jag önskar att han vore lite mer intresserad så känner jag att jag inte kan tvinga honom heller även om hans ointresse gör mig ledsen. För mig är varje graviditet ett mirakel och unik i sig, jag önskar att han kände det samma.
    min karl är nog lika, jag frågade honom igår vilken vecka jag var i, la till att att de är 40 veckor i grav. Annars hade han väl sagt 59 el nått ha ha men då sa han 26 är i vecka 30.  Sonen är mer intresserad, ha ville så gärna följa med till bm nästa gång och höra bebisens hjärtljud osv 
  • IdaElinLivia040611

Min man e lite tvärtom, han myser med magen på kvällarna. Ropar på bebis och blir lite smått chockad av hur hårt han sparkar. Frågar vilken vecka det är mm.
    Men alla är ju olika och när det väl är dags för bebis så kommer dom vara där å stötta och vara bäst i världen :)

Har vägrat att ställ mig på vågen. Var å vägde mig i v 25 hos bm och hade då gått upp 7 kg. Men i morse kunde jag inte låta bli då magen blivit gigantisk denna vecka. Och jag har bara ökat 0,5 kg på 6 veckor....TOTAL LYCKA!!! Jag vet att jag är löjligt mån om min kropp men det var himla skönt. Så V31 nu och totalt 7,5 kg. Känns bra.

Undrar om magens storlek kan ha att göra med att bebis roterat. Han låg med huvudet neråt och har gjort det ett par veckor. Men sen 2 dagar tillbaka har han vänt sig och ligger typ som en banan från sida till sida. Kanske därför magen ändrat form så snabbt.

Angående förlossningsbrev så är det viktigaste för mig att jag bara får lustgas och att dom hjälper mig på alla sätt som går för att jag inte ska spricka. Sprack lite med första, ingenting med andra och 3:an va ju snitt. 
    Tycker det hjälper jätte mycket att dom trycker med en varm handduk /håller emot....när det spänner som värst.

Börjar så smått inse att bebis snart tittar ut....HJÄLP!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • lycka 4

V 28+0 idag!! Vi köpte en riktigt fin system kamera igår så mannen har lovat mig att ta lite fina kort på magen? Funderar även på om jag ska låta ungarna hjälpa mig i helgen å göra en gips mage:). Nu är det ca 10 veckor kvar av denna grav om jag får snitt i v 38 ? Ska boka tid för läkaren nästa v hos bm

• gizmolarson

Här blir det nog inget förlossningsbrev, har inte haft det med dom andra två å det enda jag vill ha är en varm blöt handduk som dom ska hålla för stjärthålet

• Sweet life

Börjar känna mig som en tant.. Har på två dagar avverkat två stickningar på beställda halsdukar och mössor till vintern och jag som aldrig stickat förr!!!