• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Stumpilumpan skrev 2012-04-14 19:37:51 följande:
    Amnings BH !

Hur gör ni? , hade tänk införskaffa mig en till BB, MEN hur köper man rätt storlek ? ... brösten växer väl ytterligare till efter förlossningen?

Hur har ni gjort, eller tänker göra? 
    Jag har tänkt att köpa en inna så får jag se vad som händer med brösten när det rinner till. Med de andra har jag kunnat ha normal storlek i alla fall.

Såg att Minimundus hade rea på Anita maternity-bh:ar. Hade en tidigare och den var min favorit. De hade stooora storlekar. 
  • gammelmamma

Jag har köpt tillägg i 2 dl förpackningar när jag har fått mina andra barn. Det är en tetrapack med färdig tillägg, kort hållbarhet och dyrt men smidigt att ha hemma utifall om att. De kostar typ 7 kronor för 2 dl så inget man kan köra med om man bara ger tillägg men bra att ha hemma som sagt.
    Angående amningsBH är det jättesvårt, jag har kvar två sen förra barnet så jag kör dom till att börja med så får jag se hur det blir. Jag har köpt mina på babyproffsen, skitsköna men dyra. Såg att det fanns på HM, ska köpa där om jag behöver fler. 

• MissFörstånd

Har ni sett sidan www.glammom.se har jättemånga fina amningsbh till helt ok pris. Storlek B-J. Där står det att man ska lätt få in en hand i kupan om man köper bh innan man fött bebisen. Finns en liten bh skola. Lätt värt att kolla den sidan!

Elvis mamma - ja det är synd att Mora har stängt, dit har vi bara 20 minuter. Jag tänker på de som bor i Idre som har 3 timmar till förlossningen i Falun. Men det senaste jag hörde är att de åker till Norge och föder istället.

• lycka 4

Att köpa åtminstonde en bh med en kupa större är att rekomendera då iallafall fall mina tuttar är riktigt stora de första veckorna

• UnderbaraPojke

Jag köpte amningsbh på ullared ... är lite att växa i men är utan bygel och håller upp brösten som en vanligt bh... är jättenöjd. Är underbart sköna !!!

• UnderbaraPojke
    Dancia skrev 2012-04-14 14:19:13 följande:

Jag bor i Skånes fagerhult som tillhör Örkelljunga om du vet var det ligger? Var bor du? Men fy, jag hade blivit tosig om de hade skickat hem min man på det viset. Han ska kunna sitta på en stol bredvid sin fru/tjej och sitt nyfödda barn hur länge han vill även om han inte kan få sovplats. Man får aldrig den stunden åter.
    Jaha, då bor vi inte så himla långt ifrån varandra då =)
    Jag bor i Klippan och i gymnasiet hade vi folk från Ö-ljunga samt skånes fagerhult .. =)
    Världen e bra liten.

• Dancia
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-15 09:30:30 följande:
    Jaha, då bor vi inte så himla långt ifrån varandra då =)

Jag bor i Klippan och i gymnasiet hade vi folk från Ö-ljunga samt skånes fagerhult .. =)

Världen e bra liten.

Vad roligt :). Ja det är många från Örkelljunga som går på klippans gymnasium. En av mina närmsta vänner som ska vara med på förlossningen också gick handel där :) .

Ja världen är verkligen bra liten :). Det är roligt när vi är någon som bor ganska nära när man möts i ett forum där alla kan vara utspridda var som helst :).