• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt

En viktigt fråga!

Hur många av er har ett extra inlägg i babyskyddet som gör det mer ombonat och stadigt för bebisen? Har inget extra sånt i vårt babyskydd men såg några vänner som hade det, och vill nu ha ett till bebis. försöker googla men hittar inte som man kan köpa löst?  

• Sweet life

Tipset från nätbutiken glammom är att man ska få in en hand innanför kupan så att den inte blir för liten när mjölken rinner till...

Jag har köpt amningssportbh från deras webbshop som är gudomligt skönt..

• Dancia
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 13:20:23 följande:
    En viktigt fråga!

Hur många av er har ett extra inlägg i babyskyddet som gör det mer ombonat och stadigt för bebisen? Har inget extra sånt i vårt babyskydd men såg några vänner som hade det, och vill nu ha ett till bebis. försöker googla men hittar inte som man kan köpa löst?  

Jag har extra inlägg. Det följer oftast med när man köper babyskyddet. Man behöver det inte så länge men det är skönt att ha i början när bebisen är är som minst. Om man saknar ett sådant så kanske man kan bona om med en liten ihoprullad filt eller handduk. Viktigaste är ju att stödja huvudet och det går ju att lösa :). Vet inte om man kan köpa det löst.
  • Ensortsmamma

Uscha, snart kommer de massa tjejer hit, det ska planeras för möhippa. Jag mår bara kasst, imorgon kl 09 ska ja va på sjukhuset och få en bedömning om inläggning. Mår så psykiskt dåligt just nu, vill bara att alla datum ska passera så att vi kan få bli en normal familj igen. Får inte sova, ångestattackerna är täta maten får inte stanna i magen och jag har gått ner två kilo :(
    Vill inte gnälla och är inte en sån person som gör det, men just nu är de mycket!

• gammelmamma

Ännu en sömnlös natt, i går sov jag nästan hela natten. I och för sig med hjälp av sömn och värktabletter men ändå, jag var en helt annan människa i går. I dag har jag känt så dåligt  med fosterrörelser och har haft en jättekonstig känsla i underlivet men för en kvart sen vaknade det lilla livet:) Man blir så orolig, min mamma har alltid sagt att 3 e och 7 e månaden är de månader som är störst risk för missfall

• Havsjungfrun

Är så sjukt trött så jag vet inte var jag ska göra av mig själv Obestämd. Var samma visa igår. Lill-Skrutt tar enormt mycket plats som h*n ligger nu vilket gör att det inte känns så bekvämt alls. Får väl vara glad över att jag känt mig ganska så pigg och har fixat en del under veckan jag varit ledig. Bara två veckor kvar att jobba nu Glad.

• MissFörstånd
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 13:20:23 följande:
    En viktigt fråga!

Jag har sånt, men jag håller med Dancia att ta en filt eller något för att göra det lite trångt. Bara att se till att bältet sitter rätt så är det ingen fara.

Idag har jag också haft en dålig dag, sovit dåligt inatt. Vänt mig från höger till vänster sida hela natten och det har gjort ont i höfterna hela tiden. På dagen blev det inte bättre och sen var jag bara allmänt sur. Nu känns det lite bättre och vi ska snart starta grillen. Sambon fyller år idag    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Havsjungfrun

50 dagar kvar till Bf enligt graviditetsuträknaren Glad

• Lina007
    MissFörstånd skrev 2012-04-15 16:25:44 följande:
    Jag har sånt, men jag håller med Dancia att ta en filt eller något för att göra det lite trångt. Bara att se till att bältet sitter rätt så är det ingen fara.

Idag har jag också haft en dålig dag, sovit dåligt inatt. Vänt mig från höger till vänster sida hela natten och det har gjort ont i höfterna hela tiden. På dagen blev det inte bättre och sen var jag bara allmänt sur. Nu känns det lite bättre och vi ska snart starta grillen. Sambon fyller år idag    

Och min fyller år i morgon! Dock firade vi honom igår med ett restaurangbesök och idag med tårta. Det hade blivit så sent om vi gjort det i morgon då han inte är hemma förrän 18-18.30 och man ska få i sig middag innan alla kommer och en son som brukar börja bli ganska trött då. :-P

Har åkt på en riktig brakförkylning, kroppen svettas och fryser om vartannat, ont i halsen och väldigt täppt. Blir till att vara hemma från jobbet i morgon och vila upp sig, klarar inte att sitta åtta timmar i en telefon och hosta, snuva och snörvla kunderna i örat..
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com