• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt

Hihi alltså, jag tog fram babyskyddet idag, och såg att det klart vi hade ett sånt inlägg, och det var helt okej, riktigt mjuk för rumpan också! Så då har jag allt klart för bebis faktiskt! Ska bara köpa microlax/lex/lix, vad tusan det nu hette, laxergrej o ta hemma när det sätter igång + dextrosol.  Till mig själv fattas det fortfarande härliga produkter och en hårklippning + slingning och nya skor... men det har ju inte så mkt med förlossningen o göra Tungan ute

• Tullamulla

Hej alla kloka o erfarna mammor! Vet ju att flera av er har barn sen tidigare o tom flera vissa. Hur tänker ni kring när bebisen kommer i förhållande till när era andra förlossningar startade.? Mina barn har kommit i v 37+6 o 36+4. Ska man då räkna med att denna bebis oxå gör det även om det var elva år sen sist? Kan tillägga att båda förlossningarna startade med vattenavgång. Tar tacksamt emot erfarenheter o teorier

• stjärnfrukt
    Tullamulla skrev 2012-04-15 18:15:56 följande:
    Hej alla kloka o erfarna mammor! Vet ju att flera av er har barn sen tidigare o tom flera vissa. Hur tänker ni kring när bebisen kommer i förhållande till när era andra förlossningar startade.? Mina barn har kommit i v 37+6 o 36+4. Ska man då räkna med att denna bebis oxå gör det även om det var elva år sen sist? Kan tillägga att båda förlossningarna startade med vattenavgång. Tar tacksamt emot erfarenheter o teorier
    Har ingen egen erfarenhet men har en vän till mig som har 7 barn. De 5 första kom mellan v. 30 och 36. De andra två som föddes nu 10 och 12 år senare har kommit i v.42 med igångsättning...gissa om tiden gick sakta för henne då hon ställde sig in på att föda kring samma veckor som tidigare!!  
  • gammelmamma
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 18:40:44 följande:
    Har ingen egen erfarenhet men har en vän till mig som har 7 barn. De 5 första kom mellan v. 30 och 36. De andra två som föddes nu 10 och 12 år senare har kommit i v.42 med igångsättning...gissa om tiden gick sakta för henne då hon ställde sig in på att föda kring samma veckor som tidigare!!  

usch stackars henne:(
  • Pepita

Ni som varit till ullared och köpt saker till bebisen och till er själva. Vad har ni köpt? och minns ni vad saker och ting kostade?

Svärföräldrarna ska dit och vi ska lägga in en beställning. Men vet inte riktigt vad som kan vara bra att beställa.

Nu börjar det dra ihop sig för oss alla. snart börjar de första bebisarna titta ut :) 

Hur många av er jobbar fortfarande? jag tycker det börjar bli tungt nu. Hur känner ni? När ska ni gå? Och hur gör ni då? sjukskrivning/ föräldradagar/semester?

Jag jobbar på förskola och många av arbetsuppgifterna innebär lyft och sitta på golvet. Inte så enkelt att ta sig upp längre..hehe.        

• Tullamulla
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 18:40:44 följande:

Oj, vilken skilllnad...42v är ju inget man drömmer om att gå direkt... håller tummarna för att slippa det
  • MarieG81
    Pepita skrev 2012-04-15 19:07:52 följande:
    Ni som varit till ullared och köpt saker till bebisen och till er själva. Vad har ni köpt? och minns ni vad saker och ting kostade?

Svärföräldrarna ska dit och vi ska lägga in en beställning. Men vet inte riktigt vad som kan vara bra att beställa.

Nu börjar det dra ihop sig för oss alla. snart börjar de första bebisarna titta ut :) 

Hur många av er jobbar fortfarande? jag tycker det börjar bli tungt nu. Hur känner ni? När ska ni gå? Och hur gör ni då? sjukskrivning/ föräldradagar/semester?

Jag jobbar på förskola och många av arbetsuppgifterna innebär lyft och sitta på golvet. Inte så enkelt att ta sig upp längre..hehe.        

Jag jobbar också på förskola med 3-6-åringar. Jag har slutat göra vissa saker, tex knyta skor. Det får mina kollegor göra. Jag försöker att inte sitta på golvet utan vi har små rullstolar istället som jag använder, så mycket bättre och smidigare. Min plan är att jag ska jobba tills en vecka innan men att sista månaden bara jobba 4 dagars vecka. Då kommer jag plocka semesterdagar, vill inte plocka föräldradagarna för dom går ju före semesterdagarna sen när man börjar jobba igen. Sen är det ju en del klämdagar och nationaldagen innan, så jag har räknat att jag har 40 dagar kvar att jobba. Jag vill inte sitta hemma för länge hemma och bara vänta, så länge jag mår bra så vill jag hålla igång. Vi får väl se hur det går :)
  • stjärnfrukt
    gammelmamma skrev 2012-04-15 18:50:20 följande:
    usch stackars henne:(
    Ja verkligen och hon mådde jättedåligt hela tiden också vad heter det när man spyr såmycket, hyperemiss eller nått? Det hade hon iallafall, hela tiden, järnvärde under 90 (!!!) och fruktansvärd foglossning, ändå satte de inte igång henne tidigare för ens hon fick havandeskapsförgiftning någon gång i v.42...  Rynkar på näsan
  • RocketQueen
    Ensortsmamma skrev 2012-04-15 14:44:58 följande:
    Uscha, snart kommer de massa tjejer hit, det ska planeras för möhippa. Jag mår bara kasst, imorgon kl 09 ska ja va på sjukhuset och få en bedömning om inläggning. Mår så psykiskt dåligt just nu, vill bara att alla datum ska passera så att vi kan få bli en normal familj igen. Får inte sova, ångestattackerna är täta maten får inte stanna i magen och jag har gått ner två kilo :(
    Vill inte gnälla och är inte en sån person som gör det, men just nu är de mycket!
    Usch vad trist. Men inläggning kanske är en bra idé? Du kanske skulle må bättre om du känner att du är "i tryggt förvar" så att säga? Jag har ju inte varit med om det du har men har andra erfarenheter som gör att jag mår liknande. Ta det försiktigt och ta inte ut dig.
  • Sweet life

Uch, jag är sååå svullen i underlivet! Det gör ju ONT!!!

Igår påbörjade vi renoveringen av bebisrummet och vagnen åkte ut på den plats där den ska stå när bebis kommit (innan för ytterdörren). Nu känns det som att det är på riktigt. Golvlisterna är borttagna och jag ska måla taket i veckan samt spacka och latexfoga hål i väggarna...