• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita
    MarieG81 skrev 2012-04-15 19:33:49 följande:

Jag jobbar också på förskola med 3-6-åringar. Jag har slutat göra vissa saker, tex knyta skor. Det får mina kollegor göra. Jag försöker att inte sitta på golvet utan vi har små rullstolar istället som jag använder, så mycket bättre och smidigare. Min plan är att jag ska jobba tills en vecka innan men att sista månaden bara jobba 4 dagars vecka. Då kommer jag plocka semesterdagar, vill inte plocka föräldradagarna för dom går ju före semesterdagarna sen när man börjar jobba igen. Sen är det ju en del klämdagar och nationaldagen innan, så jag har räknat att jag har 40 dagar kvar att jobba. Jag vill inte sitta hemma för länge hemma och bara vänta, så länge jag mår bra så vill jag hålla igång. Vi får väl se hur det går :)

Oj,det låter vågat att jobba till en vecka innan. Det kommer nog inte jag våga göra.... Känner precis som du att jag inte vill ta ut föräldradagar innan barnet kommit. Jag jobbar med 1-5 åringar så det blir en del lyft och hjälp med påklädning. Tyvärr har inte vi några bra små stolar som vi kan använda så det brukar sluta med att jag sitter på golvet med ett barn i knät och klär på. Får se hur länge jag orkar jobba.
  • Pepita
    Sweet life skrev 2012-04-15 19:48:46 följande:
    Uch, jag är sååå svullen i underlivet! Det gör ju ONT!!!

Igår påbörjade vi renoveringen av bebisrummet och vagnen åkte ut på den plats där den ska stå när bebis kommit (innan för ytterdörren). Nu känns det som att det är på riktigt. Golvlisterna är borttagna och jag ska måla taket i veckan samt spacka och latexfoga hål i väggarna...

:( låter inge vidare alls.....

Vad skönt att ni börjar med renoveringen iaf. Själv väntar jag på att vi ska flytta. Så just nu är det packa kartonger som gäller. Och så hoppas jag att jag är pigg när vi flyttat så jag orkar fixa lite i barnrummet....  
  • Dancia
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 19:36:46 följande:
    Ja verkligen och hon mådde jättedåligt hela tiden också vad heter det när man spyr såmycket, hyperemiss eller nått? Det hade hon iallafall, hela tiden, järnvärde under 90 (!!!) och fruktansvärd foglossning, ändå satte de inte igång henne tidigare för ens hon fick havandeskapsförgiftning någon gång i v.42...  

Usch det där hadr jag med sonen också :(. Hyperemesis, järnvärde på 86, UVI hela tiden och även foglossningen. Men hade tur att föda spontant i vecka 38+2. Hade inte orkat en dag till kändes det som. Hemskt att de inte satte igång henne tidigare när hon mådde så dåligt :(.
  • Dancia
    Tullamulla skrev 2012-04-15 18:15:56 följande:
    Hej alla kloka o erfarna mammor! Vet ju att flera av er har barn sen tidigare o tom flera vissa. Hur tänker ni kring när bebisen kommer i förhållande till när era andra förlossningar startade.? Mina barn har kommit i v 37+6 o 36+4. Ska man då räkna med att denna bebis oxå gör det även om det var elva år sen sist? Kan tillägga att båda förlossningarna startade med vattenavgång. Tar tacksamt emot erfarenheter o teorier

Jag hoppas ju att jag föder tidigare även denna gång, men försöker ändå ställa in mig på BF datumet för att inte bli besviken ifall jagdulle gå längre än med de första 2 barnen. Jag födde första i vecka 38+2 och andra i 39+1.

Eftersom dina startat så tidigt med vattenavgång så tror jag faktiskt att det ändå är mycket större chans att du får runt samma vecka som de andra barnen, än att du går tiden ut.
  • Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-15 20:10:41 följande:
    Undrar en sak, med sonen gick jag över 5 dagar...brukar nr 2 komma tidigare än nr 1?

När jag skulle få min andra var jag inne på många omröstningstrådar med samma fråga och det verkade vara lika vanligt att föda före som efter första barnet. Jag födde andra barnet senare än första.
  • lycka 4

Fan va jag är gravid !!! Nu är iallafall jag hög gravid ! Även fast det bara är 5-6 kilo vågen visar sedan inskrivning så känner jag mig tung å ja lite som en strandad val !

• fyrklöver81

Tullamulla, min barnmorska sa att barnen oftast följer samma alltså föder du första ounktligt gör du även det med andra, självklart inga garantier enl henne men oftast =)

• gammelmamma

Jag måste tyvärr också säga att jag födde andra senare än första:( 6 dágar över tiden med första och 13 med andra. Sen har jag två igångsättningar, en dagen efter bf och en ca 3 veckor innan bf och nu blir det snitt. Jag längtar så tills jag ska in på samtal och koll när jag ska snittas, vill ha datumet NU.

• PojkarnasMamma85

Men vad säger ni! Jag vill inte gå över mer än 5 dagar denna gången! Gah! Fast jag har ställt in mig på att han kommer komma efter BF i alla fall Drömmer