• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-15 20:25:35 följande:
    Men vad säger ni! Jag vill inte gå över mer än 5 dagar denna gången! Gah! Fast jag har ställt in mig på att han kommer komma efter BF i alla fall Drömmer
    Håller tummarna för dig, de dagarana kan ju kännas längre än hela graviditeten.
  • MissFörstånd

Dottern kom v 37+2 och det gör inget om denna kikar ut lite tidigare heller . Det började med att vattnet gick på morgonen när jag sov, trodde nästan att jag kissade på mig tills jag förstod vad det var . Sambon jobbade så jag var helt chockad och ensam

• LillSnurr82

Men om man får sitt andra barn tätt efter det första, borde det inte vara vanligare att föda tidigare då?(hoppas) jag födde dottern i vecka 39+6 alltså dagen innan utsatt datum. Detta var december 2010 så inte så länge sen.. Mina förhoppningar är att denna förlossning ska starta lite tidigare ..

• gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-04-15 21:02:42 följande:
    Men om man får sitt andra barn tätt efter det första, borde det inte vara vanligare att föda tidigare då?(hoppas) jag födde dottern i vecka 39+6 alltså dagen innan utsatt datum. Detta var december 2010 så inte så länge sen.. Mina förhoppningar är att denna förlossning ska starta lite tidigare ..

Det sa alla till mig också, det är 2 år mellan mina, men som sagt jag gick över med andra också 
  • Baby1112

Har varit en späckad helg med möhippa och svensexa... Känner mig väldigt glad över att vara supergravid med foglossning och hela alltet. Man slipper då undan många moment. Vi hade en mysig eftermiddag med spel, mat och chokladfontän!!! Hur bra som helst...
    Sambon däremot kom hem och var öm i hela kroppen efter paintball och har legat däckad i bakfylla hela dagen... :/

På lördag blir vi man och hustru och nu börjar nerverna sätta in lite... :)

Hatar numera att vara gravid. Halsbränna konstant, kan inte sova, för hur man än ligger så är något i vägen!!! Kan knappt böja mig ner och känner mig allmänt som en strandad val...
    Hoppas verkligen bebis kommer i samma tid som dottern. Hon är född 37+3 och det känns som att det skulle vara alldeles lagom den här gången också... 

Blä!!! Ville bara gnälla lite... :)          

Sådär ja
  • LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-04-15 21:10:41 följande:
    Det sa alla till mig också, det är 2 år mellan mina, men som sagt jag gick över med andra också 

Hoppas på att det inte är så för mig.. Kanske en hemlig gräns där vid 2 år.. Har ju bara gått 1 1/2 mellan mina.. (önsketänker) som det känns nu kan ungen komma i natt typ.
  • stjärnfrukt

Sen får vi ju tänka på att det var skottår i år, om det inte hade varit det så hade vi väl haft bf en dag tidigare i juni..eller tänker jag fel? Tungan ute 

Dancia: Hyperemesis, så hette det ja, fy din stackare, men denna gång mår du väl väldigt mkt bättre, eller har du hållt god min? Eller jag som missat en del...hehe. 

• zenoble

Förra gången födde jag i v.38 så hoppas inte det blir senare denna gång, det var precis lagom!

Är helt slut i huvudet och kroppen alltså. Suttit på ikea hela em och planerat nya köket, jobbig tid nu med flytt och allt vad det innebär.. Vill bara ha juni med lugn och ro :)

• AAEV

Jag har bara 13 mån mellan mina men tvåan kom 11 dagar efter bf och ettan åtta :)

• gammelmamma

Däremot har inte vattnet gått av sig själv nån gång på varken mig eller min mamma, undrar om det kan vara ärftligt.