• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Höst flickan
    conda skrev 2012-04-16 08:26:08 följande:
    Usch och blä, nu ligger alla insulinvärden alldeles för högt. Har inte ätit bröd på flera veckor, inget sött och inget fett. Ändå strular det. Har ringt spec.mödra idag och de hör av sig i eftermiddag. Har inte tid att läggas in så jag hoppas det inte blir något sådant. Känner mig i alla fall som en kanin, grönt och knäcke varje dag...

Annars går det bra, missade förra kontrollen naturligtvis så jag måste ringa om en ny idag. Levde i tron om att förra tisdagen var måndag förra veckan, kom inte på det förrens på kvällen. Förvirrad är bara förnamnet... =)
    stackare jag har oxå probelm med bukspotten,kan ha högt socker..men har lite andra problem oxå, går på spec mödravården.
    Hoppas du får hjälp snabbt.

Känner du av att du har högt socker?
  • Elvis Mamma

Jag skulle så gärna vilja uppleva att vattnet går, det är ju liksom de som känns som starten men med sonen startade förlossningen med värkar på BF+8 å man fick sedan ta hål på hinnorna, något vatten fanns dock inte så var de tagit vägen fick jag aldrig veta men antagligen hade de läckt under längre tid, denna gången håller jag dock tummarna för att jag får uppleva vattengång å gärna innan innan BF men jag är inställd på att gå över så går de nog lättare

• stjärnfrukt
    Dancia skrev 2012-04-16 00:23:30 följande:
    Jag tror snarare att vi hade haft BF en dag senare i Juni om det inte hade varit skottår :). Men skottåret har ju som du säger påverkat datumet :). Hoppas jag tänker rätt nu :).
    Jag spyr inte alls lika mycket denna gången som med första, men jag gjorde det de 14 första veckorna. Nu kan jag äta i princip som vanligt tack vare lergigan och går till och med upp i vikt :). Jag mår helatiden illa, men det är sällan jag känner mig kräkfärdig nu längre vilket jag är tacksam för. Jag upplever dock denna graviditeten lite jobbigare med den svåra foglossningen och smärtsamma förvärkar som kommer väldigt ofta. Är alltså ganska låst här hemma och kan inte göra mycket. Nu t.ex. kan jag inte sova för att jag har kraftig molande värk och hårda sammandragningar som kommer med inte mer än 5 min mellanrum .
    Jag är egentligen inte gjord för att vara gravidkänns det som :). Därför känns det skönt att detta är tredje barnet vilket vi är väldigt nöjda med så efter denna ska min man sterilisera sig :).
    Längtar nu väldigt mycket efter förlossningen. Dels för att smärtan då äntligen har en mening och gör nytta, och framför allt för att man äntligen får sin belöning efter allt slit :).
    Hahah, ja det har du nog rätt i! :)

Nä men fy, jag är så glad över att jag slipper foglossning som många av er har Rynkar på näsan 
    Jag förstår precis vad du menar, smärtan under en förlossning är ju egentligen den enda smärtan som för något bra med sig. Och jag hoppas så att vår bebis ska få må bra. Nästan alla som vi känner som fått barn nu det senaste har haft kolik, dövhet på ena örat, barnastma och svåra allergier, och så klart rs då de alla varit vinterbebisar Rynkar på näsan
  • LillSnurr82

Hoppas inte att det är ärftligt med starka fosterhinnor. Min fosterhinna ville inte spricka med dottern, fick krystvärkar innan vattnet gick och var nästan helt öppen.. Kom liksom aldrig ut ur krystvärken och hade inte fått min lustgas då heller.. Usch det vill jag ej vara med om igen. Sluta med att bm fick ta hål på hinnan, men ändå tog förlossningen ca 11 timmar till..

Denna gång hoppas jag det går fortare och smidigare även fast jag gillar själva förlossningen. Fick oxå ta ut dottern med sugklocka då hennes hjärtljud sjönk...

• bebisgalen

Min förlossning med dottern började med vattenavgång och värkarna kom ca 30 min senare.  Och hon kom 4 dagar innan BF. Ska bli kul och se när det börjar och hur det börjar denna gången. Hade inga känningar alls innan med dottern så jag var hundra på att jag skulle gå över 14 dagar.

• gammelmamma

SÅÅ skönt i natt har jag sovit riktigt bra, har bara haft mina kissetillfällen, inget vandrande i natt:) Hoppas det fortsätter så eftersom det är en något hektisk vecka

• Sweet life

Har sovit uselt. Sambon och jag är verkligen inne i en period då ingen sover bra....

Nu har jag beställt babyskydd. Blir att hyra från vårt försäkringsbolag då vi kom fram till att det är absolut billigast. 809 kr istället för 2295 kr hos Jollyroom t ex.

• UnderbaraPojke

usch, nu är det min tur att gnälla ...
    Är sååå trött på att vara gravid nu!!!
    Sover som en kratta då mina händer domnar så jag vaknar trots handledsskydd på bägge händerna. Mina vader har börjat krampa nattetid *suck* plus kissandet utöver det. Gråter gör jag nästa varje gång jag går ut sängen pga bäckenet gör sååååå fruktansvärt ont.

Till råga på allt har ekonomin kraschat för oss heeeeelt för två månader sedan då en oförutsett "räkning" kom och länsade heeela bufferten. Har ett helvete att komma ifatt.... hur kul e detta och gå minus varje månad när man gått bra plus tidigare?
    PLUS att barnvagnen inte är slutbetalad och inte heller babyskyddet =( All glädje för första barnet har tyvärr försvunnit ... Har renoverat färdigt vårt sovrum men kan inte färdigställa / flytta in då det krävs saker som persienner osv för att vi ska kunna sova där. Detta gör att barnrummet inte blir klart..... BLÄÄÄÄÄ

Idag har jag dock suttit i solen mestadels av tiden samt tvättat första omgången bebiskläder i hopp om att få lite glädje tillbaka .... Inte kul alls att känna sig deprimerad när det BARA är 6,5 vecka kvar .... Nu borde man hoppa av glädje.

Förlåt för mitt gnäll, men det e skönt att få skriva av sig ibland ....             

• IdaElinLivia040611

Vecka 32 och nu känner jag mig också höggravid.
    Var på kontroll på specmvc i morse och tappen håller sig stängd, så nu blir det bara ett besök till i v 33+1 sen blir jag utskriven därifrån. Hon förklarade att kommer det igång efter 33+ så låter dom det gå. Då har bebisen fullt utvecklade lungor och är i stort sätt färdig. Sen är det klart att jag vill ta mig till helst 35+ för att få komma hem snabbare och ha med mig en pigg bebis som orkar amma.

Underbara pojke: Fy va jobbigt det låter. Jag är helt beroende av att vi har en buffert. Skulle inte kunna sova om natten om den inte fanns, så jag förstår så väl hur du känner det. Hoppas verkligen att ni kan komma ifatt på något sätt.

Lider med er som sover dåligt. Jag sover väl helt ok, men jag känner igen det där med att vakna så fort man vänder sig. Alltså pga foglossningen kan jag ju knappt ta mig runt utan att stånka och stöna som en gammal tant. Längtar så efter att få vara rörlig igen.

På tal om när man fött så födde jag min första på BF dagen och min andra 36+3. Trean kan jag inte riktigt räkna då jag fick en infektion och hon ju kom 25+0 men jag tror själv att jag föder ca 36+ och det skulle vara sååå skönt. 

Dags för ny magbild:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Elvis Mamma

Dagens MVC besök:

SF mått: 27

Blodtryck 115/60

HB: 128

Hjärtljud: 140

Pojke född 060409. BF Flicka Juni-12