• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ginny
    Pepita skrev 2012-04-15 19:07:52 följande:
    Ni som varit till ullared och köpt saker till bebisen och till er själva. Vad har ni köpt? och minns ni vad saker och ting kostade?

Svärföräldrarna ska dit och vi ska lägga in en beställning. Men vet inte riktigt vad som kan vara bra att beställa.

Nu börjar det dra ihop sig för oss alla. snart börjar de första bebisarna titta ut :) 

Hur många av er jobbar fortfarande? jag tycker det börjar bli tungt nu. Hur känner ni? När ska ni gå? Och hur gör ni då? sjukskrivning/ föräldradagar/semester?

Jag jobbar på förskola och många av arbetsuppgifterna innebär lyft och sitta på golvet. Inte så enkelt att ta sig upp längre..hehe.        
    Jag var på GeKås för några veckor sedan och köpte bl.a. detta till bebisen. (Ungefär-priser.)
    Badbalja med badstol och termometer (140)
    Nappflaska MAM (kan den ha hetat så?) (50)
    1 Pyjamas (60)
    Två ombyten kläder i stl. 50 + kofta och strumpor (250)
    Tjock filt (80)
    1 set påslakan+örngott, 2 lakan och 1 plastad frotté (160+70)
    Täcken och kuddar till säng och vagn (160)
    Och förstås förbrukningsvaror som tvättlappar och våtservetter, salva och liknande...
  • Sweet life
    Ginny skrev 2012-04-16 14:02:29 följande:
    Jag var på GeKås för några veckor sedan och köpte bl.a. detta till bebisen. (Ungefär-priser.)
    Badbalja med badstol och termometer (140)
    Nappflaska MAM (kan den ha hetat så?) (50)
    1 Pyjamas (60)
    Två ombyten kläder i stl. 50 + kofta och strumpor (250)
    Tjock filt (80)
    1 set påslakan+örngott, 2 lakan och 1 plastad frotté (160+70)
    Täcken och kuddar till säng och vagn (160)
    Och förstås förbrukningsvaror som tvättlappar och våtservetter, salva och liknande...
    Jag vill också ha nära till Ullared! Borde dem inte öppna en webbshop?
  • Zvartaliljan
    Pepita skrev 2012-04-15 19:07:52 följande:
    Ni som varit till ullared och köpt saker till bebisen och till er själva. Vad har ni köpt? och minns ni vad saker och ting kostade? Svärföräldrarna ska dit och vi ska lägga in en beställning. Men vet inte riktigt vad som kan vara bra att beställa. Nu börjar det dra ihop sig för oss alla. snart börjar de första bebisarna titta ut :)  Hur många av er jobbar fortfarande? jag tycker det börjar bli tungt nu. Hur känner ni? När ska ni gå? Och hur gör ni då? sjukskrivning/ föräldradagar/semester? Jag jobbar på förskola och många av arbetsuppgifterna innebär lyft och sitta på golvet. Inte så enkelt att ta sig upp längre..hehe.        

Jag var där i helgen och köpte förbrukningsprylar till bebisen som tvättlappar, olja, salvor o.s.v Kuddar och täcken till vagga och vagn. Nappar, snuttefiltar och napphållare. Finns ju massor där, men hade mycket innan. Till mig blev det höga trosor och flera onepiece. Ska snittas o då finns nog inget värre än byxor så onepiece är vad jag kommer bo i veckorna efter snittet!
  • Tullamulla

Tack alla ni som delat med er av tankar o erfarenheter om när det är dags för förlossning. Den enda vi kam veta med säkerhet är ATT det kommer hända och att vi närmar oss mer o mer. Jag Längtar och väntar nu. Tråkigt att höra att många mår dåligt och är lite deppiga, hoppas att det vänder snart. Man vill ju verkligen kunna njuta o glädjas åt sin kommande bebis. I lördags var vi på 40års fest, jag har nog aldrig känt mig så tråkig...vara nykter och ha ont bidrar inte till partystämningen direkt Men alla andra verkade ha roligt och jag höll ändå ut från 17.30- 01.30 så det måste väl var godkänt..iaf god mat o trevligt sällskap. Men man ser tydligt hur alla förändras med alkoholintaget, både kul och inte.... Tur att man vet att man är likadan själv Ha en go dag

• Tullamulla

Tack alla ni som delat med er av tankar o erfarenheter om när det är dags för förlossning. Den enda vi kam veta med säkerhet är ATT det kommer hända och att vi närmar oss mer o mer. Jag Längtar och väntar nu. Tråkigt att höra att många mår dåligt och är lite deppiga, hoppas att det vänder snart. Man vill ju verkligen kunna njuta o glädjas åt sin kommande bebis. I lördags var vi på 40års fest, jag har nog aldrig känt mig så tråkig...vara nykter och ha ont bidrar inte till partystämningen direkt Men alla andra verkade ha roligt och jag höll ändå ut från 17.30- 01.30 så det måste väl var godkänt..iaf god mat o trevligt sällskap. Men man ser tydligt hur alla förändras med alkoholintaget, både kul och inte.... Tur att man vet att man är likadan själv Ha en go dag

• LillSnurr82

Måste oxå klaga lite , i dag är en skit dag. Svårt att andas vare sig jag sitter, ligger eller står. Känns som man är på ett träningspass som aldrig tar slut.. Dessutom får jag som panikångest och vill bara lägga mig och skrika/gråta.. Kommer ju inom någon månad bli gräsänka över sommaren då sambon flyttar till Göteborg och sommarjobbar. Hur ska jag klara en 1-åring, en hund, en katt, en häst och hushåll ensam som höggravid???? Sambon kommer så klart ta sig till lkpg så fort jag hör av mig och tror att något är på g med förlossningen. Även komma hem så ofta han kan. Men ändå.. Vet att jag klarar det, men vissa dagar kommer paniken :/ detta är en sån dag:(
    Tur jag har mina föräldrar i samma stad inom några minuter bara. Mor min kommer ju vara stand-in på förlossningen tills sambon kommer och far min får vara hund och barnvakt.
    MEN de åker utomlands den 11 maj och blir borta en vecka(då är ju inte heller sambon hemma) så jag skulle inte förvåna mig om bebis bestämmer sig för att komma just i de dagarna..

• Dancia
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-16 11:54:53 följande:
    usch, nu är det min tur att gnälla ...
    Är sååå trött på att vara gravid nu!!!
    Sover som en kratta då mina händer domnar så jag vaknar trots handledsskydd på bägge händerna. Mina vader har börjat krampa nattetid *suck* plus kissandet utöver det. Gråter gör jag nästa varje gång jag går ut sängen pga bäckenet gör sååååå fruktansvärt ont.

Till råga på allt har ekonomin kraschat för oss heeeeelt för två månader sedan då en oförutsett "räkning" kom och länsade heeela bufferten. Har ett helvete att komma ifatt.... hur kul e detta och gå minus varje månad när man gått bra plus tidigare?
    PLUS att barnvagnen inte är slutbetalad och inte heller babyskyddet =( All glädje för första barnet har tyvärr försvunnit ... Har renoverat färdigt vårt sovrum men kan inte färdigställa / flytta in då det krävs saker som persienner osv för att vi ska kunna sova där. Detta gör att barnrummet inte blir klart..... BLÄÄÄÄÄ

Idag har jag dock suttit i solen mestadels av tiden samt tvättat första omgången bebiskläder i hopp om att få lite glädje tillbaka .... Inte kul alls att känna sig deprimerad när det BARA är 6,5 vecka kvar .... Nu borde man hoppa av glädje.

Förlåt för mitt gnäll, men det e skönt att få skriva av sig ibland ....             
    Du behöver inte be om ursäkt för lite gnäll. Det är här vi skriver av oss och delar med oss av allt :). Vi är ju många som känner likadant. jag har också de senaste dagarna bara känt att jag vill gråta ut och känner mig irriterad och sur helatiden av smärtan och att inte veta hur länge till man behöver gå med detta :(. Att tvätta bebiskläder är faktiskt glädjegivande och mysigt :). Det skulle jag gärna gjort flera gånger om, är redan färdig tyvärr :P. Men jag brukar öppna lådorna och känna och titta igenom kläderna då och då och tänka på hur mysigt det ska bli när man tar på dem på bebisen första gången, hur liten hon kommer vara :).
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-04-15 21:02:42 följande:
    Men om man får sitt andra barn tätt efter det första, borde det inte vara vanligare att föda tidigare då?(hoppas) jag födde dottern i vecka 39+6 alltså dagen innan utsatt datum. Detta var december 2010 så inte så länge sen.. Mina förhoppningar är att denna förlossning ska starta lite tidigare ..
    Har 21 månader mellan mina två första. Sonen föddes v. 35+4 och dottern på BF så det stämde då inte på mig i alla fall.

Kan också tänka mig 2-3 veckor innan BF ;)
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 21:52:40 följande:
    Sen får vi ju tänka på att det var skottår i år, om det inte hade varit det så hade vi väl haft bf en dag tidigare i juni..eller tänker jag fel? Tungan ute  
    Fast tvärtom, en dag senare...

• Havsjungfrun

Har också sovit uruselt inatt. Dottern har låtit mycket i omgångar. Jag vaknade vis fyra och bara låg och vred mig tills ca. 30 min. innan det var dags att gå upp och då drömde jag hur mcyket konstigt som helst. Detta plus alla kisspauser i sovandet gör att jag känner att det blir en tidig kväll ikväll.
    Imorgon ska jag till tandläkaren direkt på morgonen och till diabetessk direkt efter jobbet så jag behöver lite energi. 

• lycka 4
    Ho ho tjejer !!

Varit hos bm idag
    Allt såg bra ut å magen växer så att det knakar .
    Skulle få läkarbesök v 32 men eftersom vi ska flytta upp till stockholm i juni så måste jag ringa huddinge i morgon å ev måste jag åka dit upp suck !

Vikt upp 7 kilo ( känns inte alls bra )
    Sf mått 27
    hjärtslag 136
    järn 119 å socker 4,8

Lill fisen låg med huvudet på vänster sida , kändes jätte tydligt.

Ska försöka få till en bild i kväll