• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus

Meeeeen vad det ska mola nedtill i ryggen idag då...
    Småöm i nederdelen av magen med... 
    En massa småsammandragningar är ju också jättekul (inte).
    Suck... 
    Och bebisen verkar ha fått för sig att sparka på mina inälvor och anstränger sig för att få ut foten genom min navel. Knör och bråkar och det gör sååå ont.  
    Soffläge idag och hoppas på att det känns bättre imorgon...   

• Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-04-23 16:30:45 följande:

Skulle också behöva tips på vad använda härnäst då jag tror att jag gått igenom hela deras sortiment och det känns så ändlöst...

Jag blev remitterad till sjukhuset och göra en rektoskopi några månader efter sonens födsel och fy fan säger jag bara. Det vill jag aldrig mer uppleva, gjorde så grymt ont och jag kände mig sååå förnedrad! Sen att gå därifrån utan att de ville göra någonting åt dem dels pga min ålder och "biverkningarna", efter att ha gått igenom den undersökningen var nästan värst. Fick två salvor utskrivna då men kommer inte alls ihåg vad de hette.
    Testa Tee tree oil-lotion, funkar faktiskt väldigt bra och ger inte irritationer som Xylocain. Värt att testa om man har besvär som inte ger med sig.
  • PojkarnasMamma85

Just nu har jag sjukt ont i ryggen/svanken som strålar ner i låren fast som tur är känner jag inget speciellt i magen. Dessvärre tror jag det har att göra med att jag känner för att göra nr 2 men kan inte...har SÅ trög mage nuförtiden. Käkar 2 msk linfrön varje dag och det gör att det fungerar någolunda men det vill inte komma ut när jag vill

• LillSnurr82
    Lina007 skrev 2012-04-23 16:30:45 följande:
    Skulle också behöva tips på vad använda härnäst då jag tror att jag gått igenom hela deras sortiment och det känns så ändlöst... Jag blev remitterad till sjukhuset och göra en rektoskopi några månader efter sonens födsel och fy fan säger jag bara. Det vill jag aldrig mer uppleva, gjorde så grymt ont och jag kände mig sååå förnedrad! Sen att gå därifrån utan att de ville göra någonting åt dem dels pga min ålder och "biverkningarna", efter att ha gått igenom den undersökningen var nästan värst. Fick två salvor utskrivna då men kommer inte alls ihåg vad de hette.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com

Annelie: Hitta ingen xylocain i större tub med lila text, bara den lilla som är för insektsbett. Men det var inte samma sak eller? Lina: varför fick du ingen operation? Vad ska kraven vara för att de ska gå med på att operera bort dem?
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

Vad konstigt mitt meddelande blev, men jag skrev... Annelie: Hitta ingen xylocain i större tub med lila text, bara den lilla som är för insektsbett. Men det var inte samma sak eller? Lina: varför fick du ingen operation? Vad ska kraven vara för att de ska gå med på att operera bort dem?

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Annelie81

Lillsnurr82 - aha den kan ha varit receptbelagd....
    Havsjungfrun- vart hittar man den oljan?

• Ensortsmamma

Måste bara få skriva av mig lite. Något tragiskt hände inatt en utan mina närmaste kompisar fick missfall de satte igång och inom loppet av en timme så födde hon en liten pojke på ca 20 cm lång alldeles förtidigt (v.15) .
    Det är så tragiskt att sånt här får hända, hon söker nu tröst hos mig och jag försöker att trösta henne men de är svårt då vi närmar oss vår årsdag för vår dotters död och jag är svagare än någonsin.

Är som sagt hemma igen valde att bli utskriven ist för permission, har bara kräks en gång sen i fredags, och jag känner mig hyfsat lugn just nu.
    Idag har vi satt upp skötbordet, känns så overkligt man fixar och donar här hemma. Men jag kan inte få in i mitt huvud att alla sakerna ska användas av någon.
    Antar att man har blivit så hårt sviken att man inte vågar hoppas. Jag är så fruktansvärt trött på att vara gravid nu och vill bara bli nersövd och vakna igen när bebis ska komma ut. Snälla låt de sista veckorna gå i raketfart. Hoppas att de kommet att kännas bättre när vi fått vårt datum för igångsättning, då kan man börja bocka av!

Långt inlägg, hoppas ja inte tråka ut er!
    Måste bara säga ett stort grattis till lilla Freja, väldigt fint namn :)

• Polarlantis
    Ang rektoskopi: vilka hemska undersökningar ni  gjort. Jag tyckte inte alls det var så illa, dom jobbar ju med detta liksom. Dock kunde manbara konstatera på mig att jag haft en blödning och att det inte varit konstigt att det gjort ont. NÄHÄ?! Tog en evighet att få tiden för undersökningen i mitt landsting så jag blev bra under tiden. Dock har det blivbit en skinnflärp kvar och den vill jag nog ta bort den, har svårt att hålla rent med den kvar, tar en evighet! Dock hade jag endast UTVÄRTES hemorrojder, alltså ingenting man kan strypa med gummibandsmetoden eller liknande. Det finns liksom inte ngt att göra om det inte blir en stor blödning, då kan man få blåsan som blir tömd men det är i princip det enda. HOPPAS ni får bra hjälp efter förlossningen!!! Håller alla tummar!
  • LillSnurr82

Dom kan väl ta bort skinnpåsarna? För mig brukar de börja blöda osv. Eftersom jag rider häst så är de ganska mycket i vägen och jag får ofta besvär av dem då de svullnar upp så fort jag lyfter lite tyngre eller anstränger mig. Vet ej om jag har invärtes oxå.