LillSnurr82 skrev 2012-04-23 21:33:27 följande:
Ska ju inte snittas men min mamma kommer ju vara med i alla fall till en början vid förlossningen tills mannen kommer (han kommer ju vara i göteborg när jag ska föda om han inte är hemma på besök just då det händer vill säga ) sen kommer hon nog vara kvar om hon får även när mannen kommit. Inte kollat upp om man får ha med sig två under förlossningen.
Det tror jag, jag hade min mamma med också när min dotter föddes. Frågade visserligen inte ens om det var ok utan det bara antog jag...vissa sker måste man ju få bestämma själv. Jag har inte frågat nu heller om det är ok att min syster är med under snittet men skulle de protestera så är det bara o läsa min journal....jag var med om en gruppvåldtäkt för ett antal år sen så i situationer som denna, där jag inte har kontroll över min kropp och fullt med främlingar som håller på med en, så får jag panikattacker och kräver både lugnande medicin och stöd av någon jag känner....så skulle de inte låta min syster vara med o mannen försvinner iväg med bebisen så kommer jag få en panikattack o då får de inte det roligt....sist jag gorde en koloskopi så gav jag sköterskan en käftsmäll, sen hyperventilerade jag tills jag tuppade av...jag kan verkligen inte kontrollera det, det bara blir så. Jag har bearbetat händelsen o mår inte dåligt av den i vanliga fall men i just såna här situationer kryper det liksom fram...jag får panik, kan inte andas o tror jag ska dö o börjar slåss o skrika tills jag tuppar av...