• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Jag räknar med att "bara" ha med mannen. Men det blir ju ett planerat snitt i typ fullgången tid så det ska väl inte vara några problem. I dag är det 4 veckor kvar tills jag får mitt datum:)
    Tack för era omtankar om pappa men tyvärr hann jag inte hem till min pappa men har varit hos min mamma nu i em/kväll. 

• Dancia
    LillSnurr82 skrev 2012-04-23 21:33:27 följande:
    Ska ju inte snittas men min mamma kommer ju vara med i alla fall till en början vid förlossningen tills mannen kommer (han kommer ju vara i göteborg när jag ska föda om han inte är hemma på besök just då det händer vill säga ) sen kommer hon nog vara kvar om hon får även när mannen kommit. Inte kollat upp om man får ha med sig två under förlossningen.

Jag ska ha med mig både min man och en.nära vän. Jag var med på hennes förlossning i höstas tillsammans med hennes sambo och de protesterade inte på förlossningen och det ska de minsann inte få göra nu heller. Min syster var dessutom lite oplanerat med i slutet på min första förlossning och då sa barnmorskorna ingenting heller. Man får ju ha doula med sig och då tycker jag att det ska vara lika ok att ha med någon annan som ska ge extra stöd under förlossningen.
  • Dancia

Ensortsmamma: Vad skönt att du inte behövt kräka lika ofta och det låter bra att ni.planerar och fixar lite till bebisen :).

Det är verkligen jättehemskt det din vän går igenom nu :(. Men precis som du säger så är kanske dina axlar inte starka nog att stötta henne. Du går just nu och bearbetar din förlust för snart ett år sen samtidigt som du planerar in för bebisen i magen. Det blir nog för mycket för dig att även stötta din vän i det här svåra. Om du känner för det så kan du försöka säga på ett snällt sätt att det är jättebra att hon vill prata om detta och att hon behöver bearbeta detta och att du förstår vad hon går igenom, men att du just nu har det väldigt tufft med tanke på vad du gått igenom och inte riktigt klarar av att stötta henne också i nuläget?

Nu är det tuffa dagar för dig och sen ska du kunna glädjas och se fram emot den dagen som bebisen kommer till världen :). Kramar om <3

• Essence

ÄÄÄntligen har vi fått datumet satt! Den 13 juni blir jag snittad. Nu längtar jag ihjäl mig ännu mer efter den här lilla pluttan. <3

I övrigt så älskar hon att plötsligt hoppa/sparka till så att jag blir akut kissnödig i typ två sekunder. Sova får jag inte göra heller. :P

• gammelmamma
    Essence skrev 2012-04-23 22:42:39 följande:
    ÄÄÄntligen har vi fått datumet satt! Den 13 juni blir jag snittad. Nu längtar jag ihjäl mig ännu mer efter den här lilla pluttan. <3

I övrigt så älskar hon att plötsligt hoppa/sparka till så att jag blir akut kissnödig i typ två sekunder. Sova får jag inte göra heller. :P
    VAd härligt att ha ett datum. Vad tidigt du fick veta!! Jag är planerad 13 e men får inte veta förrän 21 maj, längtar i hjäl mig. När var du planerad?
  • Elvis Mamma

Tillbringat kvällen på förlossningen efter tre dagar med intensiva sammandragningar som inte vill ge sig. Fått bricanyl som lugnat något så de ska jag ta en tid framöver nu. Tappen var lätt påverkad men fortfarande okej lång, fick inga siffror tyvärr men de känns skönt att den fortfarande är okej så nu blir de vila ett tag framöver, så gott de går

• JennieJ

Äntligen hemma efter ett besök på spec förlossningen! Svimma av och ramla rätt på magen så efter 3 timmar utan rörelser och värk i magen så åkte jag in. Men efter "hjärtkurva" och ultraljud såg allt bra ut men känner fortfarande inga rörelser men han lever iaf där inne så jag kan andas ut och vila som läkaren ordinerade! Så nu ligger jag här med kraftigt stukad handled och med öm mage och ska försöka sova! Men va rädd jag blev tidigare

• Essence
    lycka 4 skrev 2012-04-23 22:56:12 följande:
    När va ditt bf ? Skönt att veta :)
    20 juni var vi beräknade till. På onsdag är jag alltså i v.32+0.
    Det är tydligen rutin att få datum satt ungefär i vecka 32 här, men det kanske är annorlunda i andra delar av landet?
    Verkligen jätteskönt iallafall, då kan man slappna av och bara vänta ut den här tiden =)